argsinnt kanin
min kanin är väldigt arg av sej..hon bits och grymtar bara man ska lägga in ny mat till henne.hon har en stor bur, marsvin och kaniner runt omkring sig så vad kan vara fel ? förstår att de finns många mer saker som kan vara fel än dom jag skrev…vill inte avliva henne…
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Hmm, har hon kanske ont? Prata mycke med henne ta det i hennes tempo. Hur gammal är hon? :)
Det kanske är något fel på henne.. Tagit henne till en veterinär? Annars får man ju ibland avliva aggresiva kaniner..
Det du kan göra är att försöka få henne att lita mer på dig, det kanske är där problemet ligger. Hon kanske ser dig som en inkräktare? Klappa henne ofta, och ta upp henne ibland. Ge hennes godis direkt från handen ofta så kommer hon nog lära sig att du är snäll.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

hon fyller 3 i feb. hon hade ungar förra sommaren och efter det blev hon så här…så det har vart rätt länge, de började nu igen annars har det vart lungt
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Var du eller någon annan och störde henne innan ungarna hade komit ut ur boet? =)
Honor kan bli mer aggresiva efter att de fått ungar, det är vanligt, men det brukar gå över ganska fort
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#4 nej det var vi inte vi väntade med att kolla typ tills dom kom ut av sig själva.fast vi kollade ju så att det hade gått bar först!
Jenny
Jag har hört att många honor ofta blir mer aggresiva efter dom har haft ungar. Jag vet inte riktigt vad man kan göra åt det eller varför dom blir så argsinta och det inte går över..
Någon anna kanske vet?
Hon kanske blir stressad av miljön med massa marsvin/kaniner? En del kaniner pallar inte sådant "tryck" utan måste bo i lugn och ro
precis, prov a ställa henne för sej själv och flytta henne till en bur du får plats i. sedan sitt där tillslut (även om det tar timmar, ge inte upp) enda tills hon väljