hur hoppar man?
hade tänkt börja hoppa med Simba :P Dock vet jag inte hur man gör. Jag gjorde innan så här;
Ställde fram ett hinder och gjorde i ordning det (första pinnen bara) sen så ställde jag honom fraför hinndret och lät han va där sen hoppa han och så fick han sallad. sen så byttade jag lite han hoppa fick salad sen höjde jag (1 pinne är extremt lågt) och gjiorde samma sak.
Ska jag förtsätta så? när kan jag börja med en bana osv?
Tacksam för tips?!
Kram sara och simba
Börja med att ställa ut ett hinder på de ställen han brukar vara på i trädgården. Han kommer antagligen gå fram och nosa/undersöka hindret, beröm honom då ordentligt. Ställ sedan ut 2 hinder i trädgården (just 2 stycken är för att det kommer underlätta när man sedan börjar hoppa bana). Låt han gå fram och nosa på det igen, beröm mycket om han gör rätt! Och bli inte besviken om han inte förstår vad han ska göra med en gång, man måste ha ordentligt tålamod. Försöker han springa iväg ta upp honom i famnen och lugna honom, testa sedan att sätta ner honom en bit framför hindret igen. Till slut kommer han förstå vad han ska göra :) Och tänk på att aldrig hoppa högre än 30cm om du ska tävla med honom, då kommer han slarva på de lägre hindrena. Har du några frågor är det bara att fråga på. Lycka till! Mvh Ida
Ett boktips från mig är Kaninhoppning 2, den är mycket lärorik och bra. Finns oftast att låna på det närmsta bilioteket.

Okej tack så mycket ida :D
SKa prova detta :)
#2 Ingen orsak, undrar du något mer så fråga bara :D
sen kan du ju titta på kaninhoppning.ifokus också för att få mer tips?.

Jag har börjat träna min kanin i hoppning nu när hon är 9månader.
Hon fattade på en gång vad hon skulle göra.Hon älskar det.
Jag började med att hon hoppade över pinnarna på en stege.Hon lärde sig jätte snabbt och vill bara hoppa.Hon blir jätte glad när hon ser när jag tar fram hindrerna.
Så ett tips? är att låta dom hoppa över pinnarna på stegen.
hej ! börja hoppa ett hinder en bom sen börja ett hinder till putt kaninen i rompan när kaninen kan hoppa hel bana .Jag har en hopp klubb på tjörn en egen
kom i håg inte hoppa för ofta med kaninen