Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2317 ggr
DodeN
0

hörnformad kaninbur

Jag har länge funderat på en annan lösning med kaninbur, i dagsläget så har vi en 100cm bur i köket men kaninen får springa fritt, så hon är bara där när vi städar. Testade att sätta ihop 2st 100cm burar så hon skulle få lite mer utrymme och kunde sitta i buren oftare, men det blev inte så bra. Gick inte att möblera.

Nu har jag sett att det finns större burar som man kan ha i ett hörn. Hittade bla. här http://www.teddytassen.se/kanin/burar_till_salu-39.html
ni får scrolla ner lite på sidan.

Är det någon som har erfarenhet av dessa burar, bra eller dåliga?

Tanken är att kaninen fortfarande ska kunna skutta fritt i köket men att hon kan sitta instängd när vi tex. äter. Så hon ska inte bo i buren hela tiden. Kaninen är en dvärgvädur modell större ca 3kg, och med den bur hon har idag så blir det inte plats för henne att sträcka ut sig när bajslådan ska få plats också.

Vi ska snart flytta också och när det packas och sen ska packas upp kommer hon få spendera mer tid i buren, hon är så social och följer efter oss överallt annars.

Hittade buren för 700kr och det börjar bli dags för en ny bur ändå, den hon har är begagnad.

PrinzeZz
0

är den bara godkänd ser jag inga problem med den.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Sisss
0

Har inga erfarenheter av den men den verkar praktisk och bra! :)
Annars kan jag tipsa om att ha henne i en "kompostgaller-bur", lätt att flytta, inreda och man kan göra den stor :)

här hittar du min bur :)

DodeN
0

Vi har testat att ha lompostgaller men hon hatar det och flyttar gallret ooch tuggar konstant. Hjälper inte med aktivering. Så med en riktig bur slipper vi knyta fast galler överallt. Hon är lite envis ibland ;)

[BonnieL]
0

Det är många som har sånna burar, och de är helt okej att ha sålänge de är lagliga. Glad

EricaN
0

Den buren är inte godkänd gör kaniner över 3 kg..

[Agneslundin]
0

jag gillar dom :)

Tina-A
0

Gjorde det till en länk så det är lättare att trycka på :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

DodeN
0

#5, hon väger för att vara lite mer exakt 2.9kg och då blir den väl laglig?

Zvintos
0

#8: Ja, då är den rent tekniskt laglig.

DodeN
0

Och eftersom hon inte ska vara instängd några längre stunder så går det nog bra. Vet att det är en helt annan diskussion så den behöver vi inte ta här.

Får se om tomten kommer med en ny bur åt kaninen.