Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2555 ggr
[Liiilly]
0

Inne/ ute?

Tycker ni att det är bäst att ha kanin ute eller inne och varför?

Jag har min kanin ute men vill jättegärna ha henne inne, när det regnar eller är dåligt väder så sitter hon ju bara där ute i sin bur! Hon skulle få mycket mer sällskap om hon var inne också jag tycker att det blir roligare då.

Jag tänkte att man kan ha henne inne på höst/ vintern iallafall och ta ut henne på vår/sommar.

Men mina föräldrar tycker det är synd om hon är innekanin, att hon gillar att vara där ute med frisk luft, få känna vinden och se saker omkring sig när inte jag  är hemma.Och det är klart, lite synd är det..

Så vad tycker ni?

Zvintos
0

Jag har mina utomhus.
Dels för att mina trivs bättre ute (svalare), men även dels för min egen skull (hö- och spånallergiker).

Visst får mina sitta i sina burar när det regnar.
Men det gör de så gärna.
De gånger när det regnat och kaninerna fått sitta i hagarna under tiden, har de sett så griniga ut och tagit skydd på en gång.
Bli blöt är inte roligt. =P

damparu
0

Har mina utomhus.
Kaninerna trivs bättre utomus. "deras naturliga mijlö" haha, så är det enligt min pappa i alla fall Skrattande
Sedan är mamma allergisk mot kaniner och jag mot hö ;)

// Ludde

[BonnieL]
0

Mina bor utomhus. Tycker det känns naturligare för de, och sen är vissa i min familj allergiska också.
Men det är inte så kul när det är iskallt på vintern och man måste vara ute, eller när det blir mörkt så snabbt Tungan ute

Fatma
0

Mina bor utomhus(en i garaget pga ingen utebur), tycker som andra att det är nog "härligare" för dom. Men även för att min mamma inte vill ha dom inne.

Men som #3 sa : Men det är inte så kul när det är iskallt på vintern och man måste vara ute, eller när det blir mörkt så snabbt

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

jossan84
0

Har dem helst utomhus. Sålänge de är skyddade från väder och vind så tar de inte skada av att det är mörkt och kallt.

[Alexandrae]
0

Mina är inomhus på hösten/vintern. Pga min egen bekvämlighet :P

[Wera]
0

Om jag har möjlighet föredrar jag att ha dom utomhus. Då kan de vara utomhus i gårdarna oavsett väder (har gårdar som har tak, skydd osv..) men nu när jag bor i lägenhet har jag dom inomhus, inte alls lika kul tycker jag. De kan inte vara ute lika mkt och när jag åker hem till mamma under helger och lov (hon bor på landet) kan jag inte ha dom utomhus för det är för kallt (utom lite på dagarna) men när snön kommer kan de inte vara utomhus alls typ.

Har en kanin ute hos mamma hela tiden och en kanin inne hos mig i lägenheten och jag tycker det är enklast och roligast med min utomhuskanin :)

Så somsagt föredrar jag att ha kaniner utomhus året om :)
Men ser inget fel med att kaniner bor inomhus bara de får komma ut på golvet ibland :)

emms
0

Jag har mina ute just nu. Hade dem inne innan, och har bara haft kaniner inne innan dem med.

Personligen trivs jag bäst med att ha dem innomhus. Är ingen utemänniska riktigt. Gillar inte vintern eller hösten. Så jag skulle ha haft dem inne om jag hade lite större rum. När jag bodde hos min mamma gick det jättebra och när jag bara hade Muffin fick han vara ute och skutta jättemycket! :D

Men jag har märkt att kaninerna trivs mycket bättre utomhus. Man får se mycket mer glädjeskutt, dem käkar massa smaskigt gräs och dem ser och beter sig mycket lyckligare :) Så stor skillnad. Fast Muffin saknar nog all uppmärkasamhet han fick innomhus. Där var han ju med mer. Men kommer inte att ta in honom igen tror jag. Kanske när han blir äldre eller när jag flyttar hemifrån till lägenhet eller något :P

Men kommer att ha en frasse inne nästa år. Fast den kanske kommer att få vara ute i stor rastgård hela sommaren :)

Emma

[Wera]
0

#8 Mina kaniner trivs också bättre att bo utomhus, inga av mina djur gillar att bo inomhus hela tiden :) de är mkt mkt lyckligare av att bo utomhus! ^^

emms
0

#9 Ja, man märker verkligen det! Fast Muffin gillar inte att få lite uppmärksamhet ute nu, det regnar minst en gång om dagen där jag bor :( Har varit 1 dag som det inte har regnat på alls dem senaste 2 månaderna :( Helt seriöst!

Emma

Valkyrie
0

jag har min kanin utomhus, tycker det är bäst eftersom det är deras naturliga miljö.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Dressan
0

har minna inne eftersom jag bor i lägenhet just nu.. men kommer ha dem inne sen när jag flyttar till hus igen..Vågar inte ha dem ute eftersom min grannes kanin blev mördad av någon/några som går runt i våra trädgårdar hemma hos mig.. och det är ju inget kul precis..

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

EricaN
0

Min kanin bor inne, trivs som fisken i vattnet! Just nu ligger han och sover helt utsträkt på sidan men slutna ögon och drömmer. vaknar med jämna mellanrum och tvättar sig liggande och rullar lite. Det har jag då aldrig sett n burkanin göra..

så min mening är aatt kaniner kan trivas lika bra inne som ute, självklart beroende på individ! men att dom inte skulle trivas inne är skitsnack =)

Dressan
0

#13 håller med.. min/mina kaniner ligger på golvet tillsammans och bara slappar..Min kanin gillar inte att vara ute.. han bara lägger sig ner och ser skit sur ut ;P..

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

spiritedaway
0

Jag har mina inne. Jag bor just nu i lägenhet så finns inte så mycket annat val.
Mina trivs bra . Men jag tror att t.ex Luna skulle kunna må ännu bättre utomhus.
Hon gräver i buren dagligen, och utomhus skulle det vara mycket lättare att låta henne få gräva helt enkelt.

Gizmo fungerar alldeles utmärkt att vara inomhus. Han älskar att springa i soffan och i sängen och där brukar han även ligga och vila.

Så det är nog olika från kanin till kanin vad dom trivs bäst med. Och många fungerar nog minst lika bra inomhus som utomhus.
Finns fördelar och nackdelar med båda.

alwiz
0

Har kaniner utomhus då dom trivs bättre där. Nog kan det vara kallt på vintern och så men det är det värt.