Kaninagility :)
Hejsan undrar om någon vet vem man ska vända sig till om man skulle kunna införa kaninagility som en tävlingsgren?
Jag själv håller på att träna kaninagility och tycker det är supper kul. Men tycker att det skulle kunna bli större och vet inte om man skulle kunna ha små tävling eller tränings dagar för det här? desstu fler som håller på med det, desstu roligare är det.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Menar du Agility med tunnlar osv eller menar du kanin hoppning?
hon menar agility, med slalom, tunnlar, rampar och hela kittet =P som man kör med hundar.
tror att man kan tävla i det i nåt annat land (vet inte vilket, men det är bara att söka på youtube) hade varit kul om det infördes =)
Det verkar minst sagt rätt riskabelt med rampar och liknande. Kaniner lär ju knappast ha samma koll som hundar på en sådan och kan nog lätt ramla ned och bryta en tass. Jag skulle iallafall aldrig våga utsätta min kanin för något liknande, hur låga ramparna än är osv.
I Finland har jag för mig att man åtminstonde har det som en populär träningssport, tävlar vet jag inte.
Not your mom, not your milk.

#3 Då ska det inte finnas burar där det är ramper upp till husen och andra planet osv. Kaniner har bra koll. Beror på individ liksom hundar. Det finns otroligt många hundar som inte kan gå på en ramp samtdigt som det finns otroligt många kaniner som kan springa över rampen utan problem.
Ja absolut jag menar med hela kittet, slalom,tunnel, ramper, ring som de hoppar igenom, balanshinder, A hinder, allt som man har till hundar fast i miniformat.
Precis då bör man inte ha ramper till kaninerna för de kan trilla ner men som sagt kaninerna har bra balans och sen är det olika från individ till individ. Min kanin kör jag löst med kaninagility och han gör det självmant och tycker det är supper kul. Hans förra detta bästa kompis var en kinesisk nakenhund och hon körde agility och han sprang efter :)
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html