Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 4779 ggr
[BonnieL]
0

Klotterplank #3

I den här tråden är ni välkomna att fortsätta diskutera allt som inte har med kaniner att göra. (OT)

Salladshataren
0

Är så sjukt less på allt det här med vanvårdade grisarna…

Varför visar man aldrig grisar som faktiskt har det bra?! Dessutom, dem som filmade och fotade de vanvårdade grisarna gjorde inbrott i stallarna Obestämd De bryr sig inte om att de bryter mot lagen, men även kanske utsätter djuren för smitta?! It's makes no sense… Men ja, de som har vanvårdat djur har gjort fel. Men istället för blåsa upp hela skiten så kan man väl också visa att det finns grisar som har det bra?

Ja, dem där djurrättsaktivisterna bryr sig inte ett smack om djuren. De är ju bara ute efter att förstöra för andra!! Skrikandes

Jag kommer att anmäla om det kommer in obehöriga i vårt stall. De har minsann inget att där att göra, och sen har vi inget att dölja heller Obestämd

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

thexclub
0

#1:  Klart de bryr sig om djuren, annars skulle de inte riskera att åka dit för intrång.
Majoriteten av mina bekanta tror att alla grisar lever på gröna ängar och har det fantastiskt. Man behöver inte visa det på tv, för många människor är övertygade om det ändå. Om det skulle vara såhär illa på alla gårdar och alla människor visste om det, då skulle vi ha hårdare lagar och troligen mycket, mycket fler veganer/vegetarianer.

Jag förstår inte varför djurinspektörer säger till innan de ska komma och inspektera, det är ju helt korkat. Klart att om man har ett dåligt stall med grisar (eller andra djur) så fixar man det lagom tills de kommer. Alla inspektioner borde vara oanmälda i min mening.
Jag tror absolut att det finns bra slakteri i Sverige, men detta är inte första gånget ett sånt här ämne kommer upp. Vanvård av grisar har skett tidigare och lär ske igen. Det händer ju inget. Någon gör ett avslöjande, media blåser upp det, det anmäls och så tar det slut. Ett par månader upptäcks något nytt och samma visa, om och om och om igen.
Människor måste inse att detta inte är en engångsgrej, även om det i tidigare fall inte just handlat om att grisar äter varandra. Det är inte ETT stall som har det såhär, det är flera.

Sen är jag ganska säker på att dina grisar mår jättebra och det ska ni absolut ha beröm för, men tyvärr är det inte så i alla fall.

the vanity, it becomes insanity

Salladshataren
0

Haha Emmy :P De enda grisarna jag har är Kasper och Sweep ;) Har nötkreatur…

Det har hänt att länsstyrelsen har ringt till pappa och sagt att de ska komma och kontrollera våra djur. Och då har de ringt typ med en eller två timmar innan de kommer. Så man hinner inte göra så mycket under den tiden Flört

Jag tror oanmälda besök görs ändå…

thexclub
0

#3: Men what?! Jag var ju helt säker på att ni hade grisar också, haha jag har missat något!

Det finns dock tillfällen då de ringer dagar innan inspektion. Det här är väl lite utanför ämnet men det finns en tjej som har fått flertal klagomål för att ha vanvårdat sina djur. Så ringde djurinspektören upp henne en dag och sa "Vi tänkte kontrollera dina djur, är det okej om vi kommer på tisdag?"
Då var det onsdag och hon hade hur mycket tid somhelst på sig att städa burar och klippa klor och ta kaninerna till veterinären och vad det nu var. Galet att det får gå till så.
Jodå, det görs oanmälda besök men allt för sällan enligt mig :)

the vanity, it becomes insanity

Salladshataren
0

Mer oanmälda besök åt folket! ;P

alwiz
0

Vore det inte kul om vi hade en bildbank här på KIF? Där medlemmar kan lämna bilder som används på sajten i artiklar osv.

Eller har vi redan det, jag kanske har missat det :P?

Zvintos
0

#6: Vi har redan en bildbank.
Eller snarare 3 stycken. =)

Här är senaste tråden.

alwiz
0

#7 Ahaa, okej :) Då har jag nog missat det :P

Brownie
0

Japp nu sitter man här framför datans sken en fredagskväll då man borde göra något. Här igen.

Hahha:D

spiritedaway
0

angående det där med grisarna tyckte jag att det verkade konstigt att djurvänner kan vänta i 2 år innan de börjar anmäla något sådant.
Att man kan se grisar vanvårdas så pass mycket utan att göra något på en gång.

