Klotterplank #4
Då fortsätter vi i denna tråden då.
För er som inte vet, är klotterplanket till för att diskutera allt mellan himmel och jord.
All OT bör hamna här, så länge det inte är presentationer eller liknande av era övriga djur.
För detta finns en egen kategori. 

Hehe, kallt! Äntligen, det är kallt här! Är så glad, och längtar till annandag jul då vi ska få hem en ny ponny! Gisses va gla man är!
Snart är det jul! Hur känns det? För mig känns det toppen, JULEN, ÄNTLIGEN! Bara 11 dar kvar, kanske. Imorgon är det skola, det är så deppigt! Hatar skolan !
#1: Tycker också det är skönt att det äntligen blivit minusgrader!
Slippa den nedrans leran vid kaninerna. 
För min del känns det inte sådär jättespeciellt att det är jul.
Men sen får jag ju inte direkt känna känslan av att vara ledig och så heller, när jag gått arbetslös i 1½ år.
Hoppas på att få svart snart ang kurserna jag sökt.
Att det ska ta sådan tid att få reda på!
Den 27/11 fick jag svar att beslutet skulle tas och att de hade en liten fråga.
Inte hört ett pip sedan dess…

#1: Ja! Hösten är värst, men att det var HÖST i DECEMBER, galet! Lerigt, varmt, regnigt, blä!
vad ska ni ge era kaniner i julklapp ? :D
//Anna Odenbrand
#4 mina ska få varsin sele+koppel :)
♥
#4: Förutom en massa gos och uppmärksamhet, inget speciellt faktiskt. =)

#4: Gott, gos, lång-promendad.
Jag är så löjligt förkyld. Hoppas jag är något bättre imorgon så jag kan jobba :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Trött…"/ Städat buren så nu har hon det mysigt m Mycket halm:) Diskat matskålar + vattenskål och rengjort höhäck;)
Imorron e det luciatåg med nån kör+harpa (spelar harpa) Ska bli kul!
Sitter slaviskt och skriver om hinduismen, inte roligt eftersom jag är usel på religion ;(
jag vill ha sommar nuuuu :(
♥
http://lejonhuvadkanin.forum24.se/ bli medlem alla ni som gillar lejon ;D
#4: Min hankanin ska kastreras den 22:a och då bli innekanin. Är tänkt att han ska få bo i mitt rum i en kompostgallerhage (så han inte kommer åt sladdar och sånt men ändå får röra sig ganska fritt). Så hans julklappar kommer att bli ett nytt "hem" och nya tillbehör.
Honorna får ev. en ny Hage, + en massa godsaker.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Idag spelade man fotbollscup. Det var roligt men det gick inte så jättebra för mitt lag xD
#11: jameee, TAGGA SOMMARRN :D
Håller på att färga håret.. Känns rätt misslyckat då den var svår att få ut jämt över håret och blev liiiite kladdigt i pannan, på öronen x). Testade en ny sort för tyckte inte den andra jag hade innan höll tillräckligt bra. Men ja vi får väl se :p
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#16 Villken färg blire? =)

Är så sjukt rastlös… Saknar pojkvännen.
Jag kanske låter egoistisk nu, men jag klarar knappt av att läsa om hur glad hans mamma är. Visst, det är drygt två år sen hon träffade honom (hans mamma, pappa och de minsta syskonen bor i Minneapolis i USA), hon sitter och skriver om vad de ska göra. Vilket får mig att bli mer ledsen. Får dåligt samvete för att jag blir ledsen när hon är glad.
Jag pallar inte med folk som är glada, det gör mig bara mer ledsen. Sen känner jag mig även ensam och övergiven. Desperat behov att göra något för att jag inte ska bryta ihop. Usch, så jobbigt det är…
Och jag fick självklart inte följa med, men jag skulle nog känna mig utfryst och vara ivägen ändå.
Dessa två kommade veckor kommer bli dem drygaste veckorna någonsin… 
Ingen lär ju bry sig att läsa mitt inlägg så det kvittar.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#17 Svart :) Hade brun-svart-rött innan, och inte så snygg utväxt :p fast alla säger att det inte syntes, men jag såg det haha.
#18 Varför fick du inte följa med för? :( Jag förstår dig nästan till 100 %, hatar att vara utan min pojkvän. Att veta att han gör någonting när jag själv inte har ett skit att göra är riktigt piss .. men du får försöka vara glad för hans skull iallafall!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

