Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1428 ggr
Dessan
0

Ringorm?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag åkte på ringorm för ett par veckor sedan och har nu upptäckt att Pelle saknar hår på ett ställe som ni kanske ser på bilden här, jag har tittat närmre på det och det ser mera ut som att det är "avskavt" på nått lustigt vänster då håret är snett av. Det är inte heller skorpigt som jag tycker ringorm borde vara.

Någon som har erfarenheter?

Tack på förhand!

Mymlan
0

Finns det inte ett inlägg om ringorm där det står mkt i? jag minns ej vad för rubrik den hade.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Dessan
0

Ingen aning, jag är helt ny här =) Så jag vet inte mycket, hehe.

Hopi
0

Kommer inte ihåg…

Mymlan
0

#3 Var en som hade många kaniner eller var det ngt annat hon/han hade fått, tro?

#0 Bästa som kan ge svar är nog veterinären.

På 80 talet fick jag ringorm på mig själv 3 utslag, jag tog till en huskur en sjuksyster upplyste mig om. Halvera en färsk vitlök och smörj in på utslaget + 5 cm runt om. Mina utslag försvann på 1 vecka och kom aldrig tillbaka. Lite utanför ämnet.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Dessan
0

Tack för ditt svar. Jag har fått bukt på mina ringormsutslag genom salva från läkaren, så mitt är borta. Måste bara hitta smittkällan ;)

Jag hade då mina utslag i ansiktet och lök i ansiktet hade fått mina tårar att ringa rejält ;) Men jag ska komma ihåg om det blir en nästa gång =) Tack för tipset!