Fick det här svaret:

_"Vi vet att det kommer in anmälningar mot gårdar hela tiden. Vi vet också att dessa samlas på hög. En ytterligare anmälan i högen hade inte förändrat situationen på något sätt. Den hade kanske till och med bidragit till att andra fall av vanskötsel och försummelse inte tagits om hand. Fall som inte filmats och därigenom inte kunnat kliva upp till debatt. Däremot har debatten skapat ett klimat som sätter press på förändring. För de första grisarna som filmats har detta tagit två år, det hade inte gått fortare via en anmälan. och det hade aldrig lett till debatt. media kräver ett massavslöjande för att grisar skall ha nyhetsvärde.
Jag förstår din omsorg om grisarna och din synpunkt. Jag kan lova dig att detta varit ett aktivt övervägande och ställningstagande. Alla som kommer fram till att det borde göras på annat sätt kan jag bara uppmuntra att snälla, åk till gårdarna, titta hur det faktiskt ser ut och anmäl eller vad man finner lämpligt."

_Jag förstår hur dom tänker. Men hade det verkligen behövts vänta i 2 år. Jag kan bara tänka på hur många grisar som hunnit behandlas dåligt under den tiden.

Och det där med inspektörerna måste helt klart bli bättre. Jag fick höra att ett oanmält besök kan innebära att dom ringer dagen före och berättar att dom kommer. Hur kan det vara ett oanmält besök?
På 1 dag tror jag nog att man kan hinna städa undan en hel del.

Zessan
0

"Jag förstår inte varför djurinspektörer säger till innan de ska komma och inspektera, det är ju helt korkat. Klart att om man har ett dåligt stall med grisar (eller andra djur) så fixar man det lagom tills de kommer. Alla inspektioner borde vara oanmälda i min mening."

Håller helt med dig:) Konstigt, varför gör de det lixom?

#10 också undrat över det…;)

[sstorm]
0

Nu tkr mina klass kompisar att jag ska sjunga på skolavslutningen (igen…) och jag undrar om ni har ngn bra "julvisa" lr ngt liknande? (:

MixiDixi
0

"Nu är det jul här i vårt hus, julen när kommen hopptrallala!"- den då? Eller kanske : "stilla natt", den e ju oxå bra, "alla herdar" , bäst! Våran klass ska spela upp julspelet, då vi ska sjunga … Ska vara ängel.

Stjärnan leder oss till betlehem,

Från himlen mörk och kall, en nytänd stjärna lyser,

för alla på vår jord som är rädda och som fryser .

refräng: Och stjärnan leder oss till Betlehem. Och stjärnan leder oss till Betlhem.

i öster någonstans tre vise män då skådar,

den nya stjärnans glans som en kungason bebådar.

refräng

Till ett barn i Betlehem styr de vise männen färden.

Det barnet är guds son, bara han kan rädda världen.

refräng.

Den sången (bland andra) ska vi sjunga, är sjukt bra!

[Wera]
0

#11 Håller också med #2! :)

Ex. fanns det ett stall emd jätte många kor, får, getter och hästar och vad jag vet hade hästarna varken mat eller vatten, lite hö men när vi gav dom vatten kunde dom dricka flera hinkar på en gång. Och då skulle stallet inspekteras och de tog inte en enda häst! De sa att "de skulle fixa" så de hade fri tillgång till vatten? Hallå det är väl bara att hålla koll så de har hinkar med vatten? >_<

MixiDixi
0

Nu kommer min stooora smiley hit, haha

!Tungan ute

Zessan
0

trött, varit på harpa idag, även fast jag var lite sjuk…;)

MixiDixi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag i min historia har jag kört min häst för första gången!!!!!!!!! Eftersom det är allt OT här, så kan jag slänga in en bild på henne!Kyss

Zessan
0

#17 naw^^Blir typ kär i alla hästarX)

Provar å slänga in en bild på Zessan under hennes liv i inlägget, kunde det förut, men nu när jag har firefox har de inte funka;)

MixiDixi
0

#18: gud vicken sötnos du verkar ha!!!

Jag vet, Bisqaia är söt, alla säger det. Bisqaia bara gick lugnt vid skaklarna och typ sa: "ååå va´roligt att köra min matte i en vagn".

Ska till min kusin idag, måste tyyyyyyyyyyyyyyyp rida, å gosa med Dixi. Annars döööör jag av saknad av Dixi!

Jag kommer iaf ta med mig Dixi på semestern, VARE SIG MAMMA VILL DET ELLER INTE!

