Vad menas...
…med att en kanin puffar med nosen mot handen eller någon annan kroppsdel på en? Min Lukas puffar hela tiden och ibland ganska hårt att man nästan skulle tro han försöker knocka mig. Han kan göra det mot min hand, arm, aniskte eller fot.
Lukas har också en mani att alltid stampa i burbotten och få paniksprån i buran prick klockan 6.00 på morgonen utan att det finns någon levande själ i närheten. Varför tror ni har gör så? Ser han kanske inte så bra i mörker för jag vet att han absolut avskyr när jag bär svarta kläder, då stampar han i golvet och får panik. 
Kaniner brukar kunna göra så för att känna av "materialet", så att säga.
Här hemma kan det buffas på mig, transportbur, matskål och massa annat.
..Kan även vara för han vill ha uppmärksamhet.
..Eller för att han vill vara ifred. Buffar han jättehårt så vill han vara för sig själv. Är det däremot löst så är det på ett kärleksfullt sätt :)
Tackar.
Ingen som har åsyn kring den andra fårgan?
om ni bor i lägenhet med grannar runt om kan det mycket väl vara så att någon granne kanske brukar gå upp kl 06.00 och då alltså har väckarklockan på rigning. Han kanske hör detta och vill säga till att det är något som låter.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Kaniner stampar när de är rädda eller arga, så stampningarna beror troligtvis på det.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
"5 Radhus, men han har inte buren mot någon grannes sovrumsvägg utan står på andra sidan huset. Han har buren bredvid balkongen.
Min innekanin brukar stampa ibland för att hon känner sig ensam, och vill ha uppmärksamhet. Hon gör det aldrig på dagen när det är folk i närheten i huset, men på natten så brukar hon sätta igång och stampa.

der brukar va att om man t. ex klappar kaninen och sen slutar brukar den puffa lite på handen för att den vill att man ska forsätta klappa den
och om den vill att man ska lämna den ifred knuffar den bort handen hårt :P