Lite frågor :)
Hej! För 3 dagar sen fick jag hem en liten kaninunge :)
Igår var jag i djuraffären och såg ett schampoo för kaniner men jag tycker att jag har läst att kaniner inte ska bada men hur är det? kan dom bada?
Sen undrar jag hur länge en innekanin kan vara ute och skutta i snön utan att börja frysa. ^^
Kommer säkert på fler frågor senare :P
Tacksam för svar!
Ja, man kan bada kaniner. Många av mina kaniner gillar och bada!
Men, jag badar dom endast om det är varmt ute, eller om dom har blivit smutsiga av någon anledning. Och använder då Barnängen schampo. Funkar bra det 
Nej, man ska inte bada kaniner i onödan. Om dem har badat i lera så kan det dock vara en bra ide ;) Men då ska man helst inte ha något medel.
5-10 Minuter tycker jag man kan ta ut kaninen. Om det inte är mer än 5 minusgrader ute :) Man får känna på den och se om den känns kall. :)
Lycka till med den nya kaninen! Har du någon bild? :D
Emma
Som #2 säger ska man inte bada en kanin i onödan.
Anledningen är att det förstör pälsens naturliga fettlager.
Så kaninen bör enbart badas om det är absolut nödvändigt.
Till anra frågan, känn på öronen, är dom kalla då e kaninen kall :P
Och för att veta för kaninens bästa så gå ut utan jacka och va ute tills du börjar frysa då fryser kaninen med , eftersom det är samma sak, om du vill ha kaninen ute läängre då får man ge den en jacka.. Hihi fattar du? ;D
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
#4: Fast kaniner har ju "jacka", nämligen sin vinterpäls.
Det är ju just det vinterpälsen är till för. 
Sen klarar kaninen kyla mycket bättre än värme.
#5 haha ja men dom får väll inte den pälsen om dom bor inne?
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
#6: Nej, det får de inte.
Men såsom du skrev lät det som att du menade att det gällde alla kaniner, även utekaniner. =)
#7 haha neeh , det är klart utomhuskaniner får vinterpäls x'D
/ Emma
Jag skulle inta ha ute en innekanin mer än max 10 minuter när det är lite mildare väder, med snö. Är det mer än -10 tycker jag inte att man ska ut den alls i snön.
Not your mom, not your milk.
Tack för alla svar!
Ska försöka lägga upp en bild på henne men har ingen på datorn ännu :)
Vilken sötnos du fått hem! :)
#14 tack! ja det tycker jag med :D

vad är det för ras?Söt:)
Vad söt hon är =)
Oj vad söt! :D
Emma
#16 Hon är korsning mellan Lejonhuvad och teddyvädur :)
#17 & 18 Taack! :)
Nu har jag en till liten fråga då jag börjar bli lite orolig.
I början när hon kom åt hon som en häst och vägde 900g nu 1 och en halv vecka senare väger hon 700g och hon äter inte lika mycket längre?
Jag blandade den nya maten med hennes gamla när jag fick hem henne och ökade mängden av min mat allt efersom men nu har hon bara min mat. Hon får Cuni Complete maten, Det var den de rekommenderade på djuraffären…
Men jag vet inte vad jag ska göra för jag vill verkligen att hon äter :/
Sen får jag henne inte rumsren! Jag har flyttat kiss och bajs från buren till toalådan men hon lär sej inte? Hur lång tid brukar det ta? Ngt tips?? :P
Tack!
Jag har bara svar på din fråga om när hon blir rumsren, det är väldigt olika från kanin till kanin, vissa förstår direkt och vissa kanske aldrig lär sig, men fortsätt göra som du gör så kommer hon troligtvis att förstå tillslut :) för min holländar hane tog det ca 2,5 vecka och för min dvärgvädur hona tog det kanske 2-3 veckor. :)
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Okej ja jag får väl hålla ut :)
Har köpt lite "godis mat" till henne nu så hon får i sej ngt för hon har verkligen inte ätit någonting!

hur mycket ger du av cuni complete? den är ju väldigt dyr så om du bor nära granngården så rekommenderar jag att åka dit ist, carrier kostar 120 kr / 10 kg och om man jämför med ditt foder skulle 10 kg av cuni colmplet kosta 1000 kr / per 10 kg om man köper 0,5 kg. väldigt dyrt när man istället kan åka och köpa billigt och bra. ;)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#23 tack för tipset! får åka dit och kolla :D