Vilka ska ställa ut?
Vilka här inne ska ställa ut sina kaniner nu på söndag (21 jan) i Mora?? Och vilka ska ni ställa? Blir det bara jag & Iram tro…?!
Jag ska ställa ut 5 av mina niner:
- Bägge Belgiska Hararna
- Blå zobelrexhonan Alpha
- viltröda hermelinhanen Filur
- Jamoran Suki
Och så får jag 2 nya kaniner med mig hem, en BJ-hona & en svart hermelinhane. =)
Skulle gärna ställa, men ingen av mina kan ställas. 
Men jag vet att min lilla Daylight ska ställas då iaf. 

Roligt :) Jag ska inte dit, kanin inte ställa ut Hampus ;) Men Lycka till ni som ska dit!

Skulle ju varit roligt att varit dit och tittat… Men vet inte om jag kommer.. Det är rätt långt att åka..
OM man skulle komma på att åka dit; Var är det nånstans i Mora? Vad kostar det att gå in?
Håller med Kajsa_; Lycka till ni som ska dit!!!! =)

VI har ca 10 mil dit… =/ Kostar inte ett öre att gå in, bara vi som ska ställa ut som måste betala per kanin. (Jag betalar 55 kr/kanin) Utställningen håller till på Mora Ridklubb!

Säljer dom tillbehör och sånt där också? :)

Ännu en fråga; Vart ligger Mora Ridklubb..? Hur åker man om man kommer från Vansbro..? ;)
Tack för dina svar Pinscher2!!!!
Matilda_91 har en bra fråga oxå!!! =)

Ja det skulle vara roligt att åka dit och titta ;P

Ja, det tycker jag oxå!!! Det finns väl säkert kaniner till salu där oxå….

Hehe det kanske blir en nin ;D

Det verkar strul med i.fokus.. gick inte att skicka..

Testar igen då, eftersom det där sista gick iväg..
nja.. har ingen bur än, så det blir nog till att vänta lite, med ny nin..
Så kom jag på att det går nog inte för mig att åka dit nu.. Hö-allergi… Det är ju i ett ridhus.. säkert spån.. hästlukt osv.. Då blir jag nog så allergisk.. Annars, VAD kul det vart att varit dit och träffat Suzzie och hennes niner!!!!!!!!!!!! =)

Joo killarna jobbar för fullt, så vi får ha översende:)

Vad kul att gå på kaninutställning! *lite avis* Själv får jag vänta till LU i Borås… Men det ska bli kul! (Ska bara dit som publik, får vänta med att ställa ut tills jag har kanin!)

Jag ska ställa ut belgiska jättarna:
- Flora, viltgrå hona
- Hyrrokkin, järngrå hona
- Vira, blå hona
Kan tala om att om man kommer från Vansbro så passerar man ridklubben innan man kommer in i Mora. Den ligger på vänster sida om vägen, man kan nog inte missa den.

Tack för vägbeskrivningen, Iram!!! Ifall man skulle våga sig på att åka dit.. (pga allergin menar jag.. hehe)

Ta me Dig en gasmask så ska Du se att det går superbra Hopi ;o)

haha ja DET kan jag ju göra!!!! Pratar du med mig då då, Suzzie?????? 

själv fattar jag inte vittsen med utställningar, (för djuret då) den tycker inte att det är roligt att sitta och visa sig på ett speciellt sätt. Kanske om det vore annurlunda..
Men ni gör som ni vill med era kaniner, 

Jajamensan, jag pratar med DIG Annelie =) Skulle va skiiitkul om Du kom!!

10 mil (?!) åker du så långt med kaninen bara för utställning..det verkar verkligen inte kul för kaninerna..tkr jag..

Skulle 10 mil vara nåt!?
Lägg ner energin på de som plågar sina djur istället, eller de som bara låter sina kaniner sitta i små burar dygnet runt!! Vi som ställer ut våra djur ser till att de har det så bra som möjligt!! Och sen tycker jag att man ska ta reda på fakta innan man kläcker ur sig saker och ting! Läs på lite om kaninutställningar och åk och kolla hur "hemskt" de har det! Jag skulle INTE ställa ut mina kaniner om jag såg att de led av det!

