Pellets fråga
Ja då var det den eviga frågan om pellets igen 
Har tänkt åka och inhandla pellets till min lille kanin imorgon. Han är en 3 månaders dvv.
Vilken sort är bäst? Finns det "provpåsar" eller måste man köpa en hel säck med en gång? Är ju lite trist om kaninen inte vill äta den nya sorten sedan…
Finns det mycket saker på Granngården till kaniner? Funderar på om jag ska åka dit eller om jag ska ta mig till det här stället isället. Har inte varit på någon av butikerna tidigare.
Mycket kanintillbehör kan jag inte påstå att det finns direkt.
Mat och spån köper jag på Granngården.
Behövs det skålar, kardor odyl köper jag det i en djuraffär.
Tyvärr finns det inga provpåsar, utan man blir tvungen att köpa en hel säck på en gång.
Dock går det ju alltid att höra runt bland olika uppfödare vad de har för foder.
Har du tur kanske du kan köpa en liten mängd för att prova. =)

Eller så kanske man har en kompis som använder just den pelletsen du vill pröva. Då kan du kanske låna av kompisen? (:
// Ludde

Tyvärr känner jag ingen som har kanin. Ska höra mig för om det finns någon med häst som har pellets…
#3: Vad är det för pellets du är ute efter?

#4: Jag är inne på att prova Krafft Groovs 90 eller 125. Verkar som om det är bra pellets.
Var bor du? Jag rekommenderar Svenska Foders Kanin/Marsvinspellets. Nästan alla uppfödare jag känner använder det och de flesta som hoppar i klubben gör detsamma. Jag blandar med Kraffts blå hästmusli eftersom mina hoppkaniner bygger bra muskler av det. Dvv blir inte feta av det, förutsatt att man ger lagom dos. 25kg 169kr.
Bor du nära mig kan du få en provpåse!
Mvh Annika Juhlin, Lunds kaninhoppare!

#6 Kan det vara det jag har kanske… "Kanin och marsvinspellets" en blå påse från Granngården? Har inte köpt det själv utan köte med en mindre påse från uppfödaren. Så det är ett bra pellets isf?

#7 Ja det är nog den pelletsen hon menar (:
// Ludde
vart köper man krafft groov ?
Har ca 5-7kg Krafft Groov 125 som skänkes bort.
Det fungerade inte bra alls på mina kaniner, har bytt tillbaka till Carrier igen.
#10 okeej tack fanns ändå inte där jag bor :/

#11 Hade ju varit perfekt! Men jag har för mig att vi bor en bra bit ifrån varandra… jag bor i Sotenäs kommun på västkusten.
Har precis fått tillfälle att börja rida i ett privat stall i närheten. Hoppas på att någon där kör med den pelletsen…
Jag funderar också på att byta till Krafft Groov 90, många säger att det är jättebra men vissa säger att det ger kaninen hård mage. Vilket är sant?

#14 jag bytte från kraft Groov 90 till RR+Bello.
Kg 90 var nog det sämsta fodret jag har använt. Kaninernas vikt var allt för ojämn och själv tyckte jag att det var för stora pelletsbitar.
Det är ju egentligen till för hästar, inte till kaniner.
// Ludde