[BonnieL]
0

På fredag ska jag till Idol backstage! Min syster vann biljetter, men det bästa av allt är att hon vann i fredags också, så detta är andra gången vi ska till Idol backstage Skrattande

damparu
0

#20 Kul!  Vill också dit! Skrattande

// Ludde

MarHai
0

Nu har jag städat alla burar. Så mysigt att titta på kaninerna när de bökar runt i den nya halmen Kyss Nu ska jag gå och spela lite Xbox =)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Zessan
0

#19 tack<3 Ja hon är riktigt gosig^^Din lilla Dixi e oxå jättesöt:) Var har du köpt henne? Uppfödare? (isf vilken?) eller djuraffär? (isf vilken?) *nyfiken* :)

#20 kul!:) Din syster verkar ha mycke turX)

alwiz
0

Nu har Piloten fått en stoooooor bur :) Vi har ju tidigare hafft buren uppdelad i 2 fack men nu har vi tagit bort mellanväggen så att han får grymt mycket space, haha! Cool

MixiDixi
0

Gla advent! (elr va man säger)Tungan ute

Jetaime
0

Idag är det ett år sen min Tristan dog <'3

emms
0

Någon mer som ska vara med i ett Luciatåg? :) Jag ska vara tärna (A)

Emma

[sstorm]
0

#27 brukade gå varje år på polishögskolan, har även gått his rikspolisstyrelsen, diverse herrgårdar etc. Var Lucia på en herrgård och skulle sjunga solo för de som ägde den, och kom inte på hur låten började! de var väldigt jobbigt ;)

[Wera]
0

Har nyss bytt Avatar, tema och personlig bild :D Kul att variera tycker jag haha :) gillar att byta bilder osv.. :))

Nu ska jag.. (egentligen repetera matte.. men det är tråkigt!) Så jag ska läsa Harry Potter & Dödsrelikerna nu bara för jag älskar boken! :D Bästa boken som finns på denna jord <3

spiritedaway
0

#29 Harry Potter är skitbra ^^  Jag har dock inte hunnit läsa den där på svenska, men jag har den hemma. Läste den på engelska.

Zessan
0

Precis varit ute hos Zessan för 4:e gången på 3 veckor <3… Saknar henne hela dagarna!<3

MarHai
0

Läser också dödsrelikerna nu :)

Solbackens kaniner

[Wera]
0

#32 Åh :D Har du läst den förut?
Jag tycker den är mkt bättre nu efter att jag läst den en gång förut, man märker mer saker och lägger till lite detaljer på minnet. Och det händer så mkt :D

MarHai
0

Detta är 5 gången :) Lika bra varje gång :D

Solbackens kaniner

[Wera]
0

Gosh. Jag skulle börja 09.45 idag och ha två timmars engelska, sen kommer min syster hem och säger att hennes engelska var inställd för läraren var sjuk = Min två timmars tråkiga engelska var inställd! Jag kunde ha sovit till lunch :o men nu är jag vaken och börjar 12.30 ;)

spiritedaway
0

Just vaccinerat mig! Och min arm gör ont Tungan ute Hoppas jag slipper mer biverkningar.

Zessan
0

1:a December:D

[Wera]
0

18 st har dött av vaccinet i Sverige sa någon till mig. Typ fler än vad det dött i själva influensan ;D

[sstorm]
0

#38 och flera av de hade både hjärt och njursvikt och var nästan döda innan de fick vaccinet ;) de var dumt att ge dem egentligen eftersom de redan var så sjuka

Salladshataren
0

#38 Å cancersjuka människor och människor med transplanterade organ…

spiritedaway
0

#38 Jag har typ missat allt sånt där. Kan någon ge mig en länk där det står om dödsfallen pga vaccinet.

Vet att en i Sverige har konstaterat att han dog i följd av att han fått vaccinet. Och han hade fått ett hjärta transplanterat som stöttes ut efter att han fått vaccinet.

Qepta
0

klippte klorna på Chili idag, jisses vilka långa klor hon hade. Oskyldig

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

MixiDixi
0

Gud! Det är 10 minus hos oss, helt galet! Med skilnad på sista november var det varmt, och den första december var det iskallt !!! Galet väder hos oss, hörde att det skulle bli varmt i helgen. Det får inte ske, ingen jul utan snö!

Qepta
0

Det är riktigt kallt här med, hade ingen lust att gå ut med hundarna idag men klädde på mig och gick endå.

Äntligen kom solen för en gångs skull och inte regn, *puh* inga blöta hundar"

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

MixiDixi
0

FörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadFörvånadPirrig … Min valthorns - lärare sa åt mig att jag, Annie och han, och Hella (på piano) skulle spela valthorn på julavslutningen! Tänk om jag gör fel!  Förvånad

MixiDixi
0

Nybörjare på valthorn.

MixiDixi
0

Längtar till juleeen! Nån annan som väntar?!

