Godis
Vad kan man ge för godis till kaniner som finns att köpa i djuraffärer?
jag ska köpa en leksak med godis i osv.. så jag vill gärna ha godis istället för pellets,men det går bra med pellets också :)
Du kan göra eget, billigare, godare och nyttigare ^^ Bara att skära upp valfri grönsak/frukt (som dem kan äta då) lägga på en plåt och sätta in i ugnen på 50 grader. Inte mer för då försvinner alla vitaminer och mineraler ;) Sen bara låta det torka. Det torkar snabbast om det är tunna skivor. Eller den enklaste godiset någonsin. Ta några skivor mörkt bröd, lägg upp någonstans, dagen efter så är dem torkade och du kan bara bryta dem i lagom bitar! :D
Emma

vad menar du med mörkt bröd? ska jag ha dom mellan det ända till dagen efter och sen ta bort och skära grönsakerna ?
tack för tipset!c:
Säger som #1, egengjort godis är så mycket bättre att ge till sina kaniner än det som finns i djuraffärer. I princip allt godis som finns i djuraffärer är det fett, socker, färgämnen och onödiga tillsatser i.
Jag brukar ta lite havregryn, vatten, osötad müsli, riven morot, rivet äpple och annat som kan vara gott, sen rullar jag ihop dom till små bollar :) Det tycker Piloten är supergott, hihi<3
#2 Mörkt, grovt bröd. Inte vitt, typ mörkbrunt ;D Sen bara låter du det vara över natten, sen har det torkat :D Bara att ställa på ett bord eller liknande ;)
Emma

#6 Vadå ska dom äta det mjuka brödet ?
#7 Nej du låter det ligga framme, sen torkar det ju. Sen bryter du bara det torra brödet och ger som godis.
Emma

ok

Okeej, nu har jag gjort godiset , och jag vet inte om du blir perfekt..
och det är inte direkt kväll ännu men ska jag låta det stå framme över natten ändå?
+ jag tog lingonbröd , visste inte vad jag skulle ta så då sa min mamma att det var grovt och mörkt………
#10 Lingon bröd funkar jättebra! :D Bara låt det stå framme tills det torkar :)
Emma

oki , bra att brödet är bra för jag var lite orolig om dom inte skulle må bra av det.
#12 Man får inte bara ge för mycket, men jag har gett torkat och färskt lingonbröd (eller lingongrova eller vad det heter?) många gånger ;)
Emma
#13 Jag med. ^^