Måste fråga =)
Undrar hur gamla är ni som håller till här? Hur bor ni? Yrke/inriktning? *Nyfiken*
Om man nu får fråga saker som inte rör kanin här =0)
Själv är jag 28 år och bor i lägenhet tillsammans med min sambo och våran son på 9 månader. Födde upp blandraskaniner när jag var runt 14 år och har inte haft kanin sedan jag var i den åldern……….har alltid saknat att ha kaniner men inte haft möjlighet att skaffa innan.
Jag känner mig lite ensam om att ha ett sånt brinnande intresser för kaniner/djur i min ålder.
Bilden är från min första egna kaninkull 1992 =)

Jag är 22 (23 i feb) & tillsammans med min Per sen 7 år tebax. Bor i en timmerkåk på 7 rum och kök i en liten by som heter Dala-Floda. Lite djur har vi så klart oxå:
- 2 hundar
- 1 iller
- 2 katter
- 2 getter (som kanske flyttar idag)
- 5 marsvin
- 4 löpankor
- 12 raskaniner + 2 kaninungar (som blev 2 veckor idag)
- höns
Ja det var väl lite om mig =)
Inte känna sig ensam för sitt kaninintresse här inne inte!!! Och inte känna sig ensam i sin ålder heller……för här har du Knasmamman som krälar runt på golvet o leker med vår kanin…..fniss….och är snart 40år!!!!!! Det går ju bara inte att låta bli!!! Sen får omgivningen tycka o tänka vad de vill om mig……jag sitter ju i sandlådan när jag jobbar med så….hehe….på dagis…
"Så länge man vågar erkänna att man är lite barnslig så är man vuxen"…..
Välkommen in i gänget! DU kommer stortrivas….hoppas jag.
Hej !
Här kommer en till "gamling"!
Är 33, blir 34 i mars, 3 barns mor, gift och har förnärvarande 7 kaniner!
Så inte är du ensam om att vara lite äldre??? och gilla kaniner!
Välkommen hit!
Jaa,, jag är 16 år och köppte min andra kanin föra sommaren, vliket betyder att han är ca 7 månader nu. jag hade en svart liten hermelin innan vid 10 årsåldern men den dog av ålder!
annars bor jag i en stad som heter ystad i skåne med mina söta föräldrar som inte kan säge NEj till mitt djurbehov,, haha. har en hund som är 6 år (dvärgpudel). hade två möss innan, och akvarium.
Jag går i skolan då på ett omvårdnandgymnasie som heter Berghusa.. och det var väl allt.. :P
Medarbetare på Hundar.ifokus

Hum.. Jag är nog äldst här tror jag.. 44 år faktiskt.. Bor ett litet samhälle i Dalarna som heter Fredriksberg, i eget hus med 4 rum o kök. Tillsammans med sambo, 2 hundar (kinesisk nakenhund och vinthund), 3 undulater, 3 gamla zebrafinkar och på altanen 2 hermelin kaniner (den ena h-rex) Jag har alltid haft djur som mitt största intresse. Kan inte leva utan djur! Kaninerna är mina första, har velat haft och har läst på om dom i många år, men pga allergi mot hö, har jag inte kunnat skaffa förut. Tänkte mest bara på att ha dom inomhus.. Men utomhus funkar det med hö oxå, så det är jag jätteglad för! Känner att kaniner är djur som passar mig perfekt! =)
Hopi jag har alltid fått för mig att du är typ 20 eller mindre! hahah pga namnet! haha vet inte varför faktiskt :P

hehe nä det är nog så att jag känner mig inte äldre än typ 20! haha Ärligt talat så är det bara ett par år sen jag fick lov att visa leg på systemet! hahaha ;)
Hahaha okej! ;) samma med min mamma fast hon är 40.. hihihi ganska så kul! :P

hehe Ja det är faktiskt kul! Ibland har folk blivit helt chockade och trott jag ljugit om min ålder! Men nu tycker jag själv att jag börjar "växa" in i min ålder, pga sjukdom.. När man har ont osv då åldras man snabbt… hum.. hade velat förbli 20 resten av livet ju… snyft..
Jasså det var inte bra det med sjukdom =(. usch sådant är INTE kul.. kramar på dig!!

Åh tack, Noa_Nisse!!! =) Jättesnällt!!! Kram tillbaka!! (Gullig bild!!)
Är snart 19 år och bor tillsammans med mina föräldrar och syskon i ett hus, i lilla samhället Smedjebacken (Dalarna).
Skaffade min första kanin vid 11-års ålder, men familjen har haft kanin sedan jag var 2 år gammal.
Numer har jag 6st knasbollar och får snart hem en till. 
Har 6 månader kvar på gymnasiet och är efter det utbildad undersköterska. Så ska leta jobb sen också, är många äldre som går i pension här nu.

