Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1212 ggr
allit
0

Läskigt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag var ute i morse och gav kaninerna frukost hände nått jag aldrig trodde att jag skulle få se i vårat bostads område fullt med hundar,bilar och framförallt människor!!

Jag hade Mimmi ute i lilla hagen medan jag städade burarna! :) Så hörde jag att de prasslade i löven, jag trodde att de var grannhunden som brukar komma fram till staketet och hälsa! :) Men NEJ de va ingen hund där utan en Väldigt stoor fågel som satt och tittade med genomträngande ögon på min kanin!!! :O De va en rovfågel!!!!  Den landade jätte nära och lilla Mimmi blev jätterädd!!! :-/

Tänk om jag inte hade varit där!Jag vill inte ens tänka tanken på vad som kunnat hända!! :(  Som tur va Gick de ju bra!!! :) Men jag kommer aldrig lämna kaninerna i hagen utan att jag är där!!  :)   

Lägger upp bild på sötisen! <3:)

[BonnieL]
0

Ojdå, tur att det gick bra iallafall!
Man ska alltid ta det säkra före det osäkra ;)

allit
0

#1 Jaa precis!! :)

emms
0

Vilken tur att du var där! :) Kunde ha gått illa annars :( Det är därför jag inte gillar att ha ute kaninerna i hagar utan tak, även om jag har uppsyn över dem :O

Emma

Baralisah
0

Vilken tur att det gick bra!

Sätt galler som tak i din Hage så finns det ingen chans att en fågel kan ta sig in.

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

MixiDixi
0

Shitt!

Det måste varit läskigt! Det var ju ett 'spel' på liv och död … Som värsta 'örnen tog kaninen' … Hualigen ! Tur att det gick bra iaf!

MajaL
0

Läskigt, har varit med om liknande upplevelser.  Man får ha uppsikt över de i utegårdarna, annars kan det gå illa.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

hugoochip
0

Ush!! Vad läskigt,men tur att det gick bra!Glad

teddybaby
0

Så du menar att det finns fåglar som är så pass stora att de käkar bunnies :O

Zessan
0

Tur att det gick bra!:) Hade inte varit så kul om du inte var där, men nu vet du ju iaf om det och kan säkra hagar och andra grejer iaf den kommer igen…

MajaL
0

#8 Oja, visst finns det det.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[vretenskaniner]
0

#8 Japp, har haft en duvhök som flyger runt hos mig, vågar inte ha kaninerna ut själva för länge, då jag vet att det är lätt för en fågel att landa där kaninen inte kmr något vart Obestämd