Din kanins framtid *
Berätta om din eller dina kaniner, skriv om hur du har planerat framtiden för din kanin :) Din kanin kanske ska bli en berömd hoppare, eller redan är det? Skriv så mycket du vill, och du får gärna lägga ute en bild :)
Pigelin Hennes framtid är la att klassa upp sej i hoppningen, hon tävlar lätt (0p) Men hon har lite uppehål tills utomhussesången börjar igen:P
Hon tycker det är mycket roligare att gräva i sanden en att hoppa över alla konstiga hinder;) (ridhus)
Tequila hoppas att hon kommer ta sin första pinne nästa gång vi tävlar har gått riktigt bra för henne dom sista gångerna:) Hon ska även få ungar i februari och ställas ngn gång i april-maj
Akilles har presis debuterat i hoppning så vi går sakta framåt, han var riktigt duktig på sin första tävling och kom faktiskt imål!:)
Han ska bli pappa till 2 av mina kullar iår, ska även ställa han, antingen på LU eller i april-maj ngn gång
Sötis Ska komma igång med hoppningen och kommer antagligen debutera i februari annars får hon vänta tills maj-juni eftersom hon ska få ungar i mars
Ska oxå ställas antingen på LU eller april-maj
Aska hoppas jag ska ta sin första pinne i vår:) ska få en kull i april med Killen
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Ester Jag satsar på att få upp henne i msv i hoppningen. (lätt 1p) och ta pinne i krok.
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Muffin: Muffin ska bara leva livet, till sommaren kommer han att få bo i en stor hästbox, och bara ha det bra ;) Han tycker inte om att hoppa och jag kan inte ställa ut honom, så han är bara kel :D
Nessie: Nessie ska bli mamma till sommaren tror jag! :D Hon ska med flytta in i en stor hästbox, mys! Så hon kanske få bo kvar med en unge om hon får någon hona :) Ska försöka hoppa med henne lite, hon var ganska duktig när vi testade! :D Men kommer inte att börja tävla :) Kanske kastrerar henne om jag inte vill ta någon mer kull :P
Alex: Alex ska med flytta in i en hästbox, han kanske ska bli pappa och vi ska börja hoppa med honom. Han visar talang för det! Annars ska han bara få kela en massa :)
Junior: Junior kanske med ska bli pappa, vi vet inte om vi ska ta Alex eller Junior ;) Får se hur dem blir i temperamentet ;) Han ska med få flytta in i en hästbox till sommaren, sen kanske vi kastrerar honom. Få se om han ska bli pappa eller inte, annars tycker jag att det känns bra att dem är kastrerade. :)
Emma

Jesper: kommer jag nog att börja hopptävla med så småningom när han blir större och jag har tränat honom mer. Då jag har sett att han hoppar väldigt duktigt och tycker det verkar kul.
Liga: Ska jag kanske börja hopptävla med men hon är 5 år så jag tror mest att hon bara ska få njuta av resten av livet som kelkanin.
Kezo: kommer att får fortsätta vara sällskapskanin/kelkanin.
Nisse: kommer att få fortsätta vara sällskapskanin/kelkanin då han int verkar tycka hoppning är så kul.
**Lukas
**Som person är jag oerhört naturbunden vilket innebär att även mina djur får leva på det sättet. Lukas skaffades i sällskapssyfte och tillsammans med mig kommer han tillbringa stora delar av sitt liv i skogsmarker tillsammans med mina övriga djur som en enda familj. Jag vill ge Lukas möjligheten att känna av skogens energi och dess läkande kraft. Kort och gott ett naturbundet liv.

