Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 634 ggr
Rafflan
0

super gott godis?

Har ni nåt tips? på super gott godis?

Försöker ju klicket träna mina lite men den ena tog morot och den andre tog ingenting. Jag prova med äpple, morot, kraft och pellets men det var inget som var super smaskigt enligt dem.

Jag brukar ju sällan handmata dem eller ge dem gott utanför buren utan allt gott får dom i buren pellets får dem i skål, hö i höhäck och annat gott som morot utspridet i burens botten så dem får leta efter det, ute hoppar dom ju bara runt å undersöker saker :)

MixiDixi
0

Jag har:

Banan gurka bara älskar Dixi!

Rafflan
0

Okey, får provar på den kräsna damen ;)

Rafflan
0

Ingen gillade banan eller gurka :/

Jolle; gillar broccoli bäst, men även morötter går ner, tror även hon skulle kunna ta äpple ur handen. Men inget är sådär super gott.

Phelia; gillar inget -_-'

Hopplösa kaniner :P

riiffen
0

Mina kaniner är riktiga godisgrisar, och du kanske kan testa något av deras älsklingsgodis? :P Söt frukt i små bitar då och då är väldigt uppskattat. Päron och äpplen (särskilt röda) är några av favoriterna. Russin och frukostflingor (ej sådana med mycket socker) typ allbran, special K och havrepuffar är även det väldigt smaskigt :) Dock inte i så stora mängder, då det inte är så supernyttigt :P

medarbetare på allergier.ifokus .

MixiDixi
0

Ett tips: Dixi gillade inte banan, hon brydde sig inte om den. Men då mosade jag lite banan och klämde in det i hennes mun, sen dess älskar hon banan!

Nåja, jag vet ju inte om dina kaniner har smakat på det, men prova det om dom inte bryr sig!

Rafflan
0

#4 nej du russin gick inte hem :P

Päron har vi inte hemma, å inga bra flingor heller XP

#5 provar det ;)

lottapelle
0

Har du Rödbeta eller Tranbär (torkade) hemma? Det kan vara värt ett försök i så fall, Pelle älskar båda men gillar inte banan även om han äter det.

Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se

[veralera]
0

Hm när jag tränade Mario till att hoppa upp på soffan/sängen när jag klappade på den så hade jag något från trädgården han var stoooormförtjust i…

Tror det var luktärt? Minns inte riktigt kan kolla upp. (OBS! Jag minns inte om det var luktärt så använd inte det innan du kollar så att det inte är giftigt.)

Minns att mamma odlade massa i trädgården, gick och plockade det och det var såååå uppskattat.

Nickel
0

Mina blir helt galna av pellets.. Annat kan vara okej, men pellets är favorit-godiset.. ;) Och torkade rönnbär.

pigelina
0

Favoriten hos mej är jogubbar och hallon, men det är ju lite svårt att fixa denna tid på året(A)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[BonnieL]
0

Torkad banan kanske? Alla mina kaniner älskar det. ^^

flikkan77
0

Min kanin är helt tokig i rostat bröd! Han gör nästan vad som helst för att få en smakbit när jag äter det. Tror dessutom att han känner igen ljudet från brödrosten.

"You just have to belive…"