#20 För han tyckte inte att jag skulle följa med, och jag förstår att han kanske vill träffa dem själv. Då han har inte träffat dem på två år… :(
#21 Men usch vad ledsen jag skulle blivit om min pojkvän sa så till mig :( Ni har inte varit tillsammans så länge va?
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

#22 Ledsen och ledsen, jag förstår att han inte menar illa. Han säger att jag kan följa med nästa gång.
Vi har varit ihop typ… 8 månader den 20:e.
#4 Är tyvär inte hemma på julafton eller nyår , åker till Thailand imorgon. Men när jag kommer hem igen så ska dom få extra mycket gos och mys =)
#24 ÅÅÅH THAILAND <3 Jag åker dit i juni för andra gången i mitt liv :)

Anonym! Alla som komenterat är det "anonym" under avataret, ingen bild heller. Är så ARG, vem har fixat detta?!!! 
#26: Det är ingen som fixat det, utan en bugg som förhoppningsvis håller på att fixas.
//NinniH, Sajtvärd.
Ni är inte ensamma om att bara se en massa anonyma ;)
/sstorm (sanna storm)
#25 Det är första gången jag åker dit , lite nervös för alla insekter. Är rädd för spindlar , ormar och massa insekter.
Jag har börat lyssna på musik från mobilen i hörlurar då jag rensar Pilots bur. ddet går mkt fortare då och blir roligare :)
Fast dom som går förbi på gatan får nog höra några ljuva toner, hahah 

#27: å tack! (Trodde det var något som nån hade fixat … )
Varför får vissa skapa ot-trådar medan andra inte får?
Tänker på "stella-96" som skapade en undersökning om mobiltelefoner. Den tråden blev låst, men samtidigt får det finnas en massa hamstertrådar utan att dessa blir låsta. Hamstertrådarna är ju lika mycket ot som undersökningen, så varför är dom inte låsta?
#32 Dräför att som de står i inlägg #0 så finns de speciella kategorier för "andra djur" ;)
#33: Men det är ju fortfarande lika mycket ot? Och varför diskutera om helt andra djurslag här (i egna trådar), om det redan finns ifokussajter om djurarten i fråga?
#34 Om jag minns rätt var det för att det finns väldigt många som vill visa upp sina andra djur och då skulle klotterplanket direkt fyllas med bilder på djur. Och då skapades den där kategorin.
#35: Du minns helt rätt.
Första OT-tråden blev fylld med bilder och liknande på andra djur.
Så då kändes det smidigare att ha en egen kategori för det, såsom ex hamster.ifokus har.
Är det någon som inte gillar upplägget är ni välkomna att ta det direkt med mig via PM istället och komma med förslag på ändringar.
Ang OT-trådar så ska jag och mina Medarbetare diskutera detta lite.
Ni medlemmar får gärna säga vad ni tycker om det.
Ifall ni föredrar klotterplanket, eller som det var förut med en egen grupp för OT med separata trådar.
Finns positiva och negativa saker med båda. Allt man kan skriva i klotterplanket går ju inte att skapa en egen OT-tråd på. Så jag tycker helt klart att klotterplanket ska finnas kvar ändå.
Om jag måste rösta på antingen den ena eller det andra röstar jag på klotterplanket.

