Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 6061 ggr
Zvintos
0

Klotterplank #1

I denna tråd kan ni skriva om sådant som inte har med kaniner att göra.

zezagena
0

har ni tagit svininfluensa vacc??

jag gjorde förra veckan, ville ej men kände mej "tvingad" då jag jobbar med immunsvaga pat..  Blev dålig i 3 dagar men bättre nu.

[nneo]
0

Jag ska dra och jobba om en timme, inte det minsta sugen.Rynkar på näsan

[vretenskaniner]
0

jag är sjuk, Rynkar på näsan någon annan som är hemma idag? :)

Zvintos
0

#1: Nope, inte tagit vaccinet.
Vet ej om jag kommer göra det heller.

[chriistina]
0

#1 Nej, inte tagit det och har inga planer på det i heller.

[vretenskaniner]
0

#1 Jag ska inte ta den, behövs inte enligt mig :)

[BonnieL]
0

#1 Jag har inte heller tagit den och ska inte heller då den är odlad i ägg och det är jag allergisk mot.

lennartsdotter
0

#1 Jag velar, känns lite osäkert då det känns som att dom bara snott ihop nånting… Dessutom har jag hört om folk som dött av vaccinet…

Sen ligger jag inte i risksonen och som dom säger:"det som inte dödar de härdar"

Dessutom tror jag inte att den här influensan är värre än någon annan. Finns ju hur många som helst… :/ (det är min åsikt)

MajaL
0

Jag ska ta det i morron ca 14.20. :S Är Livrädd för sprutor, typ sprutfobi. Rynkar på näsan

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Sashhi
0

Jag kommer inte vaccinera mig. ;)

Not your mom, not your milk.

MarHai
0

Har nyss kommit hem från jobbet. 10 timmar blev det idag. Roligt som vanligt, men FY vad det har blåst. Förvånad

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

MajaL
0

#10 Jag tillhör typ en riskgrupp (trånga luftrör, liknar astma). Så där av att jag tar det. Men jag har bestämt mig för att bara ta en. Inte två.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Zvintos
0

#12: Fast som det verkar behövs det bara en dos.
Har för mig jag läst att WHO kommit fram till det nyligen.

minkaninester
0

#12: Jag har astma, jag har haft svininfluensan, jag är inte död ;)

Jag har inte tagit sprutan och kommer inte göra det i heller, tycker inte den är nödvändig. :P

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Sweetienin
0

#1 Jag har redan haft svininfluensan, men jag ska ta endå, för det var nån som sa att man kunde vaccinera sig i alla fall, så… Jag är bara positi till det, men alla mina kompisar är superoroliga. :P

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Brownie
0

#1 Måste vaccinera mig,går ju i skolan där smittas det lätt

Nickel
0

Ska inte ta den. Hatar sprutor och mår illa bara jag tänker på det och om jag ska ta den kommer jag att tänka på den jättemycket för jag hatar sprutor, så då är jag heldre sjuk. . ;)

KaninHanna
0

Ska ta sprutan imorgon, är rädd, hatar sprutor. :P

Mvh Hanna

Brownie
0

Förresten,varför är Månadens Medlem nerlagd? Tyckte det var en kul tävling! :)

emms
0

#1 Jag ska vaccinera mig :)

Våran familj vaccinerar sig mot allt -.-' senaste 2 åren har jag tagit mot livmoderhalscanser, fästingsak och gulsot. Vi glömmer hela tiden bort att ta den andra gulsotssprutan (efter ett år) så vi får ta om den xD Lite jobbigt ;)

Emma

MajaL
0

#14 Haha, vilken tur. :)

Nej jag vet, det är inte så stor risk.

Jag har trånga luftrör (går på kortison och bricanyl mot det via inhalator), och får lättare luninflamation mm. så det är det jag egentligen vill undvika. :)

#18 Då är du inte ensam. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Zvintos
0

#19: Antagligen för att det helt enkelt glömdes bort att starta ny tävling. =)

Brownie
0

#22 Okej,ja då får man hoppas på en ny :)

[Agneslundin]
0

39 du , jag har oxkså en fobi ! hur blir du när du tar sprutor ?

[ninnakm]
0

Nu ska jag skriva om johan palm tråden, då jag råkat lägga ut en bild på mi häst istället för på Johan och nu blir jag anklaged för att det inte är min häst. Jag mår jätte dåligt av det……för jag älskar min häst men det är ju några som tror att jag har fantasidjur. Men det har jag inte. Det är ju ingen som värkar lita på en så det känns inte så bra just nu…och det är min häst Aron heter hon för dom som undrar

Sweetienin
0

#25 det kanske inte är så att dom inte tror dig, men skulle inte du också bli fundersam om samma bild på en häst någon la ut fanns på en annan hemsida med copyright? För mig spelar det ingen roll om det är din häst eller inte, och jag förstår att du blev ledsen över det någre skrev i dín tråd. Men om du vill visa alla att det verkligen är din häst så kanske du kan lägga ut en till bild på den som inte finns på internet eller något? Så skulle jag gjort!
Mvh Johanna

Kram Johanna

[vretenskaniner]
0

#26 Håller med dig om #25 :)

minkaninester
0

#25: Anledningen till att folk blir lite "anklagande" är för att precis som #26 säger är att när man hittar en bild på en häst som finns på en annan sida, med copyright på blir folk, ja vad kan man säga? Kanske lite irriterande på att att du kommer till en kanin sajt, och skriver om en artist som har egentligen så långt från ämnet att komma. Är det inte bättre du skriver en tråd om Johan Palm i musik.ifokus. Tror att du får betydligt mer svar och du kanske till och med kan diskutera lite om honom!

Och om det är din häst på bilden, eller någon annans, det spelar Ingen roll alls. Du vet väl innerst inne, med rent samvete att det är din häst? Och om de nu inte tror på det behöver du absolut inte ta åt dig.

:))

MVH.
Louise T

Salladshataren
0

Jag är så sjukt frusterad över vargen! VARFÖR skjuter ingen den?! Rynkar på näsan Ska det gå så långt att den ska ge sig på människor innan man fattar att man måste skjuta den?!

Usch, är jämt och ständigt orolig för Kasper och kvigorna som går där ute. Den vargen har verkligen smak för tamboskap samt den lustmördar…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[BonnieL]
0

#29 Oja, läskigt att den är här i Skåne :/

Tina-A
0

#29: Du behöver nog inte oroa dig för vargen..

Man märkte massa vargar med GPS sändare, från olika flockar och revir, och såg hur de jagade och åt under en sommar.

"Det framgick att 96 % av biomassan (det vargen äter) bestod av älg. Av 199 vargdödade kadaver var 148 älgar, 9 rådjur, 5 bävrar, 10 grävlingar, 6 harar, 20 fåglar (främst orre och tjäder) samt 1 kalv från nötboskap. Av älgarna var 133 kalvar och 15 ettåriga älgar, men inget vuxet djur hade dödats av vargar. Av dessa data kan man dra slutsatsen att vargen främst utgör en konkurrent till jägare och inte ett hot mot tamboskap."

Så av nästan 200 bytesdjur var alltså bara 1 enda en kalv..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

thexclub
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

KIF var i princip helt dött inatt, var inne runt 2-4 och då såg det ut såhär, haha :>

the vanity, it becomes insanity

Salladshataren
0

#31 Man ska aldrig vara säker när det gäller med djur…

Tina-A
0

#33: Såklart inte.. Vore ju bra om man har ett bra skyddande staket av något slag. Men är det stora kor och inga kalvar så är det nog inte så stor fara. De dödar ju inte vuxna älgar heller, så att ge sig på en stor ko är nog inte det första den gör. Då ser den nog sig efter något får eller nåt..

Kaninisen
0

Någon duktig engelskatalare? Kan man säga följande:

It's really shivery out here, I can't wait to come in to the warmth!
Synonyms for shivery: Cold, chilly

Har kollat runt på vad shivery betyder, har fått uppfattning om att det betyder både läskigt och kallt? Sedan om man vekrligen kan säga "in to the warmth"

Jobbigt liv man har va? ;)
Tack på förhand! :D

Tina-A
0

#35: Man KAN väl skriva så, det är inte fel och man förstår ju vad som menas, men man säger liksom inte så .. :P På svenska säger vi ju "komma in i värmen" men på engelskan använder man liksom inte det, vanligtvis. Men kan kan man. Dock säger man inte "come" utan "get".
Men vanligare tror jag det skulle vara att bara säga "komma in". Som sagt används liksom inte "in i värmen" så ofta.

Och shivery används inte så ofta heller, allra vanligast är att säga "cold", eller "chilly", som du skrivit som synonymer.

Skulle en engelsktalande person säga meningen gissar jag att det skulle vara: "It's really cold out here, I can't wait to get inside".

Men som sagt, meningen är inte fel men den låter lite konstig.. Just för att man inte riktigt använder de uttycken så ofta i vardagligt tal.

[nneo]
0

Lilla bus…

Kaninisen
0

#36 Tack! Nej, skulle också säga cold själv men vi ska hitta ett svårt ord och göra en mening, sedan ska resten av klassen hitta synonymordet som man venliugen använder (fråga mig ej varför) varför jag ville skriva warmth är för att man skulle förstå att det var kallt jag menar och inte t.ex. mörkt. Men känner ksäölv att de lät lite konstigt!

men tack så mycket!

malin--a
0

heter dvärgvädur Miniature Lop eller Mini Lop på engelska ? :p

Zvintos
0

#39: Miniature lop och Mini lop är samma, Mini lop är väl bara förkortning för Miniature lop. =P

Zvintos
0

Dag 3 för min hamsterhona idag.
Så om 13 dagar kommer det förhoppningsvis små bebbar. ^^

KaninHanna
0

#41 Vad kul! :)

Mvh Hanna

Zvintos
0

#42: Japp. =)
Förra kullen gick det inge vidare med, alla 3 dog inom ett dygn.
Första kullen för honan, som inte riktigt hade koll på vad hon skulle göra.
Så denna gången hoppas jag att det går bättre.

Sweetienin
0

#43 Lycka till Ninni! :)
Hur länge är hamstrar dräktiga?

