stall
Gud! det var ganska knepigt att göra sig som medlem. Men jag är sååå nöjd att jag blev medlem här. Om man har en kanin som är ute året runt och man ALDRIG tar in den, kan man då ha den i ett stall ??? För i vårat stall på vintern så har vi inga öppna dörrar, och då blir det hett där inne. Så vad tror ni? (Förresten: har typ varit medlem i ca. 15 min.)

GLÖMDE: TOG IN DEN I FEL GRUPP. Men kan starta stall - leken.
det är saker som ska finnas hos -kaniner. Exempel:
pellets.
Stor bur.
Rikligt med motionn
Flyttade tråden till rätt grupp. =)
Huruvida man kan flytta in kaninen i stallet, beror på hur pass stor temperaturskillnaden är.
Man brukar ha som regel att det inte bör skilja mer än 10 grader mellan temperaturen inne (i den här situationen - stallet) och temperaturen ute under natten.
Skiljer det mer än 10 grader, skulle jag vänta tills nästa höst.
Risken är annars att det blir för stor omväxling för kaninen.

A men det är typ 15 plus inne i stallet som mest.
Det sorgliga är att vi har mördare (hundar). Och våra hundar är appotörer som APPOTERAR kaniner, så måste flytta henne in till stallet när mamma tar ut hundarna. Och vill inte att min lilla Dixi ska bli mat åt hundarna. Men är osäker var dom kommer göra med henne, man vet ju inte med djur. Och det läskiga var att mamma nästan gjorde så Dixi dog. Och då ville jag bara ge henne en smäll på munnen.
#3: Fast då låter det som att buren kaninen bor i inte är tillräckligt säker.
En vanlig utebur ska en hund inte kunna ta sig in i.

Jo, men det är läskigt för våra hundar KASTAR sig mot gallret. Fast den är säker, och Dixi är så lugn … Men jag vill ju inte att hon ska skada sig.
Är ganska rädd om Dixi, eftersom hon är den snällaste kanin jag träffat. Och förresten: Dixi är i boxen när jag är i skolan. När jag kommer hem så brukar jag rasta henne. Har du typ nån hund? Våra hundar är ju appotörer (som jag skrev) så dom ja … skrev i förra komentaren.
#5: Inte nu, men har haft en rottweiler.
Han fick inte röra kaninerna alls, och gjorde inte det heller, precis som vi lärt honom.
Det låter inte som att det är apportören i era hundar som gör att de kastar sig mot kaninen.
Apportörer ska inte skada djuret överhuvudtaget.
De ska bara hämta djuret som jägaren skjutit, utan att det ska bli någon skada på det.
En apportör ska alltså inte själv jaga rätt på bytet, då är det en dålig apportör.
Men den diskussionen hör snarare hemma inne på hundar.ifokus.

Okej, så då ska jag skita i hundarna? Dixi verkar inte bry sig. Sorry om vi kommit utanför ämnet, men är så "skakis".
#7: Jag skulle försökt få hundarna att förstå att man inte får röra kaninerna.
Eller i det här fallet är det nog din mamma som ska lära sina hundar det, eftersom det är hon (antar jag) som gett dig tillåtelse att dessutom skaffa kanin.
På vissa hundar går det helt enkelt inte, men då får man som hundägare i sådana fall se till att hundarna inte kan komma i närheten av några kaniner.

Okej. Jo, det är mamma som bestämt. (Är trots allt bara 10 år.)