Jag tycker klotterpalnket är bra…
Jag tycker med att klotterplanket fungerar bra :)
Emma
Klotterplanket är bra, men vissa saker är svåra att ta upp här, så som om man vill ställa en fråga som man vill nå ut till så många som möjligt med. De pågår ofta många olika diskussioner här och många struntar då helt enkelt i andra inlägg och kollar bara de som berör dem själva :P
#40: Jo, tyvärr är det ju så.
Som #37 säger finns det nackdelar med både enbart klotterplank eller enbart separata OT-trådar.
Sitter och klurar lite på någon typ av lösning, att separata OT-trådar är tillåtna vissa dagar (ex helger) eller liknande.
Får sova på saken och se ifall jag blir lite klokare. 
Tänk vad våra små kaniner bringar lycka, grät nästan när jag fixade mat till dem för att min pappa aldrig är nöjd med mig, han vill alltid att jag ska ha lika bra betyg som min bror som hade 15 MVG och ett VG som slutbetyg. Vet att jag aldrig kommer att ha så bra betyg så blir bara så ledsen när pappa håller på att tracka ner på mig. Jag är inte min bror! Han klagar verkligen på allt, bara för att han och mamma hade typ asbra betyg och inte jag. Alla är väl olika!? Sen gick jag ut till kaninerna och allt försvann direkt, när man kommer ut står dem och klänger på gallerna och vill verkligen att man ska komma till dem, släppte ut Muffin i snön för typ första gången i hans liv (första snön idag) och det är så kul att se när han skuttar omkring. Sen kallade jag på honom och han kom direkt :') Han är min lilla ögonsten<3
Emma
Klotterplanket är ju bra om man bara vill skriva av sig, visa någon bild eller så. Vill man exempelvis starta en undersökning eller en bredare diskussion så hör det ju inte riktigt hemma i klotterplanket.
#44: Jajemen.
Lite julstämning från grabbarna på iFokus. =)

Idag var det ett år sen det var den kraftiga jordbävningen :P Den startade typ halv sex på morgonen. Jag trodde att det åskade då, för min säng skakade en massa :P

Datarast i skolan:)
Började 10 i 10 idag och slutade 10 över 12 :D så nu har jag fotat kaninerna, får se om jag kan ladda upp dem och visa ;)
Det är så kallt idag! -15 grader. Blää! Och jag som måste gå till vårdcentralen senare.
Woho, snart jullov, och det snöar äntligen här! :D
#50: Här snöade det konstant igår, samt imorse.
Så nu har vi ca 3 dec med snö. 
#50 Haha, fuskis. Men du bor väll i Smedjebackarna i dalarna?
Mina kusiner bor i Falun och där är det så härligt med all snö! :D Brukar vara ganska mycket mer där än vad vi har här 
#52: Stämmer bra det. 
Fördelen med att bo här "uppe".
#53 jag var på semester i smedjebacken i somras :o de var ngn marknad där då 
#53, Jag är faktiskt lite sugen på att flytta uppåt när jag är äldre, för jag är inte så noga med hav och saltvatten heller :)
#54: Drakbåtsfestivalen. ^^
Synd bara att den är så mycket sämre än när vi var mindre.
Då var det stora båtar, med ca 10-15 pers/lag som rodde.
Båtarna var blåa med vikingamotiv på och lagen var maskerade.
Nu är det i princip bara 2-4st/lag och knappt några lag alls..
#55: Förstår det. =)
För min del blir det flytt söderut snart (Kuml, Örebro län).
Och vad det verkar brukar vintrarna vara mycket tristare där, med mindre snö och mer slask/regn.
Kommer sakna snön! 
#56 Haha, jag kan förstå dig! :D

#51 vi med! Fast jag bor ifs i stockholm, men de snöa lika mycket här:)
#56 jaha, hette de så? xD haha, jag har ingen aning. Var de de där kyrkbåtarna?
#59: Kyrkbåtar och kyrkbåtar.
Små fula roddbåtar skulle jag vilja kalla det. 
Åtminstone om man jämför med hur de såg ut förut.
#60 haha, jag hade ju aldrig sett ngt sådant förut ;D
#61: Hehe, nej det är väl inget man direkt ser varje dag. 
#62 nä, verkligen inte x) särskilt inte om man bor i Bålsta heller ;)