Kram Johanna

thexclub
0

#37: Så söt :>

[ninnakm]
0

#26 27 28.  Tack…ja, jag ska vell bara strunta i dom, jag ska lägga in några nyfotade bilder på henne så ni kan få se

minkaninester
0

#46: Jag vill gärna se henne, är intresserad av hästar! :))

MVH.
Louise T

[sstorm]
0

Ush sitter och skriver på ett författar porträtt, borde inte alls vara inne här egentligen då jag inte alls har tid för de egentligen, men man har ju så svårt att hålla sig borta Oskyldig

Zvintos
0

#44: Guldhamstrar går dräktiga 16 dagar. =)

[BonnieL]
0

Klockan sju kommer en tjej som ska hämta Rut, så nu är det bara Bianca kvar.

[sstorm]
0

#49 oj, där går de undan :P

MajaL
0

#24 Menade du mig? =)

#29 Tycker nog det är vettigare att söva och flytta på den. Människan okuperar ju allt, ska döda allt som kommer i dess väg…

Aja, hur som helst som #31 säjer. :) Nog inget att vara orolig för.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Sashhi
0

Gud vad jag längtar efter mina kullar nästa år..

Hiroshi "Fjompan" paras i januari med Grenens Challenger "Challe" & Grenens Scala "Toffla" paras med Snöflingans Commander Crowe i augusti. :)

Not your mom, not your milk.

Salladshataren
0

#52 Tror inte du kommer säga samma sak om den ger sig på barn eller människor. Den har förstört tillräckligt och är uppenbarligen inte frisk i skallen…

Zvintos
0

#51: Hehe ja, nog går dräktigheten fort alltid.
Och de blir leveransklara snabbare.
Men sen har de inte samma livslängd som kaniner heller. Tungan ute

#54: Kan förstå att ni är oroliga för den.
En "normal" varg går ju inte ensam heller, utan håller sig i flock.
Samtidigt som jag är för att vargarna ska få vara kvar, så tycker jag samtidigt att det finns gränser.
Det är ju sällan man har problem med en hel flock, utan det är ofta en ensam varg som kommer närmare och närmare samhället.
En flock har ofta vett nog att hålla sig så långt borta från människor som möjligt.

emms
0

Någon mer som är ledsen över att det blir mörkt ute så snabbt? :( Kommer hem vid fyra och då är det mörkt :/ Helt deprimerande!

Emma

Zvintos
0

#56: Tycker samma här.
Men årstiden har sina fördelar också.
Längtar faktiskt till snön kommer!
Och att man kan tända ljus - supermysigt. =)

teddybaby
0

Min teddy gnissla/knarra med tänderna i famnen idag som tecken på trivsel….blev jätteglad Skäms

candycandye
0

Mysigt! Den trivs säkert jätte bra hos dig:) Söt är den oxo!

MarHai
0

God morgon! Ska strax iväg och jobba. Glad 
Hoppas ni får en trevlig dag!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

LinneaJohaanson
0

Nu har alla varit ute och sprallat i hagarna :)
Man blir så glad av att se sina kaniner lyckliga!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Sweetienin
0

Är sjuk idag :( jag ska gosa extra mycket med kaninerna! :P
Silja var så hungrig i morse att hon höll på att ramla ur buren när jag öppnade! ^^ Min lilla knäppis! <3

Kram Johanna

Zvintos
0

Sitter och försöker vakna till.
Ska åka tåg i 2 timmar sen. Tungan ute

LinneaJohaanson
0

Jasså, vart ska du åka tåg någonstans? :)

spiritedaway
0

#1 Har inte tagit det än. Jag har varit tveksam till att ta vaccinet. Men efter att ha tänkt lite längre än på vad som kan hända med mig så kommer jag att vaccinera mig när möjligheten finns.

Min moster och en kusin är i en riskgrupp och får inte vaccinera sig pga olika orsaker. Och om de skulle drabbas av svininfluensan är det inte säkert att de skulle överleva.
Och det finns antagligen fler som är i samma situation som dom.

emms
0

Första snön idag. Har "duggsnöat" hela dagen :( som tur är så smälter det bort :)

Emma

Sweetienin
0

#66 här snöar det också, vadå gillar inte du snö? :O ^^
Jag är superglad, först "duggsnöade" det men nu kommer det mer och mer! :P

Kram Johanna

emms
0

#67 Gillar inte slask ;)

Emma

Tarja
0

Usch, jag bor oxå i Eskilstuna och här började det snöa idag! Är inget stort fan av snö, förutom på julafton, då ska det vara snö enligt mig ;) Och inga vinterdäck har jag på bilen heller, dags att byta snart tror jag haha. Så jag hoppas att det inte blir halkigt imorgon bitti, för mannen i huset är bortrest på affärsresa och jag kan inte byta däck själv.. *fniss*

lennartsdotter
0

Har just käkat middag, ska göra läxor och sen städa hos kaninen. Och sen måste jag ut med vovven oxå. :) ingen häst idag.

Dags att sätta igång med matte läxan… suck… =/

Tarja
0

#1 Jag har inte och ska inte ta vaccinet.

Brownie
0

Tog sprutan för några timmar sen,är helt öm i armen :/

Salladshataren
0

Ninni, vad är det för utbildning du har sökt till?

thexclub
0

Fick hem lapp om vaccinet idag, ska inte ta det.

Salladshataren
0

#74 Jag med, ska inte heller ta det.

