schema till kaninerna
hej det skulle vara kul om man fick se era scheman för era kaniner…

Hur menar du med schema?
the vanity, it becomes insanity

Påfyllning av hö vanligtvis morgon och kväll, om inte höet hinner ta slut och måste fylla på mitt på dagen :)
På dagen får alla chansen att vara ute och springa i hagen en längre stund, kan ibland ta fram lite hinder och hoppa några.
På morgonen får de pellets, på kvällen morötter, äpple eller något liknande :)
Och så nytt vatten i flaskorna så fort jag ser att det behövs, minst en gång om dagen.

just nu äter inte min kanin pellets och endast hö men annars brukar jag ge:
morgon: vatten hö (vid behov), pellets ca ½ dl. jag går ut på en liten promenad.
eftermiddag: promenad
kväll: hö,vatten ½dl pellets och promenad.
& såklart frukt och grönsaker varje dag ibland får hon även morgonmys som är grööt (a)
jag är väldigt noga med att hon ska få mycket Motion och därför är jag ute med henne väldigt ofta så hon slipper sitta i buren ( hon är utekanin) :) sen hoppar jag också med henne flera gånger i veckan vanligt vis är typ minst 3 ggr/v.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Jag har 3 kaniner, två inne, 1 ute.
Morgon: Fyller på med hö till alla tre, och pellets till minstingen som fortfarande får fri tillgång på det. Byter vatten.
Eftermiddag: Kollar så att hö finns och städar toalådor. Låter de komma ut i komposthage alternativt tar ut på promenad. Borstar, myser, kelar :) Klipper klor om det skulle behövas.
Kväll: Ger pellets, grönsaker och byter vatten. Lite mer kel möjligtvis :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!