Haha, jag och min bror har gjort ett gupp i våran backe, jag älskar att åka madrass (även om det känns lite hm hm …)!
Igår gick Dixi i koppel och hon fick nosa på madrassen, hon undrade vad det var för något!
#63 Haha, i Bålsta ser man inget kul alls. Det "bästa" vi har här är väl Håbo-dagen. Sen har vi ju ett inomhus centrum förstås ;)
#65 haha där har du rätt! x'D
Asså nån som ver hur man stavar shysst? Eller heter det Sjysst, eller heter det schysst? Haha fått damp för att inte veta hur det stavas x'd
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

#66 Schysst
hahahha, bra där Emelie :D
#66 Jag säger som 67, Schysst stavas det ;)
Tack =) På annonsen bredvid stod det sjysst df jag började tvivla.. .hahax'D
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Brrrrrr…. Det är -29 här och tok jag har varit ute och gått med vovven… Blev bara en kort prommis men var ute 30 min iaf.
Imorron ska jag ha täckisar i skolan, höll på frysa häcken av mej idag och jag vägrar frysa en dag till… :)
#71 vart bor du?! :O
#71 OMG -29?? :O
Hos oss är det -7½ och håller på att frysa bort
/ Emma

Imorse när jag vakna var det -33, på dagen runt -30, nu -31. Haha :)

Det är 14- hos oss, värsta dagen! I morgon ska jag ha julspelet (skolan) och då ska jag spela valthorn och sjunga "Betlehems Stjärna"! Ååå, det är så pirrigt! T.ex man sjunger "herden sova så trött barna sova sött" …! Måste verkligen lugna ner mig, men det går bara INTE! Håll tummarna för mig!
Jag fryser ihjäl redan vid 0 sträcket :O Helst ska det inte bli under 10+ för då fryser jag (a) Jag hatar vinter och snö och skulle helst bo i Thailand eller kairiben året runt.
#76 haah tycker snö är mysigt. x'D
men när det går under -10 så är det inte mysigt längre utan kallt!
men över -10 så är det mysigt ;D
/ Emma
Det gick att ha undersökningar i den här tråden va? Hur som helst, stella-96 gamla undersökning (Statistik på matten), samt min egen:
Vilket mobiltelefonmärke har du?
Vad har du för husdjur?
:)
#78: Det går alldeles utmärkt.
Mobiltelefonmärke: Sony Ericsson
Husdjur: 3 kaniner och 4 hamstrar (egentligen 13, men 9 st är ungar som ska flytta).
Mina kompisar har samlat ihop 100 'röster' till mobiltelefonmärke, så det behövs inte svaras något mer på det ;)
#81 men det behövs mer till: vad har ni för husdjur.
så ni kan fortsätta att svara på den frågan ;)
Husdjur : 2 skäggagamer , 2 ormar , 1 hund , 4 kaniner , 1 häst , 2 fiskar
( jag hade för ett halv år sen :
5 ormar , 2 hamstrar , 2 råttor , 1 hund , 1 häst , 4 kaniner , 2 skäggagamer )
/ Emma
Oj, vad kallt det var idag :O men ingen snö syns till.. o.O
vad har du för husdjur? 1 Kanin, dammfiskar och akvariefiskar ^^
usch vad jag hatar vintern! jag vill flytta till ngt varmt land ;D
♥
Vad jag har för husdjur; 3 kaniner och 2 katter
#86 Logga in på MSN :D
Jag sitter och dagdrömmer som vanligt :) Skulle vara riktigt roligt att skaffa hamster, men för tillfället känner jag att jag vill satsa mer på kaniner. Ni som har hamster kan inte ni berätta lite om de?
#89: Jadu, vet inte riktigt vad jag ska berätta.
Så jag kopierar ett gammalt svar på ungefär samma fråga. ^^
"De är vanligtvis relativt nattaktiva. Mina har dock vant sig vid att även vara vakna någon stund då och då under dagen. Ibland kan jag gå in i hamsterrummet och ska hämta något, så ser jag hanen eller honan ståendes mot glaset och vill upp. Så de brukar kunna ställa om sig lite, för att kunna vara vakna lite medans matte/husse också är vaken och kan aktivera/gosa lite. Mina är ex vakna någon halvtimme runt 13, sen runt 15-16 och sist vid 20-21. Efter det vaknar de runt 23 och är vakna till och från fram till 06-09 på morgonen.
Mina 3 är väldigt lätta att ha och göra med. Alla 3 vill väldigt gärna komma upp och bli klappade en snabbis. Brukar ex ha med hanen en stund i soffan medans jag kollar på tv. Har de även lösa en och en i hamsterrummet (som är hamstersäkrat). Honan är halvvägs upp längs armen när jag sätter ner den i akvariumet tex.
Som djur är hamstern pigg och äventyrslysten. Den är gärna med på diverse äventyr, som att springa runt i rummet och undersöka, vara med i soffan osv.
Så här skiljer det inte mycket mellan kaninerna och hamstrarna mer än dygnsrytmen och kosten. Annars är de ungefär likadana rent temperamentsmässigt. Sen om det beror på tur, ärftlighet eller uppfostran är en annan femma. Tror personligen det är lite av alltihopa.
Kommer aldrig köpa hamster från djuraffär igen, trots att den jag köpte förut faktiskt var riktigt trevlig. Det är samma princip som med kaniner. Vill man ha mer garanti på temperament, så köper man hos uppfödare.
Dock vissa ungar vara väldigt sprattliga, energiska och "otama" som små.
När jag fick hem Petra fick jag inte peta på henne alls.
Hon var helt enkelt lite osäker på sin nya miljö.
En dag tvärvände det och hon hängde i tröjan och ville komma upp.
Hon var bara lite seg i starten.
"
#91 jag måste vänta ända tills måndag! Helt sjukt att ha avslutning på en måndag…

