är de farligt?
Jag undrar ifall kartong är farligt för kaniner att äta på? man kan ju bygga små kojor av kartonger men då lär ju kaninerna gnaga på kartongen så… ja undrar ifall nån vet om de e farligt eller ej…
de skulle ju va kul om man kunde bygga en liten labyrint som kaninerna kan springa i ^^

Nääääää, skulle inte tro det. Inte så länge det är en sån där brun iaf =)

Antagligen inte men bygg i trä istället, håller säkert bättre och bättre för tänderna när dom gnager.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Nae inte tror jag det är farligt. Men då är det bra om man har kraftig kartong ifall kaninen hoppar upp :) Trä är ju mer hållbar, även plast så länge inte kaninen gnagar ;D
aaa.. :P fast de går fortare att fixa i kartong men de e klart att trä e bättre :P vi får se om de blir trä istället :)

Det roliga med kartong är väl att man kan bygga stora gångar och kojor som kaninerna kan busa i några timmar och som bara är att ta sönder sen. Lite mer komplicerat med trä ;) Men det är helt klart mycket bättre att ha trähus innuti buren som dom kan krypa in i och sitta på :)
Bygga koja o labyrint!!! Jaaaa gör det…det brukar jag göra till vår Punzie. Hon tycker det är helskoj….Jag har samlat på mig lite olika "låddor"….skokartonger…lite större platta pappskivor som man då kan ha som tak eller extra hög vägg….
Man bygger bara hur som helst….en del lådor står kanske snett o med öppet lock….(återvändsgata..hehe) andra på höjden på kortstidan…andra på långsidan….ja huller om buller….och sen slänger man på en stor tygbit över det hela så blir det tak.
Visst får man räkna med lite ras här o var…..men det gör det bara skoj för kaninen som får rota runt lite i allt på slutet…hehe.
Tror inte det är farligt för kaniner att bita i kartong…men äta är väl aldrig bra…blött papper sväller ju och kartong ännu mera antagligen….ajjj i magen då!
hehe skoj! :P
men bra att ni inte tror kartong e farligt att bita på! :D
Kartong är inte farligt men se till att den inte är ihop häftad för häftstiften kan vara farliga… det är ju bra om kartongen är tjock också… minns än gång när jag gav en kartong till Sea och Sky… den ena gick in i kartongen och den andra fick för sig att hon skulle sitta på den=P Kartongen rasade ihop och kaninen i blev vettskrämd =P heehee
Ja precis kolla efter "häftklammer" och tejp….det är inte så bra för kaniner minsann!!
Det är ju bra om man övervakar så att kaninen inte sätter i sig en hel kartong! Dock tror jag inte att kaninen äter upp så mycket av kartongen när den gnager, utan mer gnager sönder den.. Men håll uppsikt
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag gav Zvinto & Iris en stor kartong efter mamma beställt kläder. De gnagde knappt på den, utan jag fick ta ut den när de setat sönder den till oigenkännelighet! *skrattar* De förstod inte att de kunde leka med den, utan de använde den som säng. 
hehe :P
jo, håller koll alltid när dom e i den :P