Hostar till i koppel
När jag är ute i koppel med min dvv Riff och håller emot minsta lilla, så fnyser han till, det låter nästan som att han nyser. Jag har aldrig hört detta på någon annan kanin, och undrar om det är normalt? Han har gjort det sen han var liten och är pigg och frisk i övrigt. Han är ganska liten och tunn om det kan tänkas ha något med det här att göra? (väger endast 1 kilo, men är inte smal, bara liten) Detta händer varenda gång jag håller emot för att han inte ska gå någonstans, men jag drar aldrig, bara håller emot. Har någon här inne varit med om något liknande, eller har någon aning om vad detta kan vara?
medarbetare på allergier.ifokus .

Så händer det för mig , men jag vet inte vad det är. Antingen nyser kaninen eller så på nått sätt stryps lite för då brukar man låta så.
#1 okej… men kan det isåfall vara så att vissa kaniner sig mer "strypta" i koppel än andra? :P
Vad har kaninen för sele? En kanin som drar mycket rekomenderas ju att ha bogsele.
#3 Han har en H-sele, och metallgrejen där man sätter fast kopplet sitter längst bak, så som det ska… (har jag för mig?) Bogsele har jag aldrig provat, men är den lättare/svårare att komma ur än en H-sele?
#4 Jag ska också testa en bogsele eftersom min kanin drar ganska mycket. Men den är tydligen lättare att rymma ur än en H-sele.
BOgselar är lättare att komma ut, du kanske ska testa en bröstsele? Bara sy fast ett band mellan frambenen, som det där man sätter fast kopplet fast på andra sidan, på magen. Det drar inte i halsen och är inte lätt att komma ur :) Det kanske är så att han tycker det är obehagligt att det drar liite i halsen på honom :)
Emma
#5 okej, kanske inte så bra för min lille gosse då, eftersom han redan är en mästare på att kravla sig ur H-selen… :P
trocaderos (stavning?) säljer ju bröstselar om du vill testa det :)
#6 Mellan frambenen? :O Får googla och se om jag får fram en bild :P
#8 Fast dem har bara medium-large, hennes kanin verkar ju vara väldigt liten ;)
Emma
#10 jaa, han är väldigt liten :P Ingen som vet något annat ställe som säljer bröstselar, då?
Ja, är kaninen liten så funkar ju inte det så bra. Kommer tyvärr inte på någon annan för tillfället som säljer bröstselar.

#10 men kan du inte sy som #6 sa ? det är ju lättare än att leta någon som säljer.
han tycker nog att det är obehagligt
fråga om din djuraffär kan beställa in bröstselar…
mvh Lisa
Omplaceringshemmet: http://raddadjuren.zoomin.se
Medarbetare på Kattpolisen