kelig trots bråk
Har en väldigt mysig och kelen kaninhona.. det bästa hon vet är att bli kliad på huvudet och buffar på handen tills man gör det. hon står o klänger på benet om hon inte får uppmärksamhet och hon kommer när man kallar. hon brukar sitta ihop med sina marsvinskompisar i deras "myslåda" i soffan och blir då klappad och myst med under flera timmar utan problem :)
hon brukar bli lite småsur när man klipper klorna eller borstar henne.
så fick hon nåt tjaffs med huden så jag ger henne medicin och smörjre henne ett par ggr om dagen just nu. trodde hon skulle bli sur och tråkig mot mig efter jag tvingat i henne äckliga tabletter och hållt fast henne, bråkat med henne och smetat massa klet i hennes päls, men nej. hon är ännu kelnare än vanligt!
hur kan det komma sig? :P
För hon känner sig tryggare med dig. Hon fattade att du hjälpte henne. Sen har ni somsagt kanske tjafsat. Det är som när vi människor gör det. Man älskar ju sina syskon/föräldrar osv ändå :P
jo men tänker en kanin så, att jag hjälper henne? varför spottar hon ut tabletten varje gång tills den är knappt befintlig längre? :P
Ja det där undrar jag också! Vissa säger att kaninen kan bli avvaktande mot en om man gör "skitgöran" med den, t.ex. klippa klorna eller lära den att ligga still uppochner, och vissa säger att det stärker banden mera? Hur ligger det till egentligen?
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Jag skulle tro att det stärker, det är ju tryggt med någon som bestämmer över än. Jag gör "skitgöran" och det mysiga och min sambo bara det mysiga men skulle nog säga att hon är mer fäst vid mig.
Ja, men det är ju positivt! :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!