#91 Jag slutade idag och jag får vänta på betygen för att dom kommer imorgon..

Varför prata med sin pojkvän när han är på andra sidan av atlanten, men har typ inte tid för att prata med mig?
Känns skitdumt att prata med honom på msn när man ändå vet att han inte har tid…
Oj vad jag längtar till julafton! Piloten kommer bli så glaaaad över sin julklapp ;) hihi

Hade typ snästorm här ida!:O När vi skulle till matsalen så såg vi ingenting! Har typ varit snökaos härXP Men mycke snö har vi iafXD
Vi har -20 grader här. ojojoj vad kallt det var när jag skulle gå ut i morse ;) haha
#97 vi har oxå -20 hos oss
är det för kallt att gå ut med kaninerna idag? jag tänkte om dom börjar bli heta och sen står dom i burn, kan dom inte börja frysa då?

#72 och #73 - Jag bor utanför jokkmokk… :P
På morron var det -32 och jag gick 2 km till bussen…. brr… Mina ögonfransar frös ihop.
På en stund ska jag iväg och rida (INNE) på min sköthäst. :) Längtar…
#98 Jag fattar inte riktigt.. Men dom kan ju alltid röra på sig 10 min i rasthage elr så, det går nog bra ;)

Imorgon ska jag ha julspel, det känns inte pirrigt!
Inte pirrigt=bra!

#101 Har din skola också julspel? Det är inte min årskurs som har det :P
#94 Jag tycker du ska ställa din pojkvän mot vägen!
Jag har 3 kaniner och akvariefiskar som består av neontetror och guppysar.
Mobiltelefon är samsung S5230 :)

102: jepp, de har vi. Ska sjunga solo, ska bli himla roligt!
Imorgon är min sista praktikdag på "Vellinge Blomman", som jag har vatt på i typ 5 veckor eller vad det blir nu. Jag har hatat att åka dit, och oftast hatat att vara där, men nu kommer jag hata att inte vara där. Det känns tomt och ledsamt.. Kommer liksom sakna det ändå på nått vis. Jag kan inte förklara…
Och det är snart jullov, men jag vill inte ha lov, samtidigt som jag behöver det otroligt mycket.
#106 Är det en växtaffär eller? :) Tråkigt att du känner som du gör. Jag ser mycket fram emot jullovet iallafall, jag behöver verkligen lite paus från skolan nu!

