Revir..?
Flisan har börjat grida hakan mot saker.. Och väldigt mycket på mig. Antar att hon "markerar sitt revir", eller? Tycker också att hon luktar konstigt.. starkt? Hon har iaf inte luktat så förut. Sen så pussar hon mig jätte mycket på näsan, har ni också varit med om det. Det är jätte mysigt! :D Luktar bäbis ur munnen för er som är nyfikna ;D
Hehe. Hon låter som ett riktigt charmtroll :D
Dom gnider ju hakan mot saker när dom markerar revir precis som du skriver. Att hon luktar annorlunda vet jag inte vad det kan bero på. hmm.

luktar annorlunda = kissat på sig kanske ? ^^ nejmen.. *skämt*
det låter gulligt att hon gnider hakan på dig o pussas ;P Blixten gned alltid hakan vid burens öppning-golvet ^^ hm, kan inte förklara.. ;D
#1: Då vet vi att hon markerar revir då. Hon brukar även kunna jucka mot saker.. hmm.. :P Nej lukten vet jag inte vad det är.. Kan ju FAKTIST vara som __iE säger att hon har fått kiss på sig. Haha :D
#2: Haha svårt att förklara ibland :) Flisan gnider hakan mot mina knän, mina händer, möbler osv.. Och så alla dessa pussar på näsan ;D

ååh, cute :P
du får väl testa o bada henne lite lätt o se om lukten går bort :)
Aa kanske det. Men annars så brukar hon lukta bäbis. (:

hahahah, ^^ hm, lukta bäbis ? :P
Haha ja. :P Bäbis. Min mamma säger alltid, du luktar som en bäbis! Till henne.

tihihi okeey :P :)

Flisan kanske har blivit könsmogen nyss eller? Tror att det kan vara det som gör att hon fått annan lukt.
Dennis ska jämt pussa mig i ansiktet oxå! Speciellt efter jag skaffade Andy! =) Det är som han vill visa mig ; Se vad gullig JAG är, du behöver inte vara vid den där andra nåt.. hehe Han är iaf jättegosig, och han slickar som en hund med sin varma, fuktiga tunga! Riktigt smaskar! hihi. När han är ute på altanen, då springer han runt o gnider hakan på benen till Andy´s bur. vill väl markera sitt revir! =)
Haha visst är det mysigt ;D Ja jag tror också hon har blivit könsmogen.. speciellt eftersom hon har börjat juckat. Hon började för ett tag sen..
Dennis kanske vill vara mattes gulle(kanin)gris ;) Haha.

Hampus gör och också så spec. mot skor :)

#10; Ja nog vill Dennis vara mattes lilla gulle-nin helt klart! =) Och det är han allt oxå!
haha min kanin slickas också på näsan:P så fort man sätter ner huvudet så kommer hon o slickar en på näsan:P
Det låter väldigt mysigt tycker jag :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
hihi det är det=)
Så gjorde molle när han var mindre och bodde inne. slickade mig på näsan alltså :)
Punzie är likadan!!! Hon är sååå pussig….skulle hon få så skulle hon ge mig puss på munnen…men jag tycker att där går gränsen…fniss….hon brukar "tvätta" mig så in i noooorden….både ansikte o armar.
Jag tror jag säger rätt om jag berättar att kaniner som stryker hakan mot saker o mot oss markerar sitt revir. De avsöndrar en doft som vi människor inte kan känna men som de känner och de blir på så vis trygga att hitta tillbaka m hjälp av dofterna.
Punzie "buffar hakan" mot allt möjligt när man sätter henne på en ny plats….som när vi bytte rum…..då¨gör hon som en bana av dofter o kan sen hitta hem igen till buren m hjälp av dem.
prova att sätta ner Flisan på nån ny plats så får du se hur hon gör….

Min kanin markerar också revir och juckar med mina gamla gosedjur…