Nej, och sen så fina transport-burar som dina kaniner har, Pinscher2, så har dom ju det superbra när dom åker dit oxå! Jag tror inte kaninerna lider av att åka bil heller..
Får se då, om jag dyker upp eller hur det blir på söndag.. Om inte sambon ska ut på jakt då… hum..
Vilken tid ungefär pågår utställningen??
Jag har iaf full förståelse för att Aourora tycker som hon gör. Domarna på utställningarna kan vara rätt hårdhänta med djuren, samt att det nog inte är så kul för djuren att sitta i de trånga utställningsburarna.. Men kaninerna tar ju iaf inte skada av detta.
Dock har jag inget emot utställningar, och jag ställer ju ut själv.

Exakt Annelie! Helt rätt!
Inte ska Thomas ut på nån jakt då inte ;o) Säg att Du önskar Dig en resa till kaninutställningen ;o)
Vi måste vara på plats kl.9, så ska kaninerna sitta klara och så där. Sen håller väl utställningen på så gott som hela dan, fram till kl.16 ialla fall.
ligger lite långt bort för mej men det skulle vara väldigt roligt att prova att ställa ut någon av ninerna haha.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Suzzie, du har helt rätt! Jag ska säga till Thomas att jag önskar mig en resa till Mora på söndag! hehe Får ta med mig Bricanyl så ska det väl gå bra tycker jag! Vad kul det vore! Hoppas han säger ja bara!!!! ;)

Du kan lite knep Du, Suzzie! hehe Tackar och bockar! Ska testa när han kommer hem ikväll! ;) Ska Per med?? (Om han ska med så kan jag ju säga det, så kan dom prata jakt! haha)

Gäller att trycka på de rätta knapparna när det gäller karlar! ;o)
Per ska inte me, han ville hellre vara hemma och passa hundarna… Så jag ska åka me hans kusin dit, hon ska ställa ut 2 av sina franska vädurar.

Okey, det var ju synd att inte Per var med då.. Men-men.. Det är hon som har Blixten!! ;) hum.. Det är farligt att vara inne här sen mer.. Hur vore det att komma på utställning då.. hum.. Men helst hade jag velat ha en unge av dv.vädur och gärna en viltgul.. Det är såå fin färg tycker jag! =)

Är det Lu i Sthlm 2008? Jag tror jag läste det nånstans.. om det är det så ska jag ställa ut!

Hampus åker ganska ofta 10 mil i en transport bur. Jag tycker det är ok.
jag skulle vilja prova ställa ut skalman så han har stamtavla. han har blivigt utställd en gång av sin uppfödare när han var 8 veckor.. och tror att det gick ganska bra iaf! men skulle somsagt vara roligt att själv ställa ut! :P
Medarbetare på Hundar.ifokus

Har fortfarande inte fått svar på min fråga ;) Ingen som vet om man säljer tillbehör på utställningen i Mora? Skulle nämligen behöva köpa en sele till Gizmo :)

OBS! Matilda_91 har en fråga!!!
Jag vill oxå veta!!! ;)

*Putt* Så Matilda får svar på sin fråga :D

NÅNTING borde de väl sälja! Hoppas jag!
Det vore väl jättekul om flera medlemmar här inne åkte dit för att titta eller ställa ut..? :) Då kan man ju passa på att se ansiktet, på riktigt, bakom nicket! :D Vad kul..! Önskar att jag kunde åka men jag kan inte! Lycka till alla :D
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag åker inte dit, utan åker till Linköpings utställningen dagen innan :)
Ska ta med mig mina två dvärgvädurar, Molly & Troy. Och med hem kommer en liten dvärgvädurshane vid namn Mulle som är Vit rödögd (Albino)
Tyckte faktiskt i början att utställningar verkade lite "onödiga" men när jag sedan tog mod till mig och anmälde till en pet upptäckte jag att det inte alls var så! Domaren var inte gosig med kaninerna, men inte heller hårdhänt. Hon hanterade dem "världsvant" ^^

Nästan exakt så där var det för mig oxå förut myriis, lätt att säga saker när man inte har varit me själv och sett saker me egna ögon! =)
Som hon som bedömde min blåa rexhane… Först började hon kolla igenom honom, sen mitt i alltihopa började hon äta en banan!! Så just då kände jag att det där verkade inte seriöst för fem öre, äta en kladdig banan och sen kleta det på min nin =)
#40: Enligt mig så behandlar pet-domarna djuren betydligt försiktigare än exteriördomarna. Och jag tycker att djuren verkar trivas bättre på pet-bordet :) Men bara för att exteriörsdomarna inte alls behandlar kaninerna lika försiktigt så behöver det ju inte betyda att kaninerna far illa ;)
(bifogade en bild, till vänster är det exteriörsbedömmning, till höger pet.)

#42 Vilken skillnad!