Oslagbar trio
Jag trodde aldrig att det skulle hända men nu har jag inte tid för mina gottegrisar :(
Bambi - hona, gul/svart japan (mest gul) Dvärgvädur
Hon är ca 3 år gammal och var först ensam innekanin innan vi flyttade till landet och skaffade grabbarna. Hon och jag tävlade lite i Kaninhoppning men hon hade en vilja av stål och den viljan var oftast bort från hindret :) Det var någon där som förklarade för mig att hon nog var inne i "tonåren" så vi tog en paus för att hon skulle få mogna men sedan dess har omständigheterna förändrats så jag kan inte åka och tävla längre.
Hon är en go tjej, älskar att bli gnuggad i pannan och få uppmärksamhet. Snäll att lyfta, snäll mor andra kaniner.
Elvis -kastrerad hane - madagaskar/wienertecknad (brun och vit, ett blått o ett brunt öga) Lejonhuvad D.v
En två årig kille med underbart utseénde, öronen pekar lite varstans och man måste klippa pälsen i ansiktet ibland, annars ser han inte så mycket ;)
Kan vara lite nervös vid tex lyft. Lite retsam mot andra kaniner och kan vara litet självständig.
Carl Gustav - kastrerad hane - "misslyckad" Japan svart/vit (helt vit med lite små svarta fläckar) Lejonhuvad D.v
En liten vit ängel med lagom fjunig krage runt halsen och lite "mustasch". En riktigt glá kille som älskar sällskap, han är väldigt förälskad i Bambi men tycker Elvis kan vara litet retsam ;)
Snäll att hantera men kan bli litet rädd vid oväsen.
Finns det ett gott hem åt dessa tre? Det är inte vilket hem som helst jag släpper dem till, ni ska vara ansvarsfulla och kunna erbjuda en stimulerande tillvaro för dessa små änglar.
Hör av er till mig om ni vill veta mer!
//Miranda
bild är ju ett plus =)
lycka till