Alwin: hans framtid är nog inom hoppningen att komma upp till elit, han har tävlat 7 ggr och fått 4 pinnar, 1 i rak och 3 i krok, så i krok är han uppe i msv :)!
Snutte: Hade tänkt satsa på hoppning från början, men han är så busig så jag vet inte om vi kommer så långt x) Men annars är han en fantastiskt go och kelig kanin. Jag vill ställa ut honom men tyvärr har han inte stamtavla osv. :( Vi får se, kanske han lär sig det där med hoppning ändå (;
Molle: Han lyssnar på mig väldigt bra, klarar att hoppa över låga hinder med bara lite träning och är väldigt väldigt kelig. Bits inte och har inga "fel" med något. Han kan säkert bli en duktig hoppkanin i framtiden (;
Nisse: Framtiden för honom är som kel- och avelskanin.
Kommer senare ingå i mitt vit blåögda fuchs-projekt som jag funderat på ett tag, och som jag hoppas på att komma igång med inom de närmsta 2 åren.
Har haft många projekt i huvudet och funderat fram och tillbaka.
Detta är dock det jag kommer börja först med. =)
Froste: Även han kommer ingå i fuchs-aveln, men även normalpälsade aveln.
Tänker även testa lite hoppning och se vad han tycker.
Malva: Kommer gå som kelkanin/maskot, ev att hon får någon till kull beroende på när vi kan flytta till hus.
Samtliga 3 är ju självklart mina gosepluttar. =)
De kommer få vara hos varsina fodervärdar fram till sommaren, ev längre.
Albert: Kommer bli pappa de närmsta åren, och förhoppningsvis bli bättre på hoppning. Han visar redan stor talang, så jag hoppas mycket på honom =)
Vichy: Kommer få några fler kullar, då hennes ungar verkligen är älskade ^^ Annars kommer hon mest slappa, då hon är en liten latmask. :P
Soda: Har varit lite besvärlig i tonåren, men sedan några månader tillbaka har hon blivit jättesnäll och lugn. Kommer även hon få några fler kullar.
Våfflan: Kommer få några kullar, och hade tänkt börja hoppa med henne, då hon verkar tycka det är kul. ^^
Självklart är alla fyra mina kelgrisar i första hand =)
**Pilot
**Vi ska satsa på att klassa upp oss i hoppningen.
Kanske att han blir pappa till hösten.
Mika: Hon är och har alltid varit kelkanin och kommer fortsätta vara det :) Vi tränar hoppning men bara för skojs skull, kanske tävlar nån gång men bara för skoj.
Cookie: Min fina kille är bara till kel eller han räknas in i den kategorin fast han inte gillar och kela när jag vill utan det blir när han vill och på hans vis, hårda klappar så han glider bakåt när han ligger ned, det är drömmen för han! xD
Ängel: Är till kel hon också men kommer gå som avelshona en gång och så förhoppningsvis kanske hon får någon mer kull men iaf en ska hon ha. Har inte riktigt startat en uppfödning så får nöja mig med detta så länge.
Alla kaninerna används till PET- utställningar :P

Wilda: Wilda tror jag på mycket i framtiden. Än så länge har hon endast varit med i två tävlingar och gått på 0+0 och 0+1. Har fått en pinne i rak. Förhoppningen är att hon ska hinna klassa upp sig endel och senare få någon kull.
Ny kanin: Ska ta en till hoppkanin på foder som är kring året.
Omar: Blir pappa till våren :) Annars så klart, uts och kel (:
Nicole: Ska bli mamma så småning om :P Ställas mer och kanske hoppa lite? ^^
July: Blir mamma inom en vecka, sen hoppas vi på att hon får bättre man och kan ställas ut så de slipper bli en lucka i stammen :P
Ariel: Ska till en början flytta hem till oss, sen är de hoppkanin som gäller :)
Doris, Kajsa & Mirella: avelshoner
Dobby & Tipp-ex: avelshanar
Sture & Bambi: myskaniner + ev ta någon kull efter dem.
Ev ska även syrran börja träna lite hoppninh med Tipp-ex.
Kika gärna in på min hemsida en sväng så ser ni vilka kaniner jag pratar om :)
www.nogg.se/tartanskaningard
Jeppe: får förbli min lilla gosekanin. Funderar på att ev. ställa ut honom och kanske låta han bli pappa en gång innan han kastreras :)

