Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 532 ggr
lottapelle
0

Beteende

När Pelle springer förbi katten, eller om hon är ivägen, händer det att han har ngt dovt ljud för sig. Som om han vill tala om att "flytta på dig, här kommer jag". Jag hör det knappt, första ggn trodde jag jag hörde fel, men nu har det hänt flera ggr.

Är det en morrning? I så fall: är den aggressiv eller bara informativ?

Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se

Baralisah
0

Min holländarhane gör i princip samma sak som din kanin.
Fast efter han gjort det ljudet går han till attack mot katten.. Varför han hatar katten så mycket är för när katten var liten så slog han till kaninen och sen dess har inte min kanin tyckt om något katt.

Om inte din kanin går till attack, så tror jag nog det bara är ett informativ ljud hon ger.

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

lottapelle
0

Nej, han går inte till attack, men katten flyttar på sig snabbt. Annars verkar de fungera bra tillsammans, ligger ibland bredvid varandra (inte tätt). Jag får en känsla av att de på något sätt har delat upp reviren mellan sig, men att de har vissa gemensamma ytor. Pelle går ju bara där det finns textil, han ger sig inte ut på parketten. Ännu i alla fall. Så katten har ju fortfarande egen yta och kan lägga sig där hon får vara ifred. Men lägger sig ändå ofta på deras gemensamma ytor.

Katten kan ibland slå Pelle på baken när han springer förbi. Hon sitter och väntar in honom och när han är i rätt läge slår hon till honom med tassen, sedan springer hon snabbt iväg :) Pelle verkar inte bry sig speciellt, han sätter sig på sin plats och ser oberörd ut. Det ser väldigt roligt ut. Kanske var det mer i början, när hon fortfarande var lite fundersam över vad det för en lite filur som flyttat in, nu är det ett tag sedan jag såg henne göra så.

Men du har ändå din katt och kanin tillsammans?

Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se