Zessan
0

#45 Kommer gå bra:) Asså om du spelar lite fel så märker ingen nåt, det har jag gjort t ex. när jag skulle spela på skolavslutningen (den blomstertid) på harpa så spela jag fel, men inget märkte nåt;) Sen skulle jag typ spela för danderyds kommun grejs elr nåt, typ värsta viktiga människorna och var skit nervös och spelade fel(A) Ingen märkte nåt:D

#47 ofc!:D Juuul Juuul strålande juuul! (sorry, men Älskar julen<3)

[Wera]
0

Jag ska vara i Gbg i jul så där kommer det nog inte vara snö tror jag? (Ska fia hos farmor) :) Det kommer kännas konstigt! Jul utan snö :S
Hos oss här i Edsbyn finns knappt snö (!) nytagen bild utanför vår lägenhet. Mer frost ute typ ;)

Popstar
0

har hört att det finns kaninläger i örebro, finns de det? Tungan ute

Zessan
0

jätteglad!:D Var i skolan typ 1½ h idag! För första gången på 4 veckor:) Fick träffa alla mina kompisar<3

lennartsdotter
0

Spanien here I come!

Imorgon åker jag och min mamma till sthlm och på söndag morgon flyger vi till spanien!!! Ska och hälsa på min syster i Fuengirola och vara där i en vecka.

Så nu har jag surfat runt på iFokus sidorna ett tag, vet inte om jag kommer kunna vara inne på iFokus i spanien. :) Ser väl om jag hittar en dator.

Så: Hej då alla på kif! Hörs på ett tag igen! :)

[Wera]
0

#52 Så kul! Jag ska till Mallorca i april tror jag (y) Ska hämta hem en vovve och hälsa på släkten (åker dit varje år)

Zessan
0

Äntligen en bra låt i idol!:D Run to the hills!!! Ironmaiden<3

[BonnieL]
0

Idol igår va bäst! Skrattande

MixiDixi
0

#55: Ja! Jag hejar på Erik och Tove, grymt fel att Tove åkte ut!

Idag har Dixi fått gått ut i koppel, det uppskattades. Hon hoppade upp i mitt knä och sa: "klia mig!" Hon har bara sett snö 3 ggr, så hon älskar det!

[Wera]
0

#56 Va! Nej f*n Tove skulle ju vunnit *morr* (brukar inte titta på Idol därför visste jag inte att hon åkt ut) :P Skandal! Svenska folket måste bli bättre på att rösta på de bra!

MixiDixi
0

SkrikandesSkrikandesSkrikandes56: Precis! Det är fel att Kalle åkte till finalen, *grr*! Det är ju sjukt, Kalle är mycket dåligare än Tove och Erik, Erik och Tove har mer röst, Kalle låter som han sitter å harvar och bara gapar, har aldrig hejjat på honom. Nu hejjar jag på Erik, han skaaa vinna, absolut ska Kalle inte vinna. Han är inte 'idol 2009'.

Ida94
0

#58 Håller med dej, det skulle vara Kalle som åkte ut igår!

MixiDixi
0

59: Såklart! Kalle tar inte "in" publiken i musiken. Utan han lixom kurrar ihop sig och bara uppträder, som Tove och Erik gör, dom tar in publiken och håller publiken fast! Cool

alwiz
0

Tove skulla ha vunnit, skit att hon åkte ut Skrikandes haha

[Wera]
0

#60 Precis D:
Men jag tycker att den som kommer 2:a i idol brukar synas mer i median än 1:an .. ;S

Denna kommentar har tagits bort.
emms
0

Fast jag tycker att det var bra att Tove åkte ut. Trotts allt är hon bara 16 år. Tror inte att hon skulle ha karat av att bli etta. Tvåa skulle vara bra men inte etta. Det är så mycket första året så det är nog därför tvåorna blit större. Dem har inte lika mycket press på sig ;)

Men jag tycker att hon skulle ha blivit tvåa :)

Emma

[sstorm]
0

Jag fattar inte vad alla ser hos Tove :P Visst, hon är bra på scen och så, men hon hade inget register och inte samma power som många andra har i sina röster. Tycker att Calle och Tove var ganska jämna medans Erik lätt är bättre en dem.

spiritedaway
0

Såg en annons där kaninungarna var leveransklara nu då dom var 6 veckor. Tycker inte man borde få sälja dom så pass tidigt.

MixiDixi
0

#65: Det ända hon behöver träna på är låga toner. När hon sjunger låga toner blir det typ som ett andetag, hihmlhen ähr ohskyldigt blåh. Så jag ser bara att hon kan bli något, men Erik är lugnt bättre.

Erik äger, han har energi på scenen. Igår kutade han runt, skrattade, han sjöng medan han kuta runt i publiken.Skrattande Gillar ni YouTube? Är inte medlem, men skit vilka taskiga komentarer dom gör! Här på kanin.ifokus är det mycket bättre. Typ jag har sett en komentar: "men va fan lär dig rida, jävla miffo!" Tänk att nån filmar dig när du rider, och lägger ut den på YouTube, så bara skriver någon så! Obestämd Jag köpte Dixi hos uppfödare, vet inte vilken, kmr inte ihåg …

Zessan
0

#64 håller med dig, men nu e hon 17, precis som Agnes var när hon vann…;)

#66 tycker inte det låter så schysst *stavning*, trodde man inte fick sälja de förens de var 7 veckor?:S (ja fast helst 8veckor då)

spiritedaway
0

#68 lagen säger 6 veckor. Men helst ska man ju vänta tills de är 8 veckor.

