Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 660 ggr
linneeaa
0

Sjuk kanin!

Min kanin heter Milla och är 3 år. Dom senaste dagarna har hon verkat sjuk. Hon äter nästan ingenting (endast grönsaker o lite hö), dricker jättelite och bajsar nästan inget. Hon sitter hopkuren i sin bur för det mesta.. 

Jag har varit hos veterinären men han kunde inte hitta något fel på henne, jag fick Critical Care tillskott som jag har gett henne i 2 dagar nu men ingen vidare förbättring. Hon verkar lite piggare men äter fortfarande inte sin vanliga mat..

Vad ska jag göra??  Har ni något tips??

kaka1234567
0

Jag tror hon kan va ut tråkad och tycker inte de är kul att sitta där.Så du kanske bör göra lite grejer med henne.Gå ut i koppel och ta och lägga in lite pinar iburen en kanin leksak mm.Gör de kul för hene masa aktiviteter + kärlek och shel.Så va de för min kompis men hon börja aktivera sin kanin och då blev han mycket gladare och pigggare.

Sen kanske hon inte gillar pekkets mm och höt kan bero på en dåli kvalite .Eller så gillar hon grönsakerna mer de brukar va anledningen.Sen gör hon inte av ener gi så de blir över skot och så blir man loj istället.De är så för oss med de är som att mamma och pappa skulle låsa in oss.Och inte låta oss ha kull och aktivera oss med sysslor och skoj.

Och bör man ha Hage till kaninerna och både kativera dem med lek,kärlek syslor och utevistelse är ett moste.Men kan inte ha hkanin i bur hella dagarna och kanse bara ta ut de på en promenad och lite kel .Aktivitet är de viktigaste annars är de inte kul att leva.sen moste man ha umgäng gå ut och träfa anndra kaniner de är också ett måste.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus