Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 592 ggr
teddybaby
0

För lite motion..?

Jag har en liten teddyvädur som innekanin. Han är en riktigt mysig kanin som tycker att mat och vila/gosa är livet! Det blir inte särskilt mycket Motion om dagarna, eftersom att han helst går och lägger sig någonstans när väl han är ute ur buren. Lite komiskt!

Jag tycker det är så tråkigt att han inte kan få komma ut och få samma Motion som utekaniner får, jättetråkigt.

tips??

Emelie
0

Gör han likadant även om du lägger in pinnar, toarullar med hö i, grönsaker, lådor att gå in i och hoppa upp på m.m?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

teddybaby
0

Alltså han rör ju på sig, sitter jag med en morotbit i handen och ropar på honom så rusar han fram till mig. :D Men jag vill att han ska få den där riktiga motionen. Fast det kanske ses som Motion att sträcka sig efter något… lite knasigt tycker jag personligen, men jag har läst om det.  ^^

Emma-lundqv
0

Kan du inte ta ut honom i sele typ fem minuter per dag då? Så får han ju springa lite i alla fall (:

Emelie
0

Som #3 sa, gå ut i sele med honom?

Då blir han ju nästintill tvingad att röra på sig eller iallafall göra någonting ..

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

teddybaby
0

Men är det inte alldeles för stor skillnad av grader inne-ute, det kan väl ge en chock?

Emelie
0

#5 Inte så länge du är ute bara en kort stund, 5-10 minuter, men ser du att han börjar frysa så tar du självklart in honom.

[sstorm]
0

Håller med de andra :) Har själv en inne kanin, men hon är dräktig just nu så hon ligger oftast och vilar nu sista veckan innan hon ska föda ^^ Men henne brukar jag ha ute i huset och busa med, hon älskar när man låssas jaga henne, då busar hon och springer i väg i full fart (:

Du får helt enkelt komma på vad din kanin gillar att göra ;)

teddybaby
0

Tack för tipsen! Hade jag vetat att jag kan ta ut honom under vintern hade jag gjort det för länge sedan! …

Emelie
0

#8 Bättre sent än aldrig iallafall! :)