Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1587 ggr
fripe
0

Blandningar!

Hej!

Jag tycker att man borde förbjuda kanin blandningar i djur affärer.

När jag precis hade köpt min kanin provade jag kanin blandning. Sedan fortsatte jag med det. Jag visste inte då att det inte var bra för dom.

Det slutade med att min lillla frippe fick gaser i magen.

Några veckor senare dog han:(

Jag ångrar så mycket att jag köpte blandningar åt honom.

Nästa kaniner ska få carrier. Eftersom många säjer att det är bra.

Är det någon som tycker anorlunda?

Zvintos
0

Personligen tycker jag också det borde förbjudas som vanlig mat, utan istället ompacketeras som godis.
Men så länge folk köper det kommer det också säljas, tyvärr.

Em--ma
0

borde stå endast ''till gnagare.  EJ till kaniner!'' =)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Kristall
0

#2: Men det är ju inte så jättebra till gnagare heller. Färgade konstgjorda bitar och liknande är knappast bra för något djur.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Valkyrie
0

carrier är bra , jag använder endast kaninblandning som godis.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

[BonnieL]
0

Tycker också det borde förbjudas, det är ju inte precis bra till något.

Clariiz
0

Det borde verkligen förbjudas.. Jag gav det till både min första och min andra kanin eftersom det verkade nyttigare en pellets.
Det är ju okej som godis, men jag tror hellre kaninen vill ha en bit äpple eller tom en gnagarstång.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Valkyrie
0

håller verkligen med, djuraffärerna vill bara sälja och säger att det är nyttigt och bra. men när blandningen har dödat så borde det verkligen förbjudas!

Rest in peace Valkyrie!

annaforsgren
0

Tycker också att det borde säljas som godis istället. Djuraffärer borde ha olika hyllor med mat som är anpassat till respektive djurgrupp.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

kaka1234567
0

När jag va helt ny med detta om kanin men jag va påläst men inte om de som va godis eller inte.

Jag tror vi pratar om samma djuraffär fripe och jag om kan de va nere i farsta??

Aja men jag köpte blandning där och kaniner de sa att den va gätte bra då de får sådant hos uppfödaren.De är nog så att de köper där ifrån.Och mina kaniner fick jag ofta åka till vett .

Nu köpper jag pellets och lite havre därigrån.Men jag har frågat va de är för slags men de fattar inte och säger de är vanlig pellets.

Jag vill liksom byta föder för dena pellets gör ingen nyta för de är skit magra på ryggen och har svårt att hålla hullet och de är väldigt beniga på höfterna.

Vart kan man bästela foder ???

Jag vill ha stampe !!!

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Emelie
0

#9 Stampe finns att köpa på granngården! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

kaka1234567
0

Ja när man säger grangården så mistolkar jag de helt .Alltså att de är en grangård som man har inärheten och köper där.Men finns de hemsida till då jag vill bästela ???

_Mvh kaka
_

kaningodis
0

#11 Granngården-klickbar länk. Där kan du söka efter närmaste butik.

Kastanjegårdens Kaniner

Valkyrie
0

jag tycker att de i djurmagasinet farsta inte vet någonting. när jag var nybörjare skulle jag åka dit ock klippa klor där för min kanin var svår och då barar skrattade de och sa "de här behöver inte klippas även fast de var långa. sen åkte jag till högdalen och de sa " ja de här går att klippa, de är ju vassa när man håller i det också" så de förstod en bra iaf.

Rest in peace Valkyrie!

kaka1234567
0

Jag vet  engång hade jag köpt halm och då var de skit mycket och ganska tungt.Sen när halmen tog slut skulle jag ha mer och då saj oj vad lätt den är då sade men de är ju halm de ska va lätt ja sa men de de va mer iden föragången.

Då saja gud vad ni lurar folk.

De flästa burarna är för små och de säljer dem edå fast folk sagt till.

De är skittafärer.

Och engåång när jag köpte enn kanin(dödnu)

så fråga ja efter stam tavla och de sa så men de här är stamtavla.Fast de va förklaringar för hur man ska sköta sin kanin.Jag sa nej de är de inte de står intte mmma pappa mm dem sa ja men de är stamtavla.

_Mvh kaka
_

MixiDixi
0

Oj då!!Förvånad

Djuraffärer säljer skit, dom räknar kaniner till gruppen gnagare. Och själv-plocket: rosa, gröna, röda, blå bitar med ex fjärils-former, dammig torra lång-smala bitar som ser ut som pellets, fast det är inte det. Djuraffärer borde satsa mindre på att döda djuren med fel produkter, en gång var jag i en och där satt en kanin - smal var den - och skuttade runt, buren kanske var 50cm och 50cm bred, och två kaniner i samma mått! Det ända bra var att det säljdes bra produkter till hundar och katter, kan inte dom som jobbar på djuraffärer utbilda sig mer?!

fripe
0

#10   Är stampe en slags Pellets eller?

[BonnieL]
0

#16 Stampe är en kanin pellets ja. =)

fripe
0

#17 oki tack Glad

fripe
0

Vilken tycker ni e bäst carrier eller stampe.

Vad är skilnaden på dom…

??????

Fralice
0

Jag får köpa sån blandning eftersom det inte finns något annat i dem 2 duraffärerna vi har s:

fripe
0

#20 Vad synd! Men finns det ingen annnan djur affär i närheten?

Emiizan
0

men herregud :( så jag borde sluta med den maten jag har och börja med bara pellets? eller :O Använder Zooman's..

[BonnieL]
0

#22 Är det Zoomans rena pellets du har, eller är det annat iblandat?

Zvintos
0

#19: Jag föredrar Carrier.
Men fodrena är väldigt lika varandra, så vilket man väljer är en smaksak.

fripe
0

#24 oki. Så Stampe har lite mera smak eller?

Zvintos
0

#25: Det tror jag inte.
Jag tror båda har lika mycket/lite smak.
Du får väl smaka själv och se. Tungan ute

fripe
0

#22 Du bör sluta med blandningar och börja med carrier.

Jag önska att jag visste att blandningar var dåligt för kaninerna då. Jag var inte medlem här då…

Så då visste jag knappt vad carrier var.

Jag tror aldrig jag pröva pellets…

Eftersom frippe gillade blandningar.

Valkyrie
0

Tilda, kan du ringa mig idag går inte att nå dig ngnstanst. förslåt för att jag skriver här!

Rest in peace Valkyrie!

fripe
0

#26 oki då får jag väll göra det då Flört

Emiizan
0

#23 Jag har alltid haft Zooman - Kaninblandning, men nu ska vi köpa Zooman - Pellets. Ska jag byta till något annat eller går det bra med ren pellets från Zooman?

kaka1234567
0

Mina kaniner väger bra men är dåligt i hull höfterna beniga och ryggen mager medan bagen är sjock och mjuk.

Nu ska jag köpa stampe och carrie och blanda till samans då de behöver ddeta hull.

_Mvh kaka
_

Fralice
0

21;Nej, och i livsmedelbutikerna är det ju också blandingar ..!

fripe
0

Men nästa gång du åker bort. Sväng in på en sjur affär och köp några pellets påsar:)

Eller be te,x om du har en släkting som bor på andra sidan stan och ska komma och hälsa på dig be henne/honom då att köpa med sig det.

[Agneslundin]
0

när jag var liten köpte jag blandningar för jag blev lurad. vdom sa att det var ett bra foder

kaka1234567
0

kan man bästela på nätet? från grangården?

För alla butiker jag kollat på är alldeles för longt bort.

_Mvh kaka
_

Dyblygiad
0

Vi kör med Rabbfor numera. Förrut så blandade vi pellets med musli men med 40 kaniner varav 13 är frassar så funkar det bättre med ren Rabbfor.

Zvintos
0

#35: Tror inte det går att beställa från granngården.
Däremot finns det ex att beställa från foderbilen, vet att de har Stampe.
Men det är mycket dyrare, både för själva pelletsen och att det kostar i frakt.

kaka1234567
0

OK va är de fös någn bil då jag behöver ju carrie med .

_Mvh kaka
_

Zvintos
0

#38: Foderbilen säljer inte Carrier vad jag vet.
Finns i alla fall inte med på deras hemsida.

kaka1234567
0

#39.Ok men de gör inget att de är dyrare då jag hälldre betalar mer en att har kvar nuvarande foder.Jag vet inte ens vad de är för slags pellets.

Men de värkar inte va så fett rikt.

Men jag kan rinda till grangården och fråga om de kan få med carrie  =)

Hoppas på de bätta

tack för hjälpen Ninna =)

_Mvh kaka
_

fripe
0

Tack för alla svar!