JULLOV för mig! Äntligen!
#108 Jag med! Har avslutning just nu men sitter hemma och är sjuk .. fast det gör inte mig något (a)
Hade julavslutning igår (A) x'D
/ Emma

Jag hade också julavslutning igår :D
#110 Oj vad tidigt för att vara Bålsta :O alla andra jag känner i Bålsta slutar typ på måndag
Vi hade julavslutning idag, var ca 40 minuter i skolan och fick gå hem sen ^^

Julavslutning idag :)
Drog till stallet efter skolan och hoppade min sköthäst, det gick super bra idag. Hindren var på 95 cm som mest, inte dåligt för mej va? Efter det lastade vi honom och nu har jag honom hemma. Han blir hemma ett par dagar och sen åker han till Åsa och sen tillbaka till mej igen. :) Härligt.
Stackars viggos vatten hade frusit inatt… och jag har ändå värmen på och det är inte kallt. Nåja, nu har ju hästen kommit och det värmer ju en del och sen får vi se om jag måste höja elementet.

Sedan i onsdags har det varit snö här i min del av Skåne :D!! Ska släppa ut Bamse sen så han får springa i hagen och så att jag kan fota^^
sitter och väntar på att mina muffins ska bli klara, blev en hel del 
http://kanin.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=b9039a50-634b-477a-8b1c-f8cb54a3aeeb
//Anna Odenbrand
Får jullov på måndag :( de suger!

#117 Låter kul:) Visa gärna bild!
#117 Ja bilder vill vi ha!
Nu har vi köpt en ny nin :D har tyvärr inga bilder eftersom den bor hos emelie (dancehall) tills julafton :)
#121 Åh så söt hon är! Jag kan försöka fota men blir inga bra inomhus bilder ;)
#122 ja gör de :D hon är ju världens sötaste! ^^

Idag ska jag nog ut och fota kaninerna, dom har inte vart så fotosugna på sistonde. Men nu är det lov så då har jag hur mkt tid som helst att försöka få iallfall någa fina bilder i snön! :D
Mvh Maia
Idag skulle vi köpa hö, men jag vet inte om det blir av, för det snöar en massa och blåser.. Hmmm.. Behöver verkligen hö nu, men ev så köper vi kanske bara två balar så länge som vi kan ta i bilen.
Går snart upp till centrum för att köpa halm & grönsaker. Och så kommer Sanna (sstorm) förbi och lämnar lite mat till Ariel som är här tills julafton kommer! :D
såklart kommer det bilder , men min kamera är utladdad x)
//Anna Odenbrand
äntligen fattar jag hur bilderna kmr direkt i inlägget ;D
♥
ska¨snart fåhem min ponny
Jag är glad att jag inte såg robinson. Såg däremot slutet av förra veckan så jag hann höra hur mycket kaninen skrek. Och det var illa.
I en tidigare artikel fick man se att kaninen bar endast i nackskinnet till stället de skulle slakta den på.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article6320251.ab
Vad tycker ni om slutkommentaren då? "Men det rörde sig ändå bara om två kaniner"
Jag blir så arg. Och jag är så less på dom här svenska programmen som behandlar djur illa. Det är ju inte direkt första gången. Och bara för att dom är i ett annat land så går det inte att sätta dit dom.
Tycker dom borde följa dom svenska lagarna.

#130 Hade det varit en människa som de slaktade så hade de knappast sagt: "Men det rörde sig ändå bara om två människor." 
Det är okej att slakta kanin, men man ska ju följa lagarna om hur man avlivar…
#131 Nä knappast.
Precis. Och det gjorde dom verkligen inte. Djuret ska inte behöva utsättas för onödigt lidande.
#130, det är sjukt många som säger att det bara är två kaniner. Skulle dem reagera på samma sätt om det var 2 hundar? Tror knappast det… Där ser man hur låg status kaniner har, helt sjukt! :(
Emma
Tur att jag inte såg programet!
Jag hade nog inte kunnat sova.
Jag kan bara inte fatta hur man kan vara elak mot ett litet försvarslöst djur
Tänk att se dom små panikslagna ögonen och sedan… Nej!!
Ush!Jag kan inte ens tänka på det! Jag mår illa