Jag är 14 år och bor i vaxholm tre mil norr om sthlm.
Mitt huvud är hela tiden fyllt av tankar om kaniner och min familj + kompisar blir gaaaaalnaaaa av allt mitt kanintjat. Sen hittade jag kanin.ifokus och ingen här inne har klagat på kanintjatet än så länge, tack och lov :)
Jag har för tillfället två kaniner, Skruttan och Elvis. N är jag fyllde 10 fick jag min första kanin Smulan, men han (ja det var en hane med ett tjejnamn, jag vet, men han klagade aldrig (=) rymde på sin 2-årsdag :( Jag väntade i veckor, ja månader på att han skulle komma tillbaka, men det hände aldrig :(
Jag går nu i 8:an i en skola i vaxholm och min största dröm är att få rädda djuren, bli veterinär. Jag ska efter grundskolan söka in på naturbruksgymnasium.
Det var lite om mig…

Jag är då 12år (snart 13) och bor i lilla jokkmokk :)
Bor tillsammand med mamma,pappa och lillebror. Och min lilla Hampus (lilla och lilla, 8 månader :P) en blandis. Och framåt våren/sommern kommer en till nin :) Och nu i februari kommen en liten vovve hem till oss :) Kanin har jag alltild velat ha men tyvär så har jag varit allergisk. Går då i 6:an och har inte riktigt bestämt mej vad jag vill jobba med :D Men det är ju ett tag kvar så ;D
Ja, det var väl lite om mej :)
Jag är 13år och jag bor i göteborg ;)
Jag bor med mamma och mina syskon, mina föräldrar är skiljda och min pappa bor i usa nu så det är lite svårt att komma och hälsa på så ofta. Jag har en hamster som jag fick för några veckor sen, men jag har haft massa hamstrar tidigare. Och så har jag en kanin (hermelin) på snart ett år. Och så har jag två små gerbilar sen ett halvår tillbaka synd att det inte finns någon gerbil.ifokus sida bara:P och så har jag en häst det är en svensk ridponny på några år och med den tävlar jag dressyr :)
Så jag vet inte vad jag skall skriva mer, det var alla fall lite om mig :P

jag fyller 20 år och bor i en stor villa i Stenungsund!
Jag har tre hundar 4 kaniner och massa fiskar!
Jag är 18 år, bor i en villa i segeltorp, huddinge (i stockholm). Bor med min mamma, pappa, syster Lotta och 2 kaniner. Har 2 äldra systrar som flyttat, tvillingar 32 år.
Går sista året på S:t eriks gymnasium och jag går inriktning dans.. Så om 6 månader går jag ut och då ska jag plugga vidare till danslärare eller "vanlig" lärare tror jag.. :)
Söka kan man ju alltid göra, hihi.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag fyller snart 20, har nyss flyttat ihop med min pojk, så nu är vi sambos :) Bor i Uddevalla. Har haft 2 kaniner, en gick bort av åldern, den andra av en sjukdom..:( Men ska snart få en kanin igen :P
Jobbar, å ska söka in till högskolan till hösten!
Är då snart 13. Heter Clara. Har typ alltid haft kanin trots samanlagt endast 5.. De alla levde ganska länge haha. Först hade vi en svart/vit (vit med svarta prickar) den hetter Minihopp. Han bodde i tvättstugan bredvid ett marsvin i en annan bur. Var då typ 3-5år tror jag :S. Visste ju inte då marsvin inte skulle bo ensamma men deras burar stod kant i kant så de hade sällskap. Sedan dog marsvinet och sedan kaninen. Var utan kanin 1-2 år tror 1år. Sedan skaffade vi Nina och efter nån månad också Prinsen. Både dvärgvädurar. Prinsen en brun och Nina ljus ljus brun och vit fläckig samt 3 svarta prickar. 1 bredvid ögat en på högra sidan om stumpen på ruman samt en på vänstra maghalvan ;P. Sedan i somras rymde Nina. (hon var väldigt mkt för att rymma hon levde lös på sommrarna hatade buren. i bur var hon olycklig sen på sommaren var hon lycklig. fast vi matade henne såklart. Sedan nu sommaren -06 var hon borta. Försvunnen. Förmodligen död. Dagen innan hon dog var sista gången jag såg henne. Det var ganska sent men man såg bra. Då tog hon en tugga på moroten sedan hoppade hon hit och dit och lekte. :') Sen efter uppvisningen skuttade hon lyckligt mot skogen :) Hon hade det bästa livet i världen. Vad kan vara bättre en att ha det som hon? Leva vild få gratis mat osv. Hon dog lyckligt. Dagen efter kom hon inte inte andra dagen heller. vart var hon. När hon inte kommit på 1 månad var jag väldigt ledsen. Fick då kaninerna Ping Pong och Lollipop 2 svart/ vit manteltecknade dvärgvädurar. Blev mkt gladare men saknar en idag min fina Nina som var min första EGNA kanin. (Jag börjar gråta nu trots detta hända i typ början av Juni -06. hehe. snyft. :'( :'). Nu vet jag ju att nina dog lyckligt. Kanske hon lever? nej tror inte det men, kommer på mej själv kolla ut genom köksfönstret och hoppas se lilla (jätte tjocka och glada) Nina komma skuttande som (då var) vanligt. Nu har jag bara mina så älsklingar (Pii&Lo älskar er >L<) ska ta ungar på dom snart i mars-maj nån gång. :) Dom är 6 månader nu och jag ägt dom i exakt: 193 dagar den 12 januari -07 finns inte bättre kaniner en dom!
Det var min histroia. glömde säja att Prinsen dog då han var ca ½-1år. Ingen vet exakt varför. han blev dålig och sedan rymde han och kom ej tillbaka igen :'(. han dog innan Nina. Nina blev bara 5år gamal.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag är 19, går sista året på NV med inrikting miljövetenskap. Bor i ett stort hus ute på landet i Torsåker hos mamma och ibland hos pappa i Hofors.
Djuren jag delar tak med är 2 hundar, 1 katt, 5 råttor och ett gäng fiskar. Hoppas på att kunna skaffa kanin igen snart!

#19 Det var en lång text :)