3 st kvar!
Har 3 hanar från mina kullar att sälja.
Mamma till Bravo är Lyktan´s Opal och mamma till C kullen är Honey, pappan till båda kullarna är Royel seed´s Galax, som är viltgul/blå japantecknad.
Opal och Honey är båda två blå scheck. Opal är blåögd.
Ur B kullen är endast Bravo kvar.
En jätte söt o jätte snäll teddylöwen ev pekingteddy.
Han är blå scheck och gråögd, bär på blåögt.
Han kan användas till avel/kel.
Sen har vi Cornetto.
Han har samma färg som Bravo (ovan)
Och han kommer bli väldigt välpälsad!
Jätte bra temprament också!
Och sist är Colorado.
Han är blå wiener (lite vitt på nosen)
Han saknar man, men han har vääärldens fluff på ryggen!
Ser ut som en hermelin fusch (stavning?)
Han är också hur lugn som helst, jätte snäll!
Bilder kommer, kommentera inte förrens jag säger till tack ;)

Piñacolada´s Bravo.
(glömde säga att för mer info kolla på min hemsida www.freewebs.com/pinacoladas)

Nu kan ni kommentera! :)
Glömde lite info om dom, alla är rensaiga lejonhuvade.
H-bevis ingår ofc.
Om ni vill kontakta mig, gör det då på:
PMar dej!

#9 gör så :)
eller jaha.. är även hermelinen lejon? trodde han va fusch :$

#11 Han är Lejonhuvad, men ser ut som en hermelin enligt mig då ;)
Snyggisarna :D <3

#13 <33
Vad skulle hända om man hade honom i hermelinavel då? Det skulle ju bli korsningar.

Blev kär i Piñacolada´s Bravo ^^ Men har en mamma & pappa som inte gillar kaniner :(
Jag måste bara säga detta gud va lika dom är Ava alicias kanin! :) jätte söta!
#17 å chelsea (A)

Är inte Colorado fuchs?
Är han det så har jag första pax :P
#19 Nej han är inte fuchs, men han ser ut som det, för han blivit väldigt dåligt pälsad i huvet. Han är lejonhuvad utan man.. (fast förstår inte riktigt varför han så så mkt päls på kroppen bara :P)
Hoppas det va ok att jag svarade.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
åååh!
Bara BRAVO eller CORONETTO vorde honor!!
Hoppas det ändrar..:P
Med vänlig hälsning,
Jenny

#21 okej, ser ut som en fuchs tycker jag.
#23 mkt möljigt..
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
För de första så är de inte renrasig lejonhuvade. De är "lejonkaniner" d.v.s., en korsning som Amanda Stiverius har tagit fram från djuraffärskaniner och korsningskaniner. Och Galax är väl "angoralöwen"? (en ras som inte ens existerar!) :)
Sedan är ingen av kaninerna scheck. För att en kanin ska räknas som scheck ska de ha helfärgade öron, obruten ål, ett antal sidofläckar och även "fjäril" på nosen.
Vill inte vara negativ, men jag tycker det är rejält missvisande att säga att de är renrasiga lejonhuvade när de härstammar från ett av Sveriges största korsningsled. :)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
Kolorado <33

#25 Dina två kommer ifrån samma person, och ingen av mina kaniner är ifrån djuraffär :S
Och Galax är lejonhuvad men Pälstypen heter angoralöwen, enligt vissa uppfödare..
(#28) .. enligt många uppfödare kallas det Angoralöwen

#29 Precis tack Alicia <3
sen har ju du Matilda kaniner ifrån precis samma uppfödare, så varför skulle mina isåfall vara mer korsning än dina?

Och Colorado, han är som Jetaime säger dåligt manad, så han har teddypäls på kroppen.

föder du upp teddy??
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Men jag har aldrig sagt att mina är renrasiga teddyvädurar, eftersom de inte ens är det. De är korsningar, men när teddyvädur blir en godkänd ras kommer jag att kunna få dispans på mina (de kommer att räknas som rasrena) eftersom de är såpass rastypiska.
Lejonhuvad är redan en godkänd ras, och det är omöjligt att få dispans på wienertecknade lejonkorsningar, d.v.s. de är inte lejonhuvade utan korsningar.
Det finns inte heller någon pälstyp som heter Angoralöwen. Isåfall är det en korsning mellan angora och löwen. Och då är det alltså en korsning och inte en "angoralöwen". Vilka uppfödare säger så? Amanda?

#33 bara för att dom är wienertecknade behöver dom inte vara korsningar!
Kan ha missuppfattat detta fel nu, så jag vet inte helt.
Men desamma gäller scheck.
Och detta med Angoralöwen finns det vääääldigt många som använder. Nej Amanda har inte sagt det, men nu vet jag inte om jag vill hänga ut ngn för det, men jag vet fler som använder det.
Kan försöka förklara med bild.
På bilden här ser ni Honey, som är Angoralöwen..
De som då ska beskriva en angoralöwen är de pälsiga kinderna, den tydliga luggen och den kortare pälsen i pannan.
Har även ungar såsom Chelsea som också är angoralöwen

men "smeknamnet" kommer ifrån tyskan, det är en smeknamn( som sara sa) för de stora fluffiga kinderna och Luggen,
det är ingen riktig pälsvariant, utan bara ett smeknamn :)

#33 Håller med om allt du skriver!!!
Puttar upp för det underbarafjantarna ;) <3
förstår inte att folk inte köper från dej <3 dina kaniner är ju helt underbara <333

tack Alicia (: <3

tack Alicia (: <3
Usch Colorado är ju så grymt fin! Om han hade vart en hona och varit född nästa år så skulle jag inte ha tvekat! :)
Emma
upp upp upp
#42 det är jag som har snott alla "Tjejjer" ;D <3
Sööta (A)

Jag får inte köpa fler för mamma och pappa :(
#34, #35, #36: Ser ut som helt vanliga lejon.
Sen är de inte korsningar för de är wiener eller "scheck2, utan för att de, som jag skrev, härstammar från ett utav Sveriges största korsningsled. Inte en enda kanin ifrån lyktans är renrasig Lejonhuvad, utan "lejonkaniner", en korsning. Vill inte låta negativ somsagt, men jag tycker inte att du ska skriva ut att de är "renrasiga lejonhuvade", för det är de inte alls. :)
#37: Men då kan man ju skriva "angoralöwen" istället för att skriva ut det som en egentlig pälsvariant?
Så otroligt fina!!!!!!!!! Det för vånar mig så otroligt mycket att dom inte är sålda!!!

Tänkte skriva att jag i lördags hämtade hem lilla Bravo. :)

Åhhh, om jag fick skulle jag ta en av dem men jag hade helst föredragit honor då. Har alltid velat ha en kanin som är så fluffig. Alla löwen jag haft har bara haft man och kjol och resten av pälsen har varit korthårig. Vill ha en löwen som är långhårig överallt =D.
Eh, alltså, angoralöwen är INTE en pälstyp. Angoralöwen är en BLANDRAS mellan en Angorakanin och en Teddykanin.
Jag har själv små Angoralöwenungar som skuttar runt här på 4 veckor och de kräver mycket mer pälsvård än en Löwen, för de kommer att behöva klippas, precis som Angoran.
Löwen är en dvärgras, Angoran är en Medelstor ras, så ungarna blir mycket större än Löwenkaninen.
Frida & Paulsson
Eftersom annonsen är över 1 år gammal, låser jag den.