Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1468 ggr
KexChoklad
0

Rävar

Japp , idag såg våran granne en räv ströva omkring runt våran tomt , o stod o kollade på mina kaniner .. jag blir jätteorolig , vad ska jag göra ? fattar inte hur sjutton en räv kan vara här..

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

MixiDixi
0

Se till att burarna är säkra, kanske lägga några saker vid buren? Gör det, så hundarna inte "kommer" åt gallret, utan att bara sitta å glo. Kanske staket utanför, eller vill du inte vara 100% säker?

[Agneslundin]
0

oj .. rävsäkra buren.. haspar kan dom få upp , men hönsnät tror jag dom kan tugga eller riva sig igenom, har du minknät eller något starkare nät på burarna? sen kanske en fågelskrämma skrämmer iväg dom hehe jag vet inte

Zvintos
0

Har själv haft besök utav räv här hemma, mitt i samhället.
En riktigt STOR räv också…
Men som tur är har jag säkra burar.

Har även fått tips? om att strö/fästa hundpäls i närheten utav burarna, det ska tydligen avskräcka.

emms
0

Säkra burarna :) Minknät, inga hagar utan golv och tak. Säkra haspar, gärna med lås :P

Emma

imsuchadiva
0

rubusta burar som ej vickar lätt.

[BonnieL]
0

Ha bra och tåliga burar med bra nät, lås osv.
Och ett hus om de inte har det ifall de blir rädda, så de kan ta skydd.

[Macho]
0

Jag har oxå MASSOR med rävar hos mig. Har en stor bur nät runtomkrig helt som min lilla Putte får hoppa omkring i. Har hittat rävbajs utanför hans dörr och är jätterädd att han ska få skabb. dessutom är han nio år så jag är rädd att han ska dö av skräck. men han är nyfiken och sticker ut nosen så fort något kommer. har hittat honom med en katt en gång då katten rev honom i ansiktet och han drog inte bort det… lite självmordsbelägen kanske? Men räven har aldrig lyckats ta sig in, på NIO år, så det är nog ingen fara med din räv.

MixiDixi
0

Vi bor vid ett räv ställe, men se. Min kanin är inte död. (Kanske för vi har hundar).

KexChoklad
0

Tack för eran hjälp! nu är buren i frågan redan tömd så problemet är löst , vi har även inte sätt nån mer räv :)

// Elin

Alba123
0

du kan ju kanske sätta kompostgaller runt. och säkra den så mycket det bara går!

kanske sätta "rävfällor" om den kommer igen.

man vill inte att den ska komma åt kaninerna :(

KexChoklad
1

#10 rävfällor kommer tyvär inte på frågan.. Det är hemskt o sånt tillåter inte jag. men tack endå

// Elin