Zessan
0

#69 ok, men ändå lite dåligt…

Westlife var i idol igår *ryser*, den ena killen med Elvis/Bajs frisyren, han verkade lite drågad:P BaraTyp helt borta! Bara jag som tänkte på det?

MixiDixi
0

69: Vilka? Den där gruppen som hade vita ansikten och typ "metall" kläder? Ursch!

[Wera]
0

#71 Dom här. :)

Zessan
0

#71 de med metallkläder och smink var kiss:D Om du menade de här?

MixiDixi
0

App. Vet ni va jag har gjort?

Jo, åkt typ "is" i hagen, kul! Sedan gjort en marsipan figur, figuren var en kanin! Så grymt sött å gott! :P

Zessan
0

Lyssnar på den här; sonne

låter fett kul, men braXP

MixiDixi
0

Idag fottade jag Dixi, och hon slickade mina fingrar.

Tänkt  på en sak: när kaninen slickar på en, då tycker jag inte det är äckligt, men när hunden slickar på en är det äckligt!

JAG HATAR TÖ! - Okej, på våren ska det ju smälta, men nu på vintern ska det ju INTE försvinna. *morr*

[Wera]
0

#76 Haha håller med :P när min katt slickar på mig är inte det heller så äckligt, heller inte kaninen men hunden - euw! (Kan väl bero på att hunden har en sån blöt tunga, det har inte kaninen elr katten) :)

idunjohanna
0

tja

[BonnieL]
0

Jag var ju på Idol live backstage i fredags Oskyldig och det var verkligen jättekul! Jag tyckte det var rätt att Tove åkte ut, har helatiden hejat på Calle och Erik (Calle är från Kristianstad som jag). Men iallafall så var Erik jättetrevlig och snäll mot fansen, han vinkade hela tiden och log!

Ida-M
0

Sjuk idag :(

Zessan
0

#80 stackars dig!:( Inte kul!

Skulle till skolan idag, var där 2h sen fick jag åka hem:(

[Wera]
0

I'm at school, har spanska. Men orkar inte plugga. XD Ska snart hem och då ska jag ringa en tjej som är mkt intresserad av min teddygrabb som är till salu =)

[sstorm]
0

Själv har jag varit i skolan idag, har sjukt mkt nu sista veckan innan alla beyg sätts… Så nu sitter jag och lyssnar på musik provet som är i morn :P

Salladshataren
0

Jag dör lite grann när jag tittar på denna bilden :D Sweep är så sjukt finis!

idunjohanna
0

prov är svårt.tror du klarar provet

[sstorm]
0

#85 om du menar mig så klarar jag mig fint :) Är väldigt musikalisk så jag behöver i princip inte ens göra proven, och om jag mot för modan skulle skiva sämre än MVG så går det komplettera med att sjunga solo någon gång ;)

Zessan
0

Haha, min granne har satt ut sin julgransbelysning (eller ja,det sitter inte i en julgran utan på marken, men); ett tåg ca 2m långt i 100 olika färger:P Lyser upp typ hela gräsmattanX'D Skit ful, om mn frågar mig, haha:P

[Wera]
0

#87 Haha kan inte du ta en bild lite disktret så där? ;) Haha!

#85 Har man hängt med på lektionerna, genomgångarna, gjort ev. frågor och skrivit och läst så kan man alla prov! Tycker inte prov är svårt alls bara man hängt med :) G är lätt att få.

(Fast nu på fredag har vi idrottsprov, och vi har liksom bara haft en och en halv lektion med genomgång, det är ingenting. Och inga frågor, det enda vi vet vad vi ska plugga på är kondition typ? + jätte många sidor i idrottsboken. Så det är lite svårt tycker jag, hehe)

Popstar
0

klarade teoriprovet idag i stallet också ;D

så nu är märke ett avklarat :))))

bbarajagg @ bdb

MixiDixi
0

89: Vilket märke?

Ska snart till skolan och jag har ennu inte vaknat, så det blir nog några stavfel. Längtar till lördagen, då vi skall åka och titta på en c-ponny. Ska bli så roligt! Skrattande

Zessan
0

#88haha ska försöka göra när det e mörkt:P

Ida94
0

Är ledig idag med läxor :P, men vad gör ni andra idag? :)

[Wera]
0

Ska hem nu ja, haft datakunskap :P

Ida-M
0

Jag är sjuk idag också, skriver lite på en uppsats ^^

Zessan
0

varit i skolan skitlänge idag, TRÖTTX)

Sen så ska vi ha "sverigekväll" en grej där vi visar redovisningar och får in pengar i klasskassan. Sen så går vi bara till halv tolv elr når imorron:D Men kanske inte kommer på hela imorron då jag e lite sjuk..