#134 För mig är elakt om man plågar djuret. Men inte om man avlivar det för att det måste eller behöver äta djuret 

Idag släppte jag lös Dixi på gården, och hade henne under uppsikt. Satt henne vid hennes bur, för hon brukar hålla sig till den =P

Göteborg? :P

#137 Skåne? :)
#138 Såklart det är Göteborg :D
#139 Är Skåne en stad? :)
#137 Älska Göteborg!<3
Emma
Göteborg är nice, men inte lika nice som mitt kära Stockholm :D

#140 Nä, skåne är ett land förstår du ;D
Haha, Skåne är varken ett land eller en stad. Det är ett landskap ;D
#144 Tänkte väl det ja ;-)
#142 Personligen föredrar jag Gbg än Sthlm, mkt trevligare och finare där :)

#144 oj glömde 
Är så sjukt nedstämd innan jul :/

Jag har aldrig haft så mycket problem som jag har nu 
#148 Stackarn :/ <3
Saknar hästarna :( Men ska ta mig en tur till min medryttarhäst och rida lite på lovetiallafall!
Fick mig en fin liten tidig julklapp igår. ^^
Första hamsterungen flyttade igår och köparen hade tagit med sig ett paket.
Var så nyfiken på vad det var, så mamma fick öppna det eftersom jag inte är hemma.
Det var 3 porslinstomtar i olika storlekar. =)
#151 men gud vad omtänksamt :D
jag var och fotade kaninerna igår, ingen ville sitta still bredvid herr Tomte
Problemet är bara att Tíndra ALLTID får röda ögon på kort , men efter lite photoshopande så blev det bra :P
men såhär blev tillsist resultatet ; Tíndra & Tomten :D
//Anna Odenbrand

#153 hihi, blev en fin bild!:)
#154 hihi , både jag och Tíndra tackar 
//Anna Odenbrand

#153 hihi gullig bild :D
#156 vi tackar :)
//Anna Odenbrand
Sitter på tåget, så himla tråkigt. Sovit 2.5 timmar idag! Det är ju ingenting, brukar sova 12 timmar (A) hehe. Är framme om 2 timmar. Egentligen skulle jag vara framme om en timme men det fumma tåget var sent!
#152: Ja, det tycker jag med. ^^
Vattnet är avstängt på vår gata, så jag kan inte duscha.. känner mig helt äcklig (även om jag duschade i gårkväll) har svårt att gå någonstans utan att ha duschat innan.. bara känslan av att vara smutsig liksom. Det går inte ens att tvätta händerna uuuurrg.

#132 När dem sa: "Nu är det väl dags att slakta kaninerna" tittade jag bort ända tills det var slut. Ush nej inte ens om jag var på robinson ön och svälte skulle jag äta kaniner. :/
Sådärja, nu ska tjejerna som stal mina bilder och text om mig för att folk ska tro att ena är jag och därmed fotograf, få det hett om öronen!
Har kontaktat bildombudsmannen och ska även kontakta polisen ang detta.
Visst att bilder stjäls och det påstås att de tagit bilden.
Men att stjäla text om fotografen och bara ändra ålder och ort, för att framstå som fotografen själv.
Där går gränsen!

#162 Det är verkligen för långt,att försöka sno någons identitet är verkligen inte okej. Hoppas det fixar sig!
#163: Exakt.
Det är t.o.m. ett lagbrott!
Förhoppningsvis får jag svar från bildombudsmannen snart, som jag bett om hjälp ang om hur jag bäst går tillväga för att det ska svida så mycket som möjligt för de som gjort detta.

#132 :S Verkligen tur att jag inte såg det!
#160 :S Hur länge är det så?XS
#162 :O verkligen över gränsen! Hoppas det löser sig

Ninni, du får be dina hamstrar att bita av de skyldigas halspulsåder :D *tänker på en TV-reklam*
Dags för ett nytt klotterplank snart?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är dina hamstrar så aggressiva, Ninni? ;)
#166: Hehe ja, jag får göra det. =P
#168: Som tur är, nej. 
Låser denna, så börjar vi på en ny. =)