Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 4493 ggr
[BonnieL]
0

Grenar

Vilka sorts grenar gillar era kaniner mest?

Fatma
0

Tror sälg :) men björklöven mest :)

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Kloverblomma
0

päron och äpple :)

Fatma
0

#2 Vi har ett äppel träd(litet) men mamma vill inte att jag ska ta ur det till kaninerna XD

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

KaninHanna
0

Äpplegrenar ;)

Mvh Hanna

Tarja
0

Äppelkvistar älskar mina.

Nickel
0

Äpple, päron och plommon, men eftersom våra fruktträd inte är jättestora får dom alltid bok, men typ en gång i veckan får dom äpple, plommon eller päron och det äts upp på en gång.. ;)

EricaN
0

Eftersom vi pratar om kvistar så lägger jag in en fråga. vad räknas som björkris? vad är det som är giftigt?

[BonnieL]
0

Mina älskar äppelgrenar.

KaninEmma
0

Äppelgrenar :)

// Emma :D

Eidesdotter
0

Sälg, rönn, päron och lönn är nog favoriterna. I den ordningen.

#7 Björkris är alla kvistar som kommer från björk.

Jag vet tyvärr inte vad det är i det som är giftigt. Har hört att det bara skulle gälla vintertid, men eftersom det inte är något som inträffar på exakta datum har jag alltid hållt mig borta från det året runt.

edit: Jag kollade runt lite nu och hittade följande text från ett annat diskussionsforum:

"Björkar - som inte är giftiga annars- producerar på vintern ett gift längst ut i topparna för att förhindra att harar gnager i sig skotten. Giftet gör att kaninen får ont i magen. Tar man björkris på vintern bör därför det yttersta på grenarna klippas bort."

TereseE
0

Mina får i stort sett bara lönn och älskar det. Glad

totten
0

Rönn och äpple

Baralisah
0

Lönn och äppelgrenar gillar mina kaniner, har nog bara testat det åt dem.Glad

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Zessan
0

äppelgrenar, från vårt träd. Dom älskar det, speciellt på sommaren när det sotter fast massa löv på, på sommaren:D

Kristall
0

Äppelkvistar samt asp- och lönnkvistar är nog mina kaniners favoriter. ^^

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

annaforsgren
0

Nästan allt fungerar:) Men frukttråd är ju smaskens!

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Brisa
0

Äpple och rönn är favoriterna, häckoxbär är också mycket populärt. Och kvistar av älgört.

Faidra
0

Typ sälg, äpple och svartvinbär tror jag.

flikkan77
0

Äpple och päron är favoriter. Sälg går också bra. Har försökt få dem att gilla lönn eftersom vi har flera riktigt stora lönnar på tomten men nä, de gillar det inte.

"You just have to belive…"

flikkan77
0

Nån som vet hur det är med plommon och körsbärsgrenar?

Läste i ett annat forum att barken på de träden kan bilda cyanid på nått sätt så det har jag inte vågat ge mina.

Tisdus
0

Vad jag har hört om björkris på vintern är att knopparna är giftiga, och därför bör man avstå helt från att ge björkris på vintern.

Plommongrenar går väl bra? :P Min kanin har ätit det lite, men hon var inte så förtjust i det, äpple är hennes favorit :)

teddybaby
0

Bläääää på alla era äppelgrenar! Om man inte har hus och tillgång till äppelgrenar då!? *avis*  Oskyldig

flikkan77
0

Gav mina körsbärsgrenar innan jag hörde att det var giftigt och mina lever än… Oskyldig De fick det bara några gånger men jag vet ju inte hur farligt det är, eller ens om det är farligt. Det står som himla olika på olika sidor.

annaforsgren
0

Någon som vet om man kan ge Hasselgrenar?

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

alwiz
0

Rönn, björk :) Har inga fruktträd så dom har alldrig provat grenar från sånna träd.

emms
0

#23 Ofta körsbärsgrenar är giftiga? :S Har för mig att det står att dem kan äta det i artiklen om grenar här på kif?

Mina gillar iallafall körsbär och äpple och sån med sånna blad som darrar så mycket. Kommer inte ihåg vad dem heter just nu. Ganska runda blad. Vanliga i skogen ;)

Emma

fia-mia
0

Kärsbärsgrenar gällde här under kanintiden.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

flikkan77
0

#26 Var inne på en annan kaninsida för ungefär ett år sedan och där sa de att grenar från stenfruktsträd som plommon och körsbär skulle vara giftiga. Minns inte om det var grenen, barken eller bladen som skulle vara farligt dock… Har inte vågat ge mina de grenarna efter att jag hörde det.

Faidra
0

#26 Asplöv kanske?

emms
0

#29 Asp ja :D:D

Emma

MixiDixi
0

Rönn-grenar med blad, mums! Dixi älskar det, kan knappra och sedan bära in det till hennes sovplats!

OneSound
0

Rönn och äpple är helt klart favoriterna för mina kaniner!

Aut viam inveniam aut faciam

alwiz
0

Rönn och björk.

Har inga fruktträd elr liknande så dom har inte fått smaka så mycket annat ;)

Fatma
0

Som jag sa ovan sälg eller björk. Men nu har vi tagit bort sälgen så nu på vintern får dom rönn och det verkar lika smaskigt :)

Mvh Fatima

MajaL
0

Lind och äpple. =) Sälg också, fast våran dog för ett tag sedan så nu kan de tyvärr inte få det längre.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Brownie
0

Äpple grenar :)

Emma-lundqv
0

Äppelgrenarna är nog populärast här hemma, men plommon går också ner fort. Vi har även ett päronträd som de inte har fått smaka av än, eftersom det är så litet (;