Nån mer som skrivit på den här namninsamlingen för stopp av pälsdjursindustrin?:) Skriv under här

[sstorm]
0

Också varit i skolan idag… 2 prov, som jag tror jag får MVG på :'D Sedan fick jag tillbaks mitt författar porträtt med ett starkt MVG :'''D skit glad! Skrattande

De som får betyg, eller gått ut grudskolan, hur mkt poäng har ni? :)

Popstar
0

#89 märket heter bara märke 2 tror jag :pp

fick 38/42 på teoriprovet, 33 på hopprovet o godkända poängen var 25 & dressyrprovet fick jag 27 på och godkända var 20 :)

är jättenöjd med hopprovet med tanke på att jag fick världens segaste häst, en fjordning vid namn Mirabell Tungan ute

imorgon har vi nobellfest på skolan, min syrra ska göra värsta håruppsättningen på mej xD

så imorrn slutar vi 13.00 och torsdagen börjar vi 9.00

gött (y'

Maiae
0

Sitter och lyssnar på Spotify, börjar bli riktigt uttråkad på mina " gamla vanliga låtar", någon som har lite låttips?:)

Mvh Maia

idunjohanna
0

ja, jag hade okså prov fetsvårt aså.

fast jag fick MVG.

och jag är så gjävla glad att jag klarade det  Skrattande

MixiDixi
0

Ååå, f*n va jag längtar till våren, och julen såklart! Ska snart gå ut till Dixi och gosa, och såklart kolla vatten och hö … Lyssnar alltid på Micheal Jackson när jag är inne här, vet inte varför. Kanske för att jag älskar hans låtar?!

OskyldigLämnade inte in matteläxan idag, mamma blev skitsur. Men jag orkar inte, matte e sååå tråkigt! Och så målade vi sköldarna till riddarskolan, eller målade och målade, man fick klistra fast papper. Min grupp heter The Black Panters, och jag gillar namnet. Ingen gjorde lika, jo, två. Jag hade två tassar och två rutor, blev klar först i min grupp!

Och så måste jag planera imorgon, då min jag ska ut i skogen och hoppa "natur-hiner" med Dixi, hoppas det går bra!

Ska berätta något läskigt som hände min kompis; när hon skulle gå till skolan (hon har kanin så ni vet) så såg hon en varg! Så nu finns det varg i vikarbyn, det är hemskt! Tur att vi har hundar, dom skrämmer nog bort vargen om den kommer till våran gård! Förvånad

Saknar snön, snön var är du? Kom till mig, NU!

Skrattande

[Wera]
0

#96 Fick VG i allt utom Fysik, Biologi, Kemi och Spanska där jag fick MVG. :) orkar inte räkna poängen ^^ men har för mig att det var runt 240-260p elr något.

Men asså om man vill in på ex. Samhällsprogrammet, Naturvetarprogrammet, Barn & fritid elr något som finns överallt så krävs det inte mer än alla G och kanske några VG, så det är lätt att komma in i den linje man vill ha (förutom om man vill gå i ett gymnasium som det finns få av, ex. i Forshaga (hundar)

#88 Kesha - Tik Tok
Rihanna - Russian Roulette
Agnes - I need you now

Någon mer än jag som ska se sista avsnittet av Desperate Housewives ikväll? :D <3

Salladshataren
0

#100 Det är väl snarare att vargen dödar hundarna Tyst

[Wera]
0

#100 Har hört att hundar kan locka vargar men vet inte om det stämmet, i alla fall så är det nog vargen som dödar hunden.

Btw bor du i Rättvik? (Har för mig att det finns ett ställe som heter Vikarbyn i Rättvik?)

Salladshataren
0

#103 Beror väl på hur vargen ser hunden som fiende eller vän. Visserligen så kan det stämma, då hunden kommer ifrån vargen. Finns vargar som ser hundar som jämlikar och t o m leker med hundarna.

Har hört att det börjar etablera sig varghybrider i Blekinge, hoppas bara att det är ett rykte… Obestämd

[Emmla]
0

#1-11 Det där gör mig så himla (man får inte använda det ord jag ville) ARG!

jag fattar inte, när det nu finns så många som vill hjälpa grisar och andra stackars varelser, så är det ingen som kan påverka något förutom att skicka anmälningar som tydligen inte gör någon skillnad. Kan ingen bara göra så att de får det bra. tanken på att en massa grisar vanvårdas och slaktas varje dag gör mig så ledsen och arg.Skrikandes

[sstorm]
0

#101 hehe, de är inte alltid de räcker med dt :P Jag ska ev. gå på Enskilda gymnasium, där är intagningspoäng 305p, i skrivande stund har jag 305 precis, men då har jag inte haft biologi eller hemkunskap som jag ska höja mig i nästa termin :)

Salladshataren
0

#105 Vanvårdade djur förstår jag att man blir arg över, men slakt?