Jetaime
0

Jag behöver förslag på praktikplats, alla förslag är välkomna, men gärna nått som har med djur att göra..:)

Brownie
0

#76 Vet inte om de finns överallt men här kommer lite förslag med oc utan djur:

Djurpensionat

Vetrinärhuset

Frisör

Mcdonald´s(hahah,skoja :D)

Hunddagis

Djuraffär,kanske inte bästa förslaget men ändå ifall det finns nån bra i närheten där du bor

Resturang

:)) Kommer inte på fler vanliga just nu :)

Salladshataren
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hello Kitty is the shiat! :D *sockersött*

Tarja
0

#78 Hello kitty ;D<3

Salladshataren
0

Woho Tarja ;D:D

LinneaJohaanson
0

Här i uppsala har det också snöat men jag satt inne och myste med datan och varm choklad :)
Men asso Tarja, lycko dej!! Själv blev man tvingad av sin mamma..och hon sa att jag skert skulle dö i svininfluensan om jag inte tog den. Sen bokstavligen drog hon ut mig i bilen! Inte ens om man vill ha nålar instuckna i armen eller inte får man inte bestämma hahah!! Och ont som bara den gjorde de hiihhi <33

Tarja
0

#80 Jag har en hellokittyhandväska, i jeans<3 I love Hello Kitty!

#81 Åh vad mysigt att bara sitta inne och mysa vid datan och varm choklad!

Haha, men skönt att det är gjort nu iaf gumman<3

LinneaJohaanson
0

Ja ja gör inte gärna om det :)
<33

Tarja
0

#83 Det förstås<3

Maiae
0

Huh, nån annan som har det sjukt kallt hos sig? Här haglade det nyss med fullt ös, precis när jag var ute hos kaninerna *jippie* borde det inte vara höst innan vintern kommer? ;D

Mvh Maia

Zvintos
0

#64: Till pojkvännen som bor i Kumla. =)
Kommer vara där till på söndag.

#73: Fram till sommaren är det bara enstaka kurser på distans som jag kommer läsa, har en kurs jag behöver läsa upp (projektarbete).
Sen passar jag på att läsa tex lindrande vård.
Till hösten är det tänkt att jag ska söka till en 1-årig utbildning på distans till barnundersköterska, där man bla läser om neonatal och liknande. ^^
Dock väntar jag fortfarande på klartecken från hemkommunen, då jag kommer läsa hos en annan kommun eftersom hemkommunen inte kan erbjuda dessa kurser.

LinneaJohaanson
0

Jaha, då ligger man i 39.9 graders feber..allt tack vare det där vaccinet ja blev tvingad att ta

Salladshataren
0

Jag är så jävla less på allt och alla, har en jävla huvudvärk också…

lennartsdotter
0

Sitter med läxor upp till hakan… och har ingen lust att göra ett skit… Det borde vara förbjudet med läxor!!!

Var glada alla ni vuxna som ha jobb, när ni slutar jobbet så slutar ni jobba, när jag slutar skolan har jag lika mycket kvar att göra. =/

Förstår inte heller vitsen med läxor, man går väl i skolan för att lära sej nånting… I SKOLAN!

GRRRRRR!!

[BonnieL]
0

Idag tog min klass vaccinet, det var några som svimmade Förvånad

LinneaJohaanson
0

Ja det gjorde jag med nästa :P
dock inte för jag är sprut rädd(låååångt tvärtom(A) )
utan för det gjorde så fruktansvärt ont!!
Men ingen annan tyckte det gjorde ont, men jag dog nästan på stört!Och nu (som bieffekterna säger) så ligger jag och min familj med 40 grader+ feber haha :)

[BonnieL]
0

#91 Ojdå, haha :P

Zessan
0

#1 och #6 ska göra de då de stoppar smittspridningen, speciellt för "riskgrupperna";)

Men ändå så tycker jag inte den nya influensan är så farlig, dör typ 1000 varje år (i Sverige då) av vanliga influensan, och typ 50 i sverige skulle dö i den här….:P (bevisat) XP Men satt den inte sprids å blir större tar jag väl vaccinet:)

Salladshataren
0

Jag fyller år idag :D

LinneaJohaanson
0

GRATTIS!! hoppas du får en bra dag

MajaL
0

#54 Nej, jag förstår hur du menar. Tycker bara det är så synd att det ska gå så långt att man behöver döda den…

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Tina-A
0

#94: Grattis!!!!

Zvintos
0

#94: Grattis ^^

Brownie
0

#94 Grattis!

[BonnieL]
0

#54 Grattis! :D

[sstorm]
0

Det är dags för fredagsmys… med kaninen i knät! (ni får ursäkta min otroligt fina klädstil så här på kvällen Flört ) Och att jag ser så otroligt gad ut! haha!

Apelzin
0

vad e era favvo häst raser??

Brownie
0

#102 Typ islands hästar o såna små shetlands ponnys :) dina?

Tarja
0

Vilka är era idolfavoriter ikväll då? ;)

Jetaime
0

#104 min favorit har redan åkt ut, inte för jag kollar så mycket på idol men ändå :p

Zessan
0

#104 asså Erik tyckte jag jag var bäst, men jag läste mest Nemi, så jag såg inte så mycket;)

emms
0

Jag har lite problem. Jag fyller 15 den 16 november och vet inte vad jag ska önska mig :(. Några förslag? :D

Emma

[sstorm]
0

God Morgon allihopa!

