Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 657 ggr
gickan87
0

Era källarkaniner?

Ni som har era kaniner i källaren, hur bor dem?

Berätta vad de har för typ av aktivering och vis gärna med bilder :)

MVH Erika :)

Sweetienin
0

Två av mina kaniner bor i källaren, den ena ska ha ungar i december så hon har en jättestor innebur.  Den andra har en lite mindre bur men hon ska ju bara vara ensam där, och den är godkänd.
Båda två får komma ut och springa löst i rummet vi har dom i ungefär en timme om dagen, iblan lite mindre, ibland lite längre.

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Haztparken
0

Dom två kaniner jag har hos pappa (har 3 st) dom bor i våran källare då min pappa är allergisk.

Dom bor väl helt normalt. Inget speciellt som ingen annan kanin har det tror jag. Varsin bur, min kastrat hane har för inte så länge sedan fått en ganska stor bur. Vi har provat ha dom att springa runt i "deras" rum men dom bara kissa och bajsade hela tiden -.-'

Men dom får komma ut i hagen och komma upp till oss och springa/kela :)

gickan87
0

Tänkte mest om källarkaninerna hade det lite lyxigare än de som bor "uppe".

Mina två kaniner (en hankastrat och en hona) delar på en 120 cm lång bur. De har även tillgång till en Hage på 1*3 meter dygnet runt, och det är offtast där dem sitter/ligger.

MVH Erika :)

[sstorm]
0

Min bor i en helt vanlig innebur, eftersom hon skulle fått ungar men var tom, paras om imorn! :D Hon får komma upp och springa löst i huset när vi har tid med henne och kan hålla koll på henne då de inte är kanin säkrat ;)