Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 7848 ggr
Cagi
5

Tips på att få bort kaninkiss

Är det nån här som vet om det är möjligt att få bort kissfläckar från parkettgolv. Upptäckte två fula fläckar som antagligen har varit där i två veckor.

spiritedaway
1

På parkett vet jag inte. Men de fläckar jag upptäckte på golvet försvann när jag torkade med ättiksprit.
Funkar jättebra att rengöra toalådan med också.

[BonnieL]
2

Ättika :)

totten
1

Aha vad bra skall prova det i buren…

[Agneslundin]
2

Kan man ha det på trä ?

Cagi
3

Jag har inte provat ättika, men jag provade citronsyra men lyckades inte få bort fläckarna…Synd bara att jag inte upptäckte det förrän efter en vecka, mitt golv var helt nyslipat :-(

[findusen]
3

lyckades få bort väääldigt gamla kiss/kalkfläckar från ett typ plastgolv med den dära Yes Powersprayen som rengör grillgaller så bra! :) vet dock inte hur det funkar på trä, det finns saker man inte ska använda det på…..

Lisa82
2

Det finns ett jättebra medel i djuraffärerna som heter "urin off" finns även en som heter "piss off" men den har jag inte provat. vi har parkettgolv i alla rum + hankaniner som kissar på golvet rätt ofta och urin off fungerar utmärkt. bara man inte lämnar fläcken i flera flera dagar så. spraya på fläcken, låt verka en stund, torka sedan bort. sitter fläcken fast hårt kan man ta en kökssvamp o gnugga med. :D det är även bra när man gör rent i buren. buren får en fräsch doft och man tar bort bakterier o sånt =)

mvh Lisa

Omplaceringshemmet: http://raddadjuren.zoomin.se

Medarbetare på Kattpolisen