Nu är jag uppa och gör mig redo för utställning i Sollentuna, den första för min och mina kaniners del. Önska oss lycka till! :)

#107 jag had också problem vad jag aville ha i 15 års present, pengar funkar ju alltid?

Zessan
0

#107 Pengar, smycken, kläder, moppe/moppe utbildning, kaningrejer (A)???:)

#108 lycka till!X)

Jetaime
0

Vad ska ni göra idag? :)

Det är rätt fint väder här för tillfället (om man gärmför med vad det har varit andra dagar denna veckan) så jag kommer nog spendera rätt mycket tid hos kaninerna nu under förmiddagen :) Sen i efermiddag vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

Zessan
0

#110 Jag ska spela harpa, handla, uppvakta pappa som fyller år…. Sen ska jag fixa lite hos Zessan^^

Men det är inte så fint väder hos oss… Visst det regnar inte eller snöar inte men det är mulet, kallt o blött"/

LinneaJohaanson
0

Jag ska mysa med mina niner och sen antar ja att ja måste dra mig iväg till stallet och iaf mocka! Sen ska j vara med min underbara vän Ida också! <3
Dudå?

Denna kommentar har tagits bort.
Zessan
0

Tagit mitt tredje hål i öronen (på båda sidorna) X) Nöööjd, men har lite ont:P Kolla gärna bilden:)

candycandye
0

Nice! ser jättesnyggt ut!

lennartsdotter
0

Idag har jag motionerat min hund och min mamma. Först fick vovven dra mamma på en liten "skidsläde", är första gången i år så det blev bara en liten bit. :) Sen lämnade vi släden vid vägen och gick upp för älvsberget, det är jätte brant plus en massa snö som kommit just. Vi släppte hunden som drog iväg på egna äventyr men kom tillsist tillbaka… hehe. Sjöblöt i svett men ändå lite frusna gick vi ner till släden och så fick han dra mamma hem också!

Nu ska jag snart äta middag och sen ska jag till min sköthäst! Vi ska rida ut i snön!!  :)

Ha en bra lördag allihopa!

Zessan
0

#115 TaaackX)

#116 hihi Lyllos er som hr snö:( Vi har bara regn, kallt, mulet, blött-.- vad kul å rida runt i snön^^

ea-persson
0

Sitter och jobbar men So.. Vi har typ VÄRLDENS STÖRSRA inlämnings uppgift som vi ska lämna in på onsdag. -_- Har hållt på i 4h nu och har nt enns gjort hälften.. Det är typ ingen i min klass som fattar någinting heller… Så man kan ju verkligen kalla det en TOPPEN lördag. :(
Det är geografi och I-länder och U-länder -_-

MVH Emsis Persson

[sstorm]
0

#118 de hade jag förra året, fick MVG på de :)

pigelina
0

Ska få hem min hamster om ca 3 veckor:D:D:D

Fast har inte bestämd vilken jag ska välja ennu, antingen en cream SÖ eller en offwhite SÖ eller BÖ :/ dom e LH, och honor:P Finns även 1 cream SÖ rex LH hona fast vet inte ifl jah vill ha en rex:/

hahah ville bara skriva av mej lite;)

och det är bara 3 månader och 7 dagar som Tequila ska ha ungar^^ om parningen går som den ska och så altså och om hon får på rätt dag;)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

ea-persson
0

# 119 Jo vi har jobbat väldigt mkt med det och det går bra för mig men nu har vår lärare fått fnatt och gett oss helt knäppa frågoR att bersvra. -_- det är så sjukt tråkit  och svårt :(

Jag som brukar älska geografi..

MVH Emsis Persson

Binajis
0

#54 Jag måste bara lägga mig i ett slag… det är ägarens ansvar att skydda sina djur! Bättre stängsel med el som gör att vargen ej kan ta sig in. Ett djur som letar mat tar alltid det enklaste som går att finna så det gäller att helt enkelt inte servera sina djur på silverfat. Då får man skylla sig själv. Synd bara att det oftast krävs att något/några djur dör innan ägaren förstår att den måste förbättra inhägnaden…

Vi kan inte döda alla djur som inte gör som vi vill.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

[Wera]
0

#1 Nej usch jag skulle aldrig vaccinera mig mot grissjukan. Den är inte värre än den vanliga influensan. De använder t.o.m hajleverolja i vaccinet vilket utgör problem mot hajarna.

Salladshataren
0

#122 Lätt för dig att säga när du inte är själv utsatt.

Binajis
0

#124 Vad vet du om det? Vi har inte varg inpå knuten men däremot rovfåglar, räv och våra egna vinthundar. Dessutom har björn traskat förbi. Min lösning är helt enkelt att ha säkra burar (och inhägnad gård), så kan jag sova lugnt på nätterna.

Tycker du allvarligt talat att det är rimligt att istället för att hålla sina djur säkra, så tar man ihjäl det som hotar? Varför ska husdjuren behöva dö innan man gör något, reagerar? Ha säkra stängsel så kommer ni inte behöva oroa er överhuvudtaget!

