Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2199 ggr
emma071
0

köpa kanin?

funderar på och köpa en kanin

vilkenras är bäst och enklast för "Nybörjare"

jag haraldrig haft kanin jag har fåglar och tre hamsterburar just nu men snart så är det bara två hamsterburar =/

hur gammla blir kaniner?

hur små burar är max?

kan man ha sågspån som botten?

vad kostar det att ha enkanin genosnittligt per år?

kommer säkert på flera rågor senare =)

tack för svar!

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Yadakaninungen
0

Den "bästa" nybörjar kaninen är nog en dvärgvädur eller en lejonkanin, båda är inte så stora i storleken och oftast mycket snälla. Du bör nog inte köpa någon stor eller svår skött kanin som första kanin, t.ex. Jätte eller Angora.

Kaniner blir mellan 7-15 år. Vanligast är runt 10 år.

Det beror på vawd för sorts kanin du har, gå in och kolla på http://www.come.to/kaf för att se vilk burstorlekar som gäller :) Men ju större desto bättre såklart! :P

Sågspån går bra om kaninen inte hr lång päls, för då fastnar det. Då ska man ha halm. Det behöver också halm i sovdelen, även om den är korthårig. Halm är det bästa enligt mig, men lite spån i botten.

Det beror på vad man har för pellets, hur mycket man köper till den och  om den blir sjuk så måste man ju in till veterinären.

Lycka till! // Felicia www.uddeboskaniner.webs.com

hugoochip
0

Håller med 1# Dvärgvädur är en jättebra nybörjar ras :)

EmmaRJV
0

Dvärgvädur, skulle jag föreslå som första kanin. Jag har en jätte underbar dvärgvädur. Som hoppar upp i knät och älskar att bli klappad. Visst är säkert fler raser lika underbara. Men dvärgvädur är en bra nybörjar kanin. Bra storlek osv:)!

emma071
0

tack så mkt för alla svar ! =)Kyss

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Zvintos
0

Eftersom det finns 2 trådar om samma sak, låser jag denna.

Inlägget är låst för nya kommentarer