Kull i April!
Kommer para min dvärgharekorsnings hona i början av Mars. Ungar väntas i slutet av mars eller i början av april ;) Här kommer lite fakta om föräldrarna:
Namn: Grönängens Theobroma [Candy]
Uppfödare: jenny Ekman (Grönängens)
Ras: Dvärgharekorsning (50% hermelin 50% dvärghare)
Färg: När hon var liten var hon blå zobel, men nu är hon svart med några vita strån ^^
Humör: Kan vara lite rädd, men hugger dock inte då, utan går undan (som är bra, tycker jag) är otroligt gosig när hon själv får bestämma om hon vill gosa eller inte, går alltså inte att tvinga.
Hoppning: Som hoppare är hon ganska säker. Lärde sig väldigt fort, på ungefär 3 veckor då jag tränade ca var tredje dag. Hon har inte hunnit tävla så länge, men på sin första tävling gick hon på 3 fel och fick sin första pinne på den 3 tävlingen. För övrigt har hon även hoppat 65 cm högt, utan någon som helst träning!
Övrigt: Hon har ställts ut 1 gång i pet klass, om det rör någon xD Åkte dock ut direkt innan finalen, och kom ungefär sexa av 99 st.
Namn: Sheldon
Ägare: Ellinor Krogh (Tribe på k.ifokus)
Ras: Vädurskorsning
Färg: Blå/Gul Japantecknad Manteltecknad
Uppfödare: Okänd, zoo kanin
Humör: Påminner lite om Candy, dock har Sheldon lättare för att slappna av och blir gärna klappad och pussar på sina villkor! Själv har jag inte sett mycket av Sheldon, men jag tror han är en underbar kanin :)
Hoppning: Sheldon är Medelsvår klassad i rak och lätt i krokig. Han har inte hoppat så länge, men ändå klassat upp sig väldigt fort!
Övrigt: Sheldon har fått en tidigare kull. Har för mig att han ska paras med två eller en annan kanin ivår, förutom Candy då ;)
Ungarna kommer säljas för ungefär 200-250 kr st. Med följer bilder på kaninen, fakta om kaninen och syskonen och även övergångsfoder för ca 7-14 dagar.
Svara vid intresse!

Kul att ni ska para :)