Kaninerna vi älskar!
Tyvärr doh min kanin den 2 april iår. Och jag vill itne ha en ny. Ingen kan ta hennes plats!
Men alla ni som har kniner hemma, kan inte ni lägga in en bild och berätta lite om er kompis..
Jag lägger in en bild på Bunny och berättar lite om henne jag med..
BUNNY:
Hon var som en hund, sov och gick på toa i buren men skuttade runt överallt i lägenheten, varje dag jag låg och sov under dagen, sov hon med migi sängen. Att bli klappad på nosen och mellan ögonen var hennes favorit stund.
Hon var matglad och alltid på bra humör. Hennes päls var så mjuk att man bara ville snuffsa henne i nacken!
Jag älskar henne mer än jag trodde avr möjligt..
bunny R.I.P
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
Här är mina 3 charmtroll.
Överst i bild är Malva, min enda hona.
Kelgo, lätthanterlig och väldigt snäll.
Väldigt lugn dam.
Mitterst i bild är Nisse.
Ett riktigt charmtroll av högsta kaliber!
Knorrar till hälsning när man kommer, vilket får en att bli på mycket bättre humör.
Lite mys har han aldrig tackat nej till.
Nederst i bild är Froste, som för övrigt är son till Malva och Nisse.
Än så länge en liten spjuver med en hel del energi.
Men han, liksom sina föräldrar, hänger på gallret när man kommer!
Gillar att gosa, så länge det inte finns roliga saker att upptäcka.
Alla 3 är väldigt härliga individer. ^^
Min kanin Piggelin är en gubbe i sina bästa år(7). Han älskar att gosa och slickas gärna i ansiktet eller på händer/armar. Får ofta tokryck trots åldern och är med överallt!
Nyfiken är bara förnamnet och han är alltid i vägen om något händer i närheten.
Söt som bara den, såklart!
Tamare än tamast och kan bäras nästan hur som helst, en riktig cooling.
Också lik en hund, går på kattlåda och springer lös på övervåningen. Hans favorit kli-ställe är dock mellan öronen, då blundar han och knapprar tänder!
Rasen är Löwen men man kan ju inte vara helt 100 då han är köpt i en djuraffär. Han är rätt liten och väger ungefär 1,3 kg.
Har varit sjuk några gånger i sitt liv men alltid klarat sig, en riktig kämpe.
Har inte träffat honom på några månader då jag flyttat långt hemifrån men skall åka ner till jul - längtar!
R.I.P Bunny!
Chili är min viltgråa lilla "bebis" efter min älskade Kanel.
Kanel fick 47 ungar och Chili var den enda som klarade sig.
Chili har fått några kullar i sitt liv och är en superbra mamma.
Hon är otroligt nyfiken och är alltid i centrum.
Hon bor ute på balkongen i en stor bur och trivs som handen i handsken. Fast vill på äventyr väldigt ofta och busar som en tok.
Chili är en korsning utav dvärghare,dvärgvädur,belgisk hare, belgisk jätte, vildhare.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Vichy (till vänster) är mitt lilla matvrak! Hon är en riktigt kelgo dam, som lätt blir avundsjuk om hon inte får mer uppmärksamhet än de andra kaninerna :P
Soda (andra från vänster) är min pyttelilla tjej, som älskar torkad banan ^^ Hon tycker om att pyssla om små bebisar.
Albert (tredje från vänster) är den mest kelsjukna och slickigaste kanin jag träffat! Älskar uppmärksamhet, och hänger alltid på gallret när man kommer.
Våfflan (fjärde från vänster) är Vichys unge, och sin mamma upp i dan! Hon älskar hö, och torkad banan ^^

Pelle är en busig, nyfiken, kelig och smart liten kille. Får katten mat sätter han sig vid sin skål, på bakbenen, och vädrar! Börjar katten tala om att det är dags för mat gör han likadant - jag tror de samarbetar. Han älskar rödbeta och ett kaningodis av torkade johannesbröd. De senare får han bara ibland eller som belöning.
Han är ca 2 år, väger 1,5 kg och jag tror rasen heter löven, kanske blandras? Någon som vet bättre får gärna rätta mig.
Jag beklagar din sorg.
Lotta
---------------------
www.lottasullisar.se
Gud va alla kaninisar verkar gulliga!
#5 Tack för omtanken!
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Dixi är mitt lilla charmtroll, bästa kompis, matvrak, hon är bara den jag älskar så mycket att det gör ont i hjärtat när man tänker på henne. Hon älskar torkad frukt/kanin-godis. När man öppnar dörren till boxen kommer hon rusande i sån fart och tvärstannar och pussar på min hand. :D! Om hon inte får gos, så kommer hon och buffar på en.