[Emmla]
0

angående varg. så attackerar vargar aldrig (väldigt väldigt sällan) människor och håller sig nog borta från ställen där det luktar människor. Och våra hundar är främst auereus hundar vilket menar att de främst härstammar från shakalen och ganska lite från Lupus (vargen)

Zessan
0

#98 tror kanske du inte gillar rock?Tyst isf kan jag ingen bra;)

Hela övervåningen är full av ester som bygger vårt kök:O 6 stycken tror jag det är!X) Jobbar från 6.30 och nu e klockan 9!

Grannen hade inte sitt tåg uppe idag;)

Salladshataren
0

#108 Säg det till den vargen som var här nere i Skåne då Obestämd Den smög runt husen och det var väldigt nära också!

Popstar
0

10 december kommer en kanin som ska bo i vårat lediga fack i en 8 dagar :)

vad tkr ni jag ska köpa för hoppkanin ? Tungan ute

MixiDixi
0

#103: Mellan vikarbyn- och rättivik. Det är ju mest på landet, men hos min kompis är det by. Så jag tror att det var en sån där varg-hund? Eller är det sant: en varg i vikarbyn? Då måste det ju vara en ganska puckad varg, orädd, men kanske är den sjuk i huvudet? Snart är det jul, känns konstigt. För det är ingen snö, jag blir galen! Vad ska det här vara för vinter?

Zessan
0

#111 menaru ras elr?:) Eller från vilken uppfödare, eller vilken teckning/färg?:P

[Wera]
0

#112 Jaha, jag bara undrade om det var i Rättvik du bodde för min mamma bor i Rättviks kommun, kul med flera från Dalarna ju :P (jag bor inte i Dalarna längre, bor i Gälveborg)

MixiDixi
0

#114: Avskyr dalarnas traditioner! *stavning* för det är Fijol-musik, vilket jag inte är direkt förtjust i … Och rättviks-dräkten! Helt sjukt!

Fnyan
0

är sjukt nervös inför julfesten som är den 17december, jag och mina två kompisar ska uppträda med låten "avril lavigne - my happy ending", jag & anna spelar elgitarr & sjunger, & rebecca spelar trummor, hoppas det går bra för oss! Men det har det gjort varje gång vi uppträtt hittills ^^

eliden
0

Någon av er som har en blogg? :) Skriv gärna eran!

www.elinliden.blogg.se

[Wera]
0

#115 Haha men inga använder ju typ dräkten :)

**Ni som går i skolan när får ni jullov och när börjar ni igen?
**Jag får jullov 18/12 (fredag, V. 51) och börjar igen 11/1 (måndag, V. 2)

Brownie
0

#118 ja slutar så pass tidigt som 18/12 - 11/1 alltså samma som du ;) Skönt för annars brukar vi typ slluta den 22 dec o så :P

alwiz
0

VAr i stallet idag å så spelade dom på radio den hära "I will always love you". Vet inte riktigt vad den heter men hoppas att ni fattar :P
Och då började jag bara tänka på Nelly<3 Asså grät nästa, fy vad jag saknar min lilla Nellan <3

[sstorm]
0

Slutar måndag kväll 21/12 >< början tisdagen den tisdagen den 12/1

emms
0

Jag slutar den 18 och börjar den 11 tror jag :)

Emma

malin--a
0

jag saknar Vilma så jag dör, kom tillbaka… :'(<33

Zessan
0

#123 åh,:'(

Haha, fotade tåget idagXP Tyvärr väldigt dålig bild, men ajaX) Den ser lite vitare ut på bilden, det är mer färger i verkligheten;)

« Tillbaka

Salladshataren
0

JAG FRYSER! ;<

Emelie
0

#125 Jag fryser också!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Ida-M
0

#120 #123 *Tröstkramar* <3

Emelie
0

Jag är sugen på GODIS!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Brownie
0

Idag=fest!! :D

Bara en fråga här nu. Jag stör mig lite på den stoppskylten bredvid där det står kanin.ifokus här på sidan. Där det står "Klicka inte här". Varför ska man inte klicka,haha :D Någon som har blivit för nyfiken och klickat? ;)

riiffen
0

#128 haah, det är jag med Tungan ute

medarbetare på allergier.ifokus .

