Vatten
Jag kom nyss på en grej vad gäller vatten till utekaniner nu i vintertid.
Man kanske kan ha en skål med varmt vatten, och i den skålen lägger man sedan en skål med kallt vatten, så att det kalla vattnet (som kaninen dricker utav) inte fryser till is lika snabbt. En liten förlängning liksom…
Var det en bra idé, tycker ni?
Varmt vatten fryser fortare än kallt ;)
Emma

Låter lite krångligt.. ;) Ett "hett" tips? är annars att skaffa isolering till rör (som man har under huset te.x.) om du har vattenflaska.
Finns att köpa på dom flesta byggmarknader. Ett tjockt rör av värmande foder gör så att mitt vatten inte fryser på hela natten/dagen. Enda som fryser är tyvärr pipen dom dricker ur =/
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~

#1: Det är en skröna. Som folk tyvärr fortsätter sprida.
Prova ställa in två likadana skålar, en med varmt och en med kallt vatten. Så får du själv se. :)
Kaninen föredrar jummet vatten :) Oftast dricker den inte kallt om de verkligen inte måste ;)
#5 Fettsmart! ;)
Jag fick ett tips? att hälla solrosolja i vattnet så det bildas en cirkel på vattnets yta (skål) och då fryser det inte lika lätt.
#7 men dricker kaninerna vatten med solrosolja? ^^
Mvh Linnea Matros
#8 olja blandas inte ut i vatten, det blir bara som ett lager så de dricker själva vattnet, kanske att de råkar få i sig lite men det behövs på vintern ändå.