Behöver lite hjälp å råd
Har innan haft mina kaniner ute i hundgården där jag byggt olika sektioner, men nu har jag minskat ner på kaninerna och har bara 2 kvar. Det hände tyvärr en olycka med min 3 kanin jag hade. Ett djur tog sig in takvägen på hundgården (tuggat sönder nätet) och haft ihjäl honom. Sen dess har jag tillfälligt flyttat ner mina andra 2 till källaren där de nu har varsin kompostgallerbur i väntan på att deras bur byggs.
Jag fick en bur gratis av en väninnan som vi tänkte renovera, men upptäckte sen att måtten säkert inte är godkända…. buren totalt är 188cm lång, 77 hög och 79 bred….sen är den avdelad på mitten för kunna ha 2 kaniner i (mina 2 kan tyvärr inte gå ihop) men då blir inte de två delarna lagliga antar jag.
Har ni några tips? på hur man kan göra med denna bur så mina 2 kaniner kan bo i den. Tänkte kastrera min hane och se om han och min hona går ihop sen, men det är ju inget man kan garantera.. är buren laglig för 2 kaniner om man inte har skiljeväggen? är den laglig med skiljevägg?
tacksam för svar….

Vad är kaninerna för ras?
Burarna blir godkända för kaniner upp till 5kg (0,74kvm)
Buren är laglig oavsett om du delar av den eller ej.
Delar du av den kommer varje fack få en yta av 0,74kvm och är laglig för kanin upp till 5kg.
Hela buren (odelad) får en yta av 1,48kvm.

Aleea är en löwen och Roger en korsning mellan TJS/dvärgvädur