Vad ger ni för foder?
Vad ger ni era kaniner för foder? De ska ju ha ( enligt min mening) Fri tillgång till färskt hö, halm och vatten. Men vad ger ni era kaniner för "torr/bas" foder? Blandar ni eget, vad då?
Jag använder Carrier, ibland lägger jag i torkade örter.
edel :)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Det heter "Pellets för kanin och marsvin" och kommer från granngården :)
// Emma :D
vanligt pellets från djuraffären, har även använt lottie men de tyckte inte det var lika gott.
jag ger 5-10 bitar per kanin morgon och kväll men ibland får de grönsaker i stället
Jag ger krafft groov 125 + granngådens havrefria müsli, dock ger jag inte alla mina kaniner pellets, vissa får "bara" hö och grönsaker :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Just nu krafft groov 125 + chudleys rabbit royale (RR).
Men ska byta bort krafften och använda carrier och blanda med RR.
Kraft Groov 90.
Carrier, men funderar på att börja blanda med Craft Grov 125 .. ;)
Cuni complete

Edel, går i tankar att byta dock men kan inte riktigt bestämma till vad.
the vanity, it becomes insanity
Jag har carrier till mina och tycker att det fungerar bra.
äter de halm?
Jag har Carrier till mina
Mina går på halmen, men de äter det jätte gärna med. Vad jag hört ska halm vara nyttigt med för kaniner, men de behöver mer halm för att få i sig samma näring som hö
#15 Kaniner behöver hö, halm är väldigt näringsfattigt och endast okej som sysselsättning för kaniner att gnaga på under vintern tex. Men bara utöver fri tillgång till ett näringsrikt hö.
Mina får Kraft Groov 90.
Ja mina får fri tillgång till hö också, det har jaag skrivit :)
Men jag har hört att det ska vara bra för dem att äta halm med, fast att det inte är lika näringsrikt
använder Edel, men funderar på att byta till kraft grov 90 om nån månad eller så ;)
Räcker det isåfall att endast ge kraft grov 90? Kan man ge det till ungdjur?
Edel (jättenöjd), blandar i lite havre+ pumpakärnor+solrosfrö+torkade grönkålsstjälkar vintertid..=)

stampe pellets får valdemar.
#18 - Man kan ge det till ungdjur också och man behöver inte blanda i något mer =)

Kraft groov 125 använder jag.
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Jag kör på 2/3 Stampe och 1/3 Krafft Groov 90 till Muffin. Nessie får lite mer mat än Muffin så hon har 1/4 Krafft Groov 90 och 3/4 Stampe :) Hon är bara 7 månader och är smal så hon får lite extra :) Muffin får en halv dl och Nessie får 0,75dl :D
Emma

Ger Krafft Groov 125 till mina. :)
Mvh Hanna

Blandar stampe och svenska foder. :)
Använder Stampe och tycker det är ett bra foder.
Så får hon såklart fri tillgång till hö och vatten.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Carrier, blandar i Lottie MoÄ och MoL för att få lite varierad smak.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Liten ändring:
Kommer fortsätta med krafften, men minska på mängden till några få pelletar.
Royalen kommer jag sluta med, då det verkar bli lite för mycket för magarna med både royale och pellets för mina.
Carrier
Krafft Groov 90 (:
är carrier bra? visa gärna bild =)
Kraft groov 90 och torkade brännässlor är vad mina får nu.
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

STAMMPE
vad är skillnaden på kraaft groov 90 och 125?
Jag ger mina kaniner Rabbfor och NZ får även lite havre till det, sen brukar det bli morötter och annat smått och gott.
Carrier
#35: 125 innehåller mer protein, och är lämpligt till yngre kaniner (:

Pellets från zooland.
kissmekate.blogg.se
hur ser carrier ut? gärna bild =)
Har kört Stampe något år nu och varit ganska nöjd med det. Men sen höjde de nyligen priset från 8 till 11 kr kilot och då bytte jag till svenska foders som tycks funka bra det också fast billigare (6 kr kilot).

Pellets i lösvikt och selective rabbit (dyrt men mycket uppskattat av Nellie, stora pelletsar att jobba lite med, jättefin päls och låter kanske konstigt men bättre andedräkt - vi pussas mycket!)