Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 385 ggr
nali.89
0

Bada kanin?

Jag läste i någon sjuk spalt att man ska rengöra sina smådjur (marsvin, hamstrar, kaniner…osv) en gång i halvåret. De skrev att man kan köpa schampoo på djuraffärer och att de ska vara skonsamma.  Ärligt talat så har jag aldrig hört på maken att man ska behöva bada sin kanin! De utgår ju för att vara mer renliga än katter.

Är det någon mer än jag som hört ngt om detta? Stämmer det? :O

Zvintos
0

Enda gången jag badar mina kaniner, är när de är så skitiga att de inte själv kan få sig rena. Men det är inte så ofta det händer.
Men att bada de en gång i halvåret, nej det tycker jag inte lät sådär jättebra..

KajsaM
0

Man kan hjälpa kaninen om den har fått t.ex lera och den inte får bort den med smådjurchampoo men inte en gång i halv året ifall inte med kaniner. Så det dom sa är nog inte så hälsosam :)

JossanH
0

när min första kanin fick ohyra i pälsen så skulle han bada 1 gång i veckan i 3 veckor med ett ohyreshampoo men jag fick rådet från annat håll att verkligen försöka att inte bada så nästa gång om dom skulle få ohyra då kaniners päls tar extremt lång tid att torka så att bada en gång om halvåret låter som ett försäljningsknep från en shampoo tillverkare eller nåt! =)

Sajtvärd på Iller.ifokus