Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 318 ggr
Pinscher2
0

Folk gnugga ögonen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara berätta en sak: Igår fick några gnugga ögonen när jag var ute, hihi! Bestämde mig för att gå till Per´s jobb med Lukaz & Nicko. Folk som kom i bil saktade ner till ca 10 km/h och såg ut som fågelholkar, folk som kom gående höll på att vrida huvet av sig! Bara för att man går med en stor hund & en liten iller, hihi! Man kan ju nästan tro att folk aldrig har sett en iller ;o)

Och när vi väl kom fram till Per´s jobb skulle ju alla komma fram och titta & känna… De var helt "ååååå", tyckte det var häftigt! Och så kom Iller-Sven, som han kallas. Han har haft iller förut… Han tog upp Nicko i sin famn och bara mös med honom, man kunde nästan se att han saknade att ha iller!!

Efter en lång timme (eller hur länge vi var där) på Per´s jobb blev en liten Nicko väldigt trött och somnade i mina armar… =)

För att inte tala om när vi kom hem, då gick han på sin toa och sen blev det sängen direkt! Och där låg han resten av kvällen, helt slut =)

Lukaz var lagom trött han me!

Och det är helt otroligt att jag kunde gå SJÄLV med de två! Me tanke på hur det såg ut häromkvällen när vi provade att gå me de, kaos!! Men igår, det FINNS hopp =)

Fast det blev lite kalabalik precis innan vi skulle gå, när jag skulle låsa dörren. Då undrade jag va jag skulle ge mig in på!! Men det gick!! =))

Qokett har jag inge större förhoppningar om, hon är fortfarande inställd på att Nicko är en måltid… Men huvudsaken är att Lukaz fattar att det kommer bli en kompis!! Bättre än att sitta me två hundar som är dumma!

Nä nu ska jag sätta på mig en tröja, blev väldans kallt nu… Sen ska jag nog ta en promenix me de där två igen, hihi! Låta folk få nåt att grubbla på! =)

Pinscher2
0

Bild på Lukaz:

Hopi
0

Vilka snyggingar!!! =) Lukaz är då supervacker tycker jag!!! Och lilla söta Nicko! Vad kul att det gick bra att gå med dom! haha kan tro folk stirrar!!! hehe Kul!!!!!!!! =)

Pinscher2
0

Åååå TACK ska Du ha Annelie, va glad jag blev =) Jo jag tycker att det var superkul, blir bara bättre o bättre för varje dag =)

Här är en bild på min andra hund Qokett:

Hopi
0

Så lite så, det är ju bara sant! Lukaz är en snygging, Nicko en sötis och Qokett en riktigt stilig dam! =) Fint foto på Qokett!! Den borde du copy-skydda….

Pinscher2
0

Jo man kanske borde det… Me tanke på vilka "råttor" det finns i cybervärlden =(

Hopi
0

Ja verkligen.. Det är faktiskt himla tråkigt tycker jag.. =(

Pinscher2
0

Ja det är det verkligen, tråkigt me folk som inte vet skillnaden på mitt & Ditt! =(

Hopi
0

Ja, nog är det konstigt att det ska vara så svårt att veta skillnad på det…. hum..

Har du varit ute och gått med dina två idag då??? =)  Var det nån som körde av vägen?? hehe

Pinscher2
0

Näe, har inte blivit av än, Nicko har sovit HELA dan och det har varit minusgrader ute så jag kände att jag ville inte tvinga ut honom då. Men ikväll kanske, eller imorrn =)

Hopi
0

Oki, det hinns ju! Det kanske blev mycket åt honom igår! ;) Och så är det ju som nåt slags sömnpiller i luften idag tycker jag oxå.. snark..

KajsaM
0

Roligt att dom funkar så bra ihop :) Jo, om jag skulle gå med en iller i jokkmokk så skulle nog alla stirra på mej :D Haha

myriis
0

Niice xD Heja Nicko ^^

Tina-A
0

Hehe, vad kul!! Tror det är lättare att gå ut med hund + iller än iller + iller.. Hundar går ju ofta iaf ganska nära en :) Kan föreställa mig att Nicko kutar iväg åt alla möjliga håll och kanter, hihi!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]