Jag var förresten lite snabb, ibland kan jag få spel när jag inte ser hundarna genom fönstret och springer ut för att kolla smådjuren… och det är alltid lika skönt när man inser att 1.det var ingen hund där 2.jag behöver inte alls oroa mig, för även om det vore en hund där skulle de inte komma åt smådjuren. Relived.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

KexChoklad
0

I morgon ska vi beställa min nya kamera :D jag är så lycklig! har velat haft en egen så himla länge nu och nu har jag hittat en som passar perfekt :D en Nikon COOLPIX L100

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

Zessan
0

#126 hur mycket kostar den?:)

KexChoklad
0

#127 endast 2390 tror jag det var! ett mycket bra pris

// Elin

Zessan
0

#128 oj! Var beställer du den?:) (sorry om jag frågar mycket, men är intresserad:P)

KexChoklad
0

netonnet :)

// Elin

Zessan
0

okej:) vilken fin!!!

Salladshataren
0

Buhu, jag får inte åka som barn på Skånetrafiken längre :'(

Zvintos
0

Dag 9 för Petra idag, alltså bara 7 dagar kvar tills ungarna beräknas komma.
Kommer hem imorgon kväll och då ska hon vägas. ^^

lennartsdotter
0

Å herre gud!

Vi är så få i skolan att vi måste slå ihop klasserna! I 8a var det 8 st (tror dom är runt 20 annars) i skolan idag och i 8b var vi 12 st. (vi brukar vara 22 tror jag) Det blir special schema hela veckan eftersom vi är så få, och även en del lärare ligger hemma.

Dessutom har vi blivit tvugna att flytta 8:ornas igen. Och allt detta på grund av svininfluensan. Och jag som tycker att den är jätte fånig och onödigt uppförstorad…

[sstorm]
0

Jag praoar på bauhaus hela veckan, hah!

Zessan
0

#134 oj, vad få! Vilken skola?;)

Nickel
0

Måste bara skriva lite.. I helgen dog min kemi-lärare. Jag gillade inte kemi men han var en sån glad person, skämtade alltid så alla blev så glada när vi skulle ha honom. Sen var han gift med min fransk-lärare och hon är extremt snäll och också en väldigt glad människa. Pratade ofta om hur kär hon var i honom och så. Så idag var det en liten minnesgudstjänst för honom. Många av lärarna grät och vissa av eleverna. Alla bara var helt lessna idag. Och sen är ju då min fransklärare hemma, med deras tre-åriga lilla son. Och ingen bry sig om att hitta en viakrie till franskan eftersom vi bara är 12 st som läser franska i nian. Det är tydligen inte lönt att hyra in en viakrie till en så liten grupp.
Allt är bara sorgligt på skolan. Efter som alla tyckte om honom. Och han blev inte ens gammal. Men nånting runt aortan sprack på honom, han opererades och klarade det. Han skulle komma tillbaka efter jul. Och så gick det en vecka, och så dog han. Vila i frid, Conny. ;(

Zessan
0

#137 åh… R.I.P (om man kan säga så, eller e det bara på djur?Tyst) Tråkigt…:(

Nickel
0

#138. Ja, jättetråkigt. Ja, man kan väl säga Rip till människor med. Fast det låter lite djurigt. ;)

Zvintos
0

#137: Men vad sorgligt. =(

Dåligt av skolan dock att inte bemöda sig med att hitta en vikarie.
När vi gick på högstadiet var det bara 2 elever som läste franska (jag var inte en utav dem - läste spanska), men där togs det in vikarie när ordinarie lärare var borta.
Så 12 elever tycker jag är en normalstor grupp och ingen ursäkt för att inte leta vikarie..

Nickel
0

#140. Ja, så tycker jag med. Men det var tydligen såå svårt att hitta någon som kunde franska. Ja, jag vet inte.. Men lite tråkigt, för vi ska ha prov om två veckor också.. =/

lennartsdotter
0

#136 - Östra i Jokkmokk :)

Idag började vi ha lektioner med a:arna och samanlagt vart vi 12 st… Ännu fler har blivit sjuka…

På torsdag klockan två får jag gå och ta vaccin. Tänker inte bli sjuk nu när jag snart ska till spaninen…

------------------------------------------------------------------------------

Idag när jag kom hem så for jag ut och sparkade med Vovven. Lilla byarundan tog vi.

Och lilla kaninen Viggo hade levt rövan i sin box igår, sitthyllan, huset, bajshinken, spånhinken, gallret runt bajshörnan, matskålarna, lilla gömmstället och hela lilla buren var omkullvälta flyttade och omkringkastade… Tog en kvart att plocka iordning allt. Vilda lilla kanin. ;)

Och kisse Fille håller på att äta ihjäl sej… Fick kött av pappa idag när han skavde till middagen… Nu ligger han utsräckt på pappas säng och magen är väldigt stooor. :)

emms
0

Är det billigt att köpa saker i Thailand? :D Som kläder/skor osv? :) Ska nämligen åka dit i februari och måste veta om jag ska önska mig pengar i födelsedagspresent/julklapp :D

Emma

KaninHanna
0

#143 Tror det är ganska billigt där, ska själv åka dit i december :)

Mvh Hanna

Brownie
0

Beklagar :'(  Glada personer som han behövs här i världen

Zessan
0

#142 okiX)

#143 Japp skitbilligt!:) En tröja kostar typ 8kr:P

[BonnieL]
0

Måste bara visa dessa tårtorna. De ser både coola och äckliga ut Tungan ute
Vad tycker ni?

