Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 221 ggr
KajsaM
0

Klarar kaniner det?

Jag har börja fundera lite, nu till våren kommer jag ha två kaniner. Och nu kom jag på, hur ska dom bo i stugan.

Hampus har bott i en 103* 50* 50* tror jag. Och där ryms inte båda. För buren i morfars sovrum. Och en 120* bur skulle inte rymmas. Men då tänkte jag, att på altanen så är det skyddat och dörr så inget djur kan komma in. Så tänkte jag att man kunde ha en utebur där.

Men skulle dom klara det? Hur hade ni gjort? :)

susanne-s
0

Fungerar säkert jättebra, lycka till

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

KajsaM
0

Vill bara säga att vi är i stugan bara en helg (från fredag kväll till söndag mitt på dagen) och är ju buren skyddad och isolerad :) Och vi är där ganska mycke på våren.

KajsaM
0

*putt*

Hopi
0

Det kan nog inte vara några problem, om det ändå inte är så kallt ute längre då heller. =) Och det är inglasat och dörr, då blir det ju inte så kallt heller.

KajsaM
0

Jaa, men det är inte glas, utan nät. elr hur jag ska säga.

Hopi
0

okey, ja men då beror det kanske på vad det blir för temperatur där ute, eftersom det är innekaniner annars. Men är det inte för kallt och dom har bra hus att krypa in i, då bör det väl gå bra.. Men det får nog inte vara för kallt ute.. För då kan dom nog bli förkylda..

KajsaM
0

På vinter bor dom i källaren och det är lite kallare än uppe. Och buren skulle då vara isolderad med bur. Någon annan idé om hur jag kan göra?

Hopi
0

Det blir nog jättebra som du tänkt, Kajsa_!!!! Flört

KajsaM
0

Okej :) Då är det bara planera buren :D

Tina-A
0

Jag tror det blir jättebra :) Isolering + massa halm så fungerar det nog! Men det får ju inte vara för kallt ute heller

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KajsaM
0

Joo, pappa har massa isolering + att jag ska hitta halm!

Hur mycke tror ni att dom klarar? I kyla.

Elina.
0

Kajsa: Isolering är inte nödvändigt, det är bättre utan isolering. Dock skall bodelen vara vindtät, och fylld med halm.

KajsaM
0

#12 Jaså? Varför är det dåligt med Isolering? :)

Denna kommentar har tagits bort.
Matilda_91
0

Jag har också hört ngt sådan, det är inte nödvändigt men det är inte heller dåligt. Det räcker med att isolera bodelen :)

Elina.
0

#13: Sade inte att isolering är dåligt, men jag tycker det är bättre utan ;)

Isolering stänger mestadels in kylan i bodelen, och har även hört att det lockar dit småkryp som vill lägga ägg.

KajsaM
0

Jaha, okej :)

Så det ska inte vara med isolering? Utan bara plank eller vad? =)