Zvintos
0

#129: Jag har klickat, bara för att kolla vad det var.
Det är iaf helt ofarligt att klicka där, men tänker inte tala om vad det är med risk för att förstöra syftet med den. Flört

Brownie
0

#131 Så bra då! Då ska jag klicka, tror jag vet syftet med den.

[sstorm]
0

Hehe, ska vara utklädd till Dolly Parton på julshowen i stallet, så provar just nu så allting sitter bra, eftersom jag även ska hoppa i kläderna! vi får se hur de går ;) Kan ju bara säga att jag ser extremt rolig ut ;)

För övrigt ser jag på IDOL och tycker helt klart Erik ska vinna ;)

Ida94
0

#133 Jag tycker också att Erik ska vinna:D han är mycket bättre än Calle.

Salladshataren
0

För en halvtimme sen åkte pojkvännen till USA, kommer inte hem igen förrän den 27:e december Rynkar på näsan

[Wera]
0

#131, #132 Haha jag har klickat, lite kul var det ;)

Tarja
0

#135 *krama om Ida*

Otroligt bra att Erik vann tycker jag (y) <3

Salladshataren
0

Vill någon leka med mig? Rynkar på näsan Jag har massor med tid…

Tarja
0

#138 *viftar med handen* jag vill leka :D

alwiz
0

Jag ska tävla i morgon med Piloten :D

Någon fler som ska tävla 13 December ACKH?

Brownie
0

Idag bakade man pepparkakor. Och så klart gjorde man en kanin :D

emms
0

Puh, igår kl 6.00 gick jag upp för jag skulle vara på skolan kl halv 8. Sen var det lucia uppvisining 3 gånger och jag höll på att svimma 2 av dem. Sen hade jag ingen mer lektion sen åkte vi ut till min kompis och bakade pepparkakshus till kl 12. Sen var vi uppe till 3 och dampade, sen vaknade vi vid 9 och fixade utan på det och sen satt vi ihop det. Då var kl typ 3. Sen har jag åkt in till stan och sen hem med buss (gratis idag!) och snart ska jag iväg till Lucia movienight och kolla på 3 förhansvisningar på bio, dem är till kl halv 7. Jippie, sova 6 timmar på 2 dygn xD

+ att jag har brännt mig över ena handen på en limpistol xD Fast det har varit kul annars :D

Emma

Popstar
0
alwiz
0

Har bakat pepparkakor :) Mums säger jag bara :) hihi

[Wera]
0

Pepparkakor är äckligt!! Euw! Lussebullar är iaf. gott :D

MixiDixi
0

Yes!

Erik vann Idol 2009, det är så bra att han vann, Calle *rynkar näsan* är ju så dålig (tkr jag).

Idag kollade vi på en ponny som hette Basilika, vi tog henne, hon kmr på annandag jul! Det var i Närke och det tog 3 tim att åka dit, fast det kändes som 100 .

Zessan
0

Det SNÖAR!<3<3<3 Äntligen!!! Hoppas de håller sig:D

utekaninen
0

Jag har precis suttit och titta på Robinson Karibien som går på tv4. I slutet när dom visade vad som skulle hända i nästa pogram så visade dom ju när deltagarna tog upp en kanin och den typ började skrika..?

Var det bara jag som tyckte det lät väldigt , jag vet inte riktigt vad jag ska säga..Obehagligt? Men jag är ju i och för sig ganska känslig.

spiritedaway
0

#148 såg också det. Jag ska inte se nästa program.
Kaninerna såg verkligen inte välmående ut heller. Och fick sitta i sin lilla bur eller vad man nu ska kalla det.
Sen så fick man även se att dom parade sig. Jag hoppas att det enbart var något där kaninen ville visa att h*n bestämmer så att dom inte har en hane och en hona ihop.

Nä usch. Ska det inte till väldigt mycket för att en kanin ska skrika också? :/ Det var ett rejält skrik.

MixiDixi
0

SNÖ!!! Äntligen, SNÖ här, (bara lite!)!!!

Jag är så himla *jä*la GLAD!

Zessan
0

#148 lät väldigt obehagligt "/ Asså när den skrek, jag kmr inte kolla:S

Ida94
0

#148 Jag gick när dom skulle bära upp kaninen, men jag hörde att den skrek, synd om kaninen :( Jag ska inte kolla på det i nästa pogram :S

MixiDixi
0

Kollar inte ens på Robinson, tkr det är dåligt program.

[sstorm]
0

Ett klotterplank #4 snart kanske? Börjar gå segt för mig (:

spiritedaway
0

#153 riktigt dåligt program. Dom borde hitta på något nytt istället.

Zvintos
0

#154: En klotterplank #4 kommer snart. =)

[sstorm]
0

#156 tackar :D

Zvintos
0

_*låser tråden*
En klotterplanket #4 kommer alldeles strax!
_

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer