Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 907 ggr
kaningodis
0

Fastfruset kiss

Hur städar ni era kaninburar när kisset har frusit fast?

Dela gärna med er hur ni gör, tips? på hur man tar bort kisset på enklaste sätt mm!

Kastanjegårdens Kaniner

hugoochip
0

Jag tar ett smalt vedträ och skrapar bort kisset.sedan sopar jag bara ut det:)

Emma-lundqv
0

Jag brukar bara hacka loss det som går med min "mock-spade", och sen ha på rejält med strö över. Oftast får jag bort allt, men så länge det översta lagret är blött där kaninen ska vara så är jag nöjd (:

minkaninester
0

Jag brukar ta trädgårdsspaden och hacka bort det! :) Brukar funka bra!

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

[Wera]
0

Först prövar jag med att ta bort det med den vanliga skopan men om det inte funkar tar något hårt och vasst och hackar sönder och tar bort det :P

Man kan också pröva att hälla varmt vatten över spånet/kisset ^^

emms
0

Jag använder en järnasak, med hantag. Ska nog vara till rabbatten och sånt, men det funkar super! Bara att hacka loss! ^^ Fast man får ont i armarna xD

Emma

[BonnieL]
0

Försöker först med den vanliga spaden, sedan "hackar" jag också loss det med en slags skrapa =)

Emelie
0

Mina kaniner går på låda som jag tar in och tinar upp först. Smidigt som bara den! :D

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

kaningodis
0

Tack för at ni berättat hur ni gör! :)

Själv tog jag några vassa metallgrejer, det var jobbigt men till slut så lossnade nästan allt. Dock så är väl bottnarna helt repade nu "/

#4 Tänkte också på detta med varmt vatten, har du provat det?

Kastanjegårdens Kaniner

Zvintos
0

Försöker spätta loss det som går med metall-skyffeln.
Resten får helt enkelt ligga kvar tills det blir lite mildare.
Men jag lägger på ett nytt lager spån+halm ovanpå det fastfrusna.

Nickel
0

Jag har en spade som är rak, asså inte spetsig där nere. Det tkr jag iaf är lätttast. :)

totten
0

Jag tog ut kisslådan och hackade ut allt spån som det var kiss i. Det spån inne i buren som det fanns kiss i blandade jag upp med spån som var okissigt så gick det!

Fralice
0

Menar ni att era kaniner kissar över allt i buren ?

Jag har vanligt papper i toalådan , och det fryser fast men rätt enkelt att bara ta ut och sätta dit nytt ! :)

[BonnieL]
0

#12 Mina kissar bara i låda. =)

hugoochip
0

Min ena åxå=)

Sweetienin
0

Jag rukar göra som dom flesta andra verkar göra, ta en spade och hackar ort det, om inte allt försvinner så väntar jag tills det blir varmare ute. Men jag lägger på lite extra mycket spån och halm över där så att kaninen inte ska frysa när den går på det stället.

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

flikkan77
0

Har två kaniner i samma bur och den ena går på låda och den andra har ett hörn som hon kissa i.

Brukar ta ett stämjärn och försöka få in mellan iskisset och botten på buret. Efter lite pill brukar jag få bort en hel iskaka. Typ… Flört

"You just have to belive…"

totten
0

Curman kissar mest i lådan den står i bodelen han kissar mest i ett av hörnen. jag har spån i lådan och runt om så att det suger upp bra.