Zessan
0

#147 bläää!;) Coola, men skulle inte äta den!:P

Zvintos
0

#147: Häftiga! Tungan ute

Håller på och kollar runt lite efter fodervärd åt kaninerna igen.
Stallet hade varit perfekt om det varit gångavstånd.
Men att cykla 6km varje dag i ur och skur kan bli svårt.
Och med tanke på hur ofta jag blir sjuk känns det tråkigt att hela tiden behöva betala någon för att sköta om mina kaniner.
Plus att det skulle blivit svårt att cykla med valp, speciellt när mina däck är så otroligt dåliga.
Så det är knappt så jag själv törs cykla på den, upptäckte jag när jag gick igenom den..

Sen är det 6 dagar kvar tills min hamsterhona ska ha ungar! ^^
Hon har gått upp iaf, även om jag inte vet exakt hur mycket (ingen digital våg).

Zessan
0

sjuk…"/ Feber & hosta

Tarja
0

Är oxå sjuk här.. Har åkt på världens förkylning med spänningshuvudvärk och feber :/

damparu
0

Sjukling här med! Super förkyld och ont i halsen..

// Ludde

lennartsdotter
0

#147 - Fokis lillasyster går i min klass! :)

Zvintos
0

5 dagar kvar för min hona, och nu börjar det synas lite. ^^

Zessan
0

#154 va söt^^

Zvintos
0

#155: Nog är hon det alltid. ^^
Lite skillnad är det ju mellan en hamsters dräktighet och en kanins.
Inte bara längden, utan även hur tjocka dem blir. Tungan ute
Jättefascinerande faktiskt. Glad

jenny2
0

Min dotter har fått för sig att hon vill ha en hamster när vår dvv med bettfel inte finns mer. Har du kullar ofta?

Zvintos
0

#157: Detta är 2:a kullen (första överlevde inte).
Lite beroende på hur det känns kan det bli fler.
Som det känns nu lär det säkerligen bli fler kullar efter denna. ^^

Har inte jag kull när det är dags, kan jag säkert tipsa om andra uppfödare som har.

jenny2
0

Vart håller du till?

Zvintos
0

#159: Just nu södra Dalarna (Smedjebacken), efter årsskiftet flyttar jag till Örebro län (Kumla).

jenny2
0

Ok, lite långt, bor i stockholm, men har du tips? på uppfödare här så tar jag tacksamt emot tips? Flört!

Zvintos
0

#161: Finns några uppfödare där, bland annat hon jag köpte min hane ifrån.
Jättetrevlig uppfödare med supertrevliga hamstrar.
Vet dock ej om hon har några kullar längre.
Var tidigare aktiv på hamster.ifokus med namnet "Kajsa08".

Efter lite snabbt kollande på hamsterföreningens forum hittade jag följande:

- Blossoms hamsteruppfödning
- Citrusdalens
- Nallebjörnens

Fler uppfödare än så finns garanterat, kolla inne på hamster så borde det finnas flertalet. =)

jenny2
0

Tack, vad snällt!!

moa88
0

kika gärna in på min videoblog, och mina andra alster

dumpbag88 @ youtube.com

Zessan
0

mår skit dåligt! Feber, ont i halsen, hostar jätte mycket så jag inte kan andas… :(

Zvintos
0

Har precis mailat på en annons åt mina föräldrar.
Pappa kunde inte släppa tanken på den kaninen (belgisk jätte), så jag mailade för att kolla om han fanns kvar.

Har varit "duktig" och städat alla kaninburar.
Plus att jag möblerat om inne hos hamstrarna.
Petra trivdes INTE i dunaburen som det var tänkt hon skulle bo i medans ungarna är små.
Så jag fick ställa upp hennes akvarium på bordet och ställa ner Peabos under.
Då slipper jag dra fram det varje gång mat+vatten ska ges, och hon slipper då bli störd.

lennartsdotter
0

Jag har tagit vaccin idag… Ömmar lite men inte mer…

Gubben som tog på mej försökte prata bort det när jag frågade om det skulle göra ont… Och det fattade jag direkt och blev skitspänd. Hehe… Fega jag…

Hoppas att värken går över, jag ska hoppa min sköthäst imorgon.. :)

emms
0

Måste bara få fråga en sak ;)

Idag alldelles nyss i skolan så kom en i min klass lite senare och dörren var låst. Jag gick inte och öppnade (satt näst närmast dörren) för jag hatar honom, sen när läraren går och öppnar går han (eleven) fram och sparkar mig på höften ganska hårt. Kommer antagligen få ett blåmärke och det får jag inte lätt. Jag hade inte gjort något och ändå går han fram och sparkar på mig "för att jag inte öppnade". Jag satt inte ens närmast, varför inte gå fram och sparka på dem om han ska skylla ifrån sig. Han har sparkat mig en gång innan och puttat mig. Lärarna bryr sig inte och inte rektorn heller. Han slog min kompis med. Bara för att han hatar mig så ska han ju inte slå mig :S

Så kan jag polisanmäla honom? Har ju vittnen och kanske bevis. :P Beror på om jag får ett blåmärke eller inte :P

Vet inte riktigt vad dem har för regler och så vid polisanmälan. :)

Emma

Zvintos
0

#168: Klart du kan polisanmäla honom för det.
Sen om polisen gör något åt det är en annan femma.

emms
0

#169 Jo känner också så :/ Men vi ska i alla fall fråga om dem kan flytta honom till en annan skola. Han stör på lektionerna och så med :P

Emma

Salladshataren
0

Ninni, måste bara säga det… Men jag tycker du sköter kanin.ifokus så sjukt bra :D

Zvintos
0

#171: Men tack, kul att höra! ^^

Fatma
0

Var på Michael Jacksons film This Is It nyss, tyckte ändå den var bra även om jag inte är hans "största" fan :)

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

pigelina
0

#170 ja har polisanmällt en i min förra klass 2 gånger och hon har blivit anmäld 3 gånger innan men dom gör inget åt henneObestämd

// Hanna

Zvintos
0

Ett stycke tjockis kommer här!
3 dagar kvar nu.
Fick hem dem torkade hallonbladen jag beställt, så det strödde jag över hennes mat.

love96
0

#1 Jag har tagit vacc nu =Z

Zessan
0

#175 oj, vad stor hon blivit^^

Zvintos
0

#177: Och ändå har hon 3 dagar till på sig att bli tjockare. Flört

ea-persson
0

8 minuter kvar sen bli det Idol !!

Hoppas verkligen Erik Vinner.. Han är så sjukt bra.. Iof är de andra också bra :D

MVH Emsis Persson

Zessan
0

jag geekar lite data medan famlijen kollar på idol och hör/ser när Eddie förstör min fd favvo låt, sjunger verkligen skit!

love96
0

vem tycker ni är bäst i Idol?

[sstorm]
0

Erik är helt klart bäst i idol iår :P

Zvintos
0

2 dagar kvar nu. ^^
Igår började Petra på sitt bo, som mer liknar en vulkan.

Zvintos
0

Här ser hon ut att fundera vad i helsike jag håller på med. Tungan ute

Zvintos
0

Och så en bild på tjockisen.

Har låtit folk gissa på hur många ungar det blir.
Gissningar på minst 4 och som mest 13 stycken hittills.

Någon mer som vill gissa? Skrattande

Zessan
0

#185 okej, kan igentligen inte så mycket om hamstrar, men gissar på 4-5Tyst???:)

Brownie
0

Vad ska ni göra idag?

Själv slappar jag då jag nyss genomfört ett två timmar långt träningspass,puh! Och sen ska vi ha fest :)

alwiz
0

Jag ska på hopptävling i morgon! :) Andra tävlingen för Pilot! Han har hittills bara blivit oplacerad två gånger, hoppas på bättre i morrn :)

här hemma har han då  i alla fall hoppat jättefint så jag håller tummarna för min lilla sprattelgubbe <3

Hermelina
0

#188 vart är tävlingen då? =)

[ninnakm]
0

Jag ska ta det på tisdag….men jag har svininfluensan just nu

Zessan
0

laddar in film efetr film , hyrt ca 5:)

pigelina
0

#185 Jag gissar på samma som på hif:D 10 st (tror det va det jah gissa^^)

Vilka färger kan det bli?

// Hanna

Zvintos
0

#192: Lite allt möjligt. ^^

Det som helt säkert kan komma är:
Normalfärgad, Normalfärgad umborous, Silvergrå (heterozot), Silvergrå umborous, Rost, Rost umborous, Silvergrå bö, Silvergrå bö umborous.

Sen kan följande komma lite beroende på dolda anlag:
Om Petra bär på creme:
Creme, Sobel, Offwhite, Silversobel, Caramell, Bö sobel, Offwhite bö, Bö silversobel

Om Petra bär på svart:
Svart, Silversvart, Choklad, Silverchoklad

Om båda bär på rödögt:
Cinnamon, Silvergrå rö, Mink, Creme rö, Dove, Koppar, Silvermink, Champagne mfl.

Personligen hoppas jag att båda bär på rödögt.
Skulle gärna få någon champagne, mink eller koppar.

spiritedaway
0

Jag kan inte besöka zoomin-hemsidor. Lite irriterande.

Är det bara jag som har det problemet?

Zvintos
0

#194: För mig fungerar det.
Det kan inte vara så att något på din dator blockerar det?

spiritedaway
0

#195 Jo antagligen är det något sånt. Men varken jag eller sambon har hittat problemet än.

Varje gång jag försöker gå in på nån zoominhemsida står det bara "Det IP-nummer som du försöker ansluta med ingår i ett anonymiserande nätverk som är spärrat på Zoomin."

Zvintos
0

Sista tjockisbilden, för imorgon gäller det! ^^

Brownie
0

#197 Jag tror att hon får 6 st :)

pigelina
0

Ser ut som hon kommer spricka^^

// Hanna

MajaL
0

Detta klotterplank börjar bli segt att ladda. Skapar klotterplank #2, välkomna att fortsätta diskutera där. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[aammE]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag brukar fundera över hur folk tänker när man äter kött och således ger pengar så att köttindustrin har råd med detta plågeri och hur ni som äter kött tänker kring detta, förklara?

(Nej, ekologiskt kött är INTE mycket bättre, inte alls.)

Zvintos
0

Då det finns en klotterplank #2, låser jag denna.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer