Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 391 ggr
Bunnyfoto
0

Kan dom bo ute?

Snart ska jag iväg till en kompis som bor i umeå. Då tänkte jag ta med mig två av mina kaniner. Men Liga och Kezo är vana att bo i ett stall där det kallast brukar var noll grader men oftast 3 +. Men min kompis kaniner är utekaniner. Mina kaniner har ändå ganska mycket päls men kanske inte lika mycket som en utekanin.

Och då undrar jag om Liga och Kezo kommer kunna bo ute under kanske 3-4 dagar eller kommer det att bli för kallt för dom? Dom kommer ha mycket hö och spån samt ett hus att krypa in i. Min kompis sa att hon hade en lite varmare bur så dom kommer inte behöva bo i transportburarna. Kommer det ändå bli för kallt?

Em--ma
0

Hö och spån , värmer inte!

Hur kallt e det hos din kompis, brukar väll sägas att det max får skiljas 10 grader ;D tror jag det va.

Använd halm för värme =)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

[BonnieL]
0

Inte så bra att ta ut kaninerna vid den här årstiden om de inte fått sin riktiga vinterpäls. Det skulle bli en ganska stor omställning, så enligt mig är det för sent att ta ut dem.

Baralisah
0

Håller med #2.

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus