Hopp om människor!
När jag idag var och träffade min kontakt person på social tjänsten för att gå igenom vilket belopp jag skulle få i december så såg jag att det hade lagts till 150 kr!
Jag frågade varför och fick svaret:
Dom pengarna ska gå till din kanin, jag har sällan sätt något som har gett så mycket lycka i ditt liv som din kanin! Och det vill jag uppmuntra!
Kändes värkligen skönt att få sån förståelse!Spec av någon som inte är djurvan.
Mötet avslutades med att hon frågade om vi kunde ses hemma hos mig nästa gång så hon kunde hälsa på kaninen. Dessutom frågade hon om jag skulle kunna berätta lite om min kanin på ett träff för människor med ångest. Kände mig så glad!
Hon funderar ochså själv på att skaffa en kanin, så snart kanske det dyker upp en annons härinne! För självklart tipsade jag henne om forumet:)
Ville bara skriva av mig, i samband med intresse för kanin stöter man på så mkt skit. Folk som inte förstår, för trånga burar, impulsköp, vanvård etc. Då kan det kännas som om man tappar hoppet om mänskligheten. Men känner iaf nu ett hopp!
Vad härligt! =)

Gud va kul :)
Vad roligt ;)

Ja känns så bra!!!Tack för svar:)

Vad roligt, det är väl ovanligt att dem ger ut lite extra pengar för en kanin? Hästar kan jag förstå med kaniner, dem verkar inte ha vidare värde i socialens ögon.
Låter verkligen super roligt =D

Gud vad roligt :D!, mina kaniner är ljuset i mitt liv. Dom ger också mig all lycka! :D!

Ja det känns så skönt inombords! Extra pengar till min kanin! Om fler kunde få det som ochså har bidrag och djur kanske lite fler hade fått extra livslust:)

jo dt håller jag med om ! Djur får en att verkligen må bra :D

Ja underbara små "må bra djur" !

Ja! :), om det vart en jobbig skoldag och jag går till kaninerna glömmer jag plötsligt bort den jobbiga dagen. Jag blir så glad av dom. :)!
Gud så underbart!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Härligt att höra!
tänkte kolla med er som skrivigt i tråden om jag får lov att använda era kommentarer? När jag berättar om kaniner på "ångest träffen" hade vart kul att framföra dessa spontan kommentarer:)
#12: Ja, min kommentar får du använda om du vill. =)

#12 ja min får du använda :)!

jag kanske borde säga mina * :)!
Gu va kul!
Mina kaniner kan värkligen få mej att tänka på andra saker, som om jag är arg på någon eller haft en jobbig dag med massa lärare som skällt så kan dom genom att bara finnas få mej att må bra, jag behöver nästan bara tänka på dom, Ser altid fram imot mysstunderna med dom<3
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Roligt med dessa mysiga kommentarer om era må bra djur!Blir så glad att höra tankar om era kaniner!
Tack för att jag kan använda era kommentarer ni som samtyckt! tror det blir lite med levande "föredrag" eller vad man ska kalla det för:)
Vilken solskenshistoria!
Och lycka till med ditt föredrag, det kommer att bli superbra!
så kul =)

Va kul!:D

Så glad jag blev bara av att läsa detta!
Roligt för både dig och din kanin. Och ett stort plus i kanten för din kontaktperson :)
Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se
Gud vad bra! Oerhört skönt med djur=) De skvallrar inte, de snackar inte skit bakom ryggen på en.¨
Jag har mått väldigt dåligt. Kan säga att exakt hela klassen mobbar mig för att jag har kaniner. Sen kommer man ut och exakt alla springer som galingar och vill vara i centrum när man kommer ut. Alla borde ha en Sven<3 Han om någon kan lysa upp min dag oerhört mycket. Även om han kanske är mer kär i godiset än i mig;) Jag ljuger inte när jag säger att de kaninen är en expert på att tigga till sig gottisar. Men han är tjock ock lycklig istället för smal och olycklig;) haha, han tycker det iaf;)
Mina kaniner är bra uppfostrade, eller ja, de flesta. Kan hända att Glader hoppar på andras kaniner (parar sig) men man bara puttar bort honom så slutar han. Men det är oftast hanar han hoppar på och inte honor. Sen säger Sven till men Glader fortsätter tills man kommer och puttar bort honom. Han är inte så smart utan han hoppar ändå på Sven. Men Sven brukar hoppa på honom ochså så det är lika;). Är inte så roligt med 2 alfahanar i samma hus. Det skakas gallet, kissar ner väggarna och morrars och har sig. Men det går bättre för var dag som går.
Ska ha bebisar till våren så du kan tipsa henne;) ''Vädurskorsning'' är ''rasen''. Vet inte riktigt vad vikten kommer ligga på men det är ingen jätte tung kanin. Den är större än en dvv men mindre än en tyskvädur. Avlad för hoppning så det kommer vara spring i benen, men kan ju komma någon som är slö av sig. Man vet ju inte riktigt hur ungarna kommer vara eftersom de inte är födda än. Mamman är klassad i Lätt 2p/Lätt 2p och kommer nog vara klassad i msv innan kullen kommit. Du kan ju maila mig så kan vi prata lite! hjartelyckanskaniner@hotmail.com
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Riktigt kul att höra! :D Ååååh, mer såna människor till världen tycker jag.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Gud vad härligt!:D
Mvh Maia

Vad tråkigt med din klass, dumskallar finns överallt tyvärr eller på finare språk - okunniga!
Hoppas du står ut med dem..inte lätt med en hel klass som inte förstår dig. Kul att höra att djuren gör det lättare:)
Alla borde ha en liten sven, en som inte ljuger, en som man kan mysa med och förgyller dagen. Jättekul att höra! Och dina andra kaniner verkar ju ochså superbra!
Kul med din uppfödning!Låter som intressanta ninisar!
Jag hör av mig så fort min msn börjar fungera som den ska^^
#25 Jo, men de förstår inte vad de går miste om. Kan lova att inte en enda är så kaxiga hemma.
Är ju bara 1,5 år kvar så jag tror jag klarar mig=).
Jag lovar att hur arg du egentligen skulle vara på Sven för att han förstör, så kan du inte det. Den kaninen är omöjlig att bli sur på! Sven kan inte heller bli riktigt sur, inte på mig iaf;) Han är min lilla godebjörn och aldrig att kan kommer lämna de 4 väggarna. Han ger sådan ''hundögon'' om han varit elak eller busat till det.
Ja, mina andra kaniner också mitt allt! Utan de skulle jag aldrig klarat mig igenom denna svåra tid!
Gör gärna det=) Kan skicka bilder på min hona. Kan tyvärr inte skicka på hanen eftersom jag inte bestämt mig ännu.
Mvh Emma
#22 Tur att du står ut, bra kämpat! (:

#18 Tack! är supernervös redan men det ska bli kul att få berätta om sin älskling, samt kif:)!
#28 Hoppas du inspirerar henne till att skaffa en liten kanin :)

Ja! imorgon kommer hon hit på besök, ska bli så kul att hon får träffa Mio och få ett datum för "föroläsningen" hjälp:)
Ska visa henne kif med så även hon kan komma hit om hon fort går i kaninbanor:P
#27 Man gör ju allt för sina små älsklingar=)
#30 Vi får hoppas att din msn funkar snart=)
Mvh Emma

#39 kul:)
Alla mina djur är min glädje och min psykolog säger det samma. Min kanin är rena rama glädjespridaren för mig, tycker det är så mysigt att gosa med honom.
Vad härligt att du fick sådan förståelse, inte många som skulle få det.
Gud så härligt! :)
Härligt! :)
Djur är verkligen glädjespridare. Vet inte vad jag skulle gjort utan min kanin och min hund som jag har här hemma :)

Min får du självklart använda!
Och grattis, så himla härligt för dig!! =)
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus