Problem
Har ett problem med busan.. hon har nämligen lärt sig öppna dörren på buren. det är den där lilla luckan på sidan som hon trycker på o vips är hon lös. det är en vanlig innebur..(med lucka på sidan) undrar om nån av er haft samma problem o hur har ni hindrat det? vet någon nått man kan sätta för? satt en tråd som hon bara ganger på:S
När våran Busan var liten (vår förra kanin) kunde hon också få upp bursidan…dörren …ja vad det nu heter. För buren var typ gammal o sliten….ops….
Nåja jag löste det med att ställa för en tung låda där på natten….och på dagarna när vi hade lite mer koll så använde jag en sån "påsklämma" som finns runt brödpåsar o så…..en avlång smal som är böjlig. Funkade bra….hade säkert funkat på natten med men lådan stod ändå nära.
Annars kanske du kan hitta nån slags ståltråd att böja till som lås eller hake….kanske finns nåt på Ö&B till exempel….eller i någons verktygslåda….hehe.
bra tips:P vad lustigt att hon också hette busan:D men ska testa med nått sånt=) vill nämligen inte att hon är lös när jag är i skolan;P hihi: )

Ståltråd kan ju annars funka. Men man får se till att inga "kanter" hamnar i buren!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Det är nåt skumt med kaniner som hette busan ;) hehe
Jadu. Ställ något tungt iför. Eller knyt ihop det på något sätt. Med ståltråd eller en sån där klämma :) Lycka till ;)
jag ritade denna på paint så den är kankse inte så himmla bra, men det ska föreställa burgallret med luckan som du sa Eriiika
Och sen så sätter du en linjal liksom runt varannant galler. för en linjal är liksom stark och borde gå att böja. om det är en tillräckligt lång sådan! hoppas det kommer till hjälp!!
Medarbetare på Hundar.ifokus
#6: Wow vad smart ;)
#7..HAHAH jag vet! ;)

#6 Smart! ;D
den är smart :P
haha massa bra smarta tips:D lät ju jättebra! ska testa! har för tillfället ett hänglås:S min kompis kom förbi i dag o undrade varför jag hade hänglås på buren *HAHA* (lite jobbigt att bara låsa upp o låsa varje gång:P)

#11 Men har du inte taklucka? :D
joo men när hon ska hoppa ut själv åde:) det får hon så fort jag bara är i rummet=)
Linjalidén verkar ju jättebra om den fungerar :) Lätt att ta bort och sätta dit. Samma sak med klämmor (och med en tung låda)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
joo jag tyckte också det, täntke pröva den:D o se hur den funkar:P
Jag som alltid undrat vad man ska ha linjaler till….haha NUUUUU vet jag. Vilket smart tips? alltså!!! Kanske borde säga åt dem på zoo att sälja linjaler med….hehe. NI är så kreativa i tankarna tjejer!!! Hejja NoaNisse!!!
Hmm min kompis tog ett hänglås till buren och det gick bra..

Man kan oxå bara ta en krok… assa typ sån man har på nycklar fast större…( finns att köpa i båtaffärer bla).
#16.. HAHAH! jaddå visst är man kreativ när det gäller ens djur! men när det gäller att städa och sådana tråkigheter så är man mindre kreativ! :P fniss fniss!!
Kanske köpa nått nytt lås til buren eller liknande.. eller bara sätta nått för eller så. (Alla bra förslag är ju redan tagna :P)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
haha jaa det är många förslag:D men det ska nog lösa sig nu tror jag:P hihi
haha aa får väll hoppas det.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
haha har ju massa grejjer nu o teasta:P

Hehe, det var väl bra ;)
jodå=D klarrt!

Hehe ;D