Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 799 ggr
lilla_sota
0

Semester

Vi åker på en fem veckor lång semester i sommar. Är det någon som vet var man kan lämna sin kanin under tiden? Vi bor i Göteborgsområdet

Tina-A
0

Det bästa är om du antingen lämnar den hemma och låter en kompis gå dit varje dag och ge den mat, vatten och leka med den. Eller så (kanske ännu bättre) lämnar du kaninen hemma hos någon kompis som får ta hand om den.

Hört att man kan lämna till olika djuraffärer, men personligen skulle jag inte göra det då jag tvivlar på hur mycket dom egentligen tar upp kaninerna och leker med dom…

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Frida-L
0

Om jag inte skulle varit borta nästan hela sommaren och bodde närmare göteborg skulle jag kunna ta hand om dina kaniner…

Själv får min kompis Rebecka ta hand om mina kaniner.

KajsaM
0

Tyvär vet jag inget ställe där dom tar hand om kaniner. Kanske en uppfödare kanske vill ta hand om din kanin, att kaninen flyttar dit.

Själv får Hampus vara hos mormor & Morfar, eller hos Farmor :D Om inte nån här hemma kan :P

myriis
0

#0: Tråkigt att du bor i Göteborg :/ Sålänge du inte skulle varit borta i slutet av sommaren vill säga. Annars skulle jag nog kunna ta dem ;)

Noa-Nisse
0

hmm.. har samma priblem här… jag ska åka till egypten i en vecka i mars. sen juni ska jag åka en vecka till bulgarien… jag vet inte var jag ska göra av skalman. :S men det löser sig alltid.

Medarbetare på Hundar.ifokus

KajsaM
0

Jo, brukar vara nån Kompis som vill eller kanske nån barnfamilj som vill pröva ha kanin :)

Noa-Nisse
0

#6. precis ;)

Rajamaja
0

Fråga någon zooaffär där du bor om de kan ta emot, fast då får du förmodligen lämna mat så det räcker för den tiden du har den inlämnad och så får du nog också betala en slant för varje dag de ser efter den.

Här i Karlskoga har de den möjligheten, och det kan ju bara en bra utväg…

…i nödfall vill säga!

Noa-Nisse
0

#8.. tycker det verkar vara bra iaf.. det är ju endå bara en vecka.. så det gör nog inget om ens nin är utan så himmla mycket kel och gos eller?

Tina-A
0

Grannen? :) Nån i klassen?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Rajamaja
0

9#…..Jag tror inte att kaniner glömmer så fort så jag skulle inte vara rädd för att lämna bort den så, men oavsett vart djuret hamnar så blir man säkert lite orolig för små struntsaker…

Man vill ju vara säker på att djuret kommer i rätt händer bara….och de som jobbar i zooaffärer borde ju vara rädda om sitt rykte…för det är ju ändå något de försörjer sig på så….så brukar jag tänka iaf…:)

Noa-Nisse
0

#9.. nä jag tänkte inte att ninen skulle glömma bort en utan mer att dom i djuraffären inte skulle ta upp kaninen och hålla på och pyssla om dom så mycket som de är vana vid..:P

KajsaM
0

Lämna till en djuraffär skulle jag persoligt aldrig göra.

myriis
0

Inte jag heller. Dem kanske bara får sitta tillsammans med andra kaniner i en bur hela dagarna, medans ungar petar på dem? Skulle ALDRIG lämna bort mina niner till någon jag inte kände :P

Lotta_A
0

Du kanske kan fråga någon här på kanin.ifokus?? Det finns säkert någon i göteborgsområdet som skulle kunna tänka sig att ta hand om din sötnos.