Chania och Sakura: Mor och dotter som inte kommer få fler kullar och som jag hoppas får många år med som kelkaniner.
Cupcake: Hoppas han åtminstone hinner bli msv innan nästa år är över ;) Han har inga pinnar än men vet att han kan!
Elsa: Grymt duktig och kommer komma långt inom hoppning! Har 1p i rak och en i krok (lätt), och hoppas hon blir svår till nästa vinter ;) Vill även ställa ut henne minst 1 gång innan hon hinner bli 1 år.
Zoë: Att hon kommer långt inom hoppningen ;) Har inte hoppat henne så ofta, men tror hon kommer kunna bli riktigt duktig!
Twix: Leva 3 sista bra dagar..
Putte: Leva bra sista tid ( Han är ju trots allt 6 år) Men även klassa upp sig och få någon mer kull!
Hugo: Klassa upp sig i hoppningen, ev. kastreras och flytta ihop med Vilja.
Vilja: Antnignen stanna och klassa upp sig i hoppningen och få någon mer kull. Eller säljas. Lutar mest åt stanna.
Thure: Hugo och Viljas ena unge somskulle säljas men nu blir kvar. Ska kastreras och flytta in med Wilma och börja tävla hoppning.
Wilma: Mys kel kanin. Kanske få någon kull
Willow: Teddy Avel + kel
Asina: Teddy Avel + klassas upp i hoppning
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Milos, teddyvädur: Han flyttar efter nyår så hans framtid ligger i någon annans händer! :) Men han kommer bli pappa till någon kull vet jag ^^
Nalle, dvv: Just nu bor han utomhus i vår hundgård och trivs som fisken i vattnet. Men till våren kommer han flytta in till mig i min lägenhet och bo inomhus :) Och han kommer bara förbli kelis! Dessutom den enda kanin jag kommer ha hand om så det blir extra mys till honom! ^^

Min: Kel och hoppkanin, hon är väldigt duktig på hoppning och den mysigaste kaninen här.
Nessie: Avelshonan här, hon kommer paras i mars. Hon kommer ställas i Umeå i mars.
Tarkan: Möjligtvis få några kullar. Kommer ställas i Umeå i mars.
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com

Dixi: ska väl börja hoppa och eventuellt tävla (om jag vågar!) och så vet jag inte hur en kanin-hoppning går till … Ni som vet kan väl skicka ett medelande! (högst uppskattande!) Har inget härstamnings-bevis på Dixi, men aja får väl nöja mig. Hon älskar ju och mysa i knät :)
Hugo: Klassa upp sig i hoppningen och innan året är över komma till medelsvår i rak eller krok.
Molle: Klassa upp sig i hoppningen och kanske ställas ut.Förhoppningsvis bli pappa nån gång
Chip: Komma upp i svår i hoppningen och bli mamma till våren:)
Har bara Nicke och han är snart 9 år nu. Hans framtid består av att vara här hemma och ta det lugnt, bli kelad med så länge det går. Jag har haft honom sen han var ca. 5 veckor gammal, så han har bott här mer än halva mitt liv nu. Jag älskar honom och kommer alltid att göra det, och oavsett hur länge han fysiskt finns här, så kommer han alltid att finnas i mitt hjärta.
Usch, nu gråter jag…
Zack börjar bli lite gammal och skruttig, men han ska få fortsätta hoppa så länge han tycker att det är kul. Hoppas att han kan plocka några pinnar nästa år. Sen får han leva livet som pensionär!
Zid har varit pensionär ganska länge nu, så hon sysselsätter sig med att äta, sova och skutta i sin Hage.
Epoxy ska fortsätta träna på hoppningen, så får vi se om det faller på plats någon gång. Om hon lugnar ner sig lite (hare..) så får hon komma ut och tävla nästa vår. Hon hoppar väldigt fint när hon själv vill, men det är oftast över hagstaket och inte hinder tyvärr ;)
Chester ska också fortsätta med hoppningen, han är i princip startklar nu egentligen men eftersom vmkh inte har vintertävlingar så får han vänta till våren. Vi får väl se hur långt det räcker.
Sture ska jag först och främst jobba på temperamentet med, och det går lite upp och ner. Om han blir lite trevligare så ska även han få tävla nästa år. Han hoppar egentligen bättre än Chester, men som sagt är han inte alltid så samarbetsvillig.
Zeb blir jag glad om han kommer genom en lätt-bana nästa år, han är en riktig klumpeduns. Men han tycker ju att det är kul och det är väl viktigast ^^
Tusch ska eventuellt få en kull nästa år om jag hittar en bra hane. Annars kanske det blir en utställning om hon ser bra ut, och så ska vi fortsätta med selträningen. Hon har bara gått som avelshona så hon har inte gått i sele många gånger i sitt liv, bara i Hage, men hon är så snäll och trevlig så det är inga problem. Om hon inte ska få kull så ska hon också hopptränas om hon tycker att det är kul.
Skrållan ska ev. debutera i hoppning och tävla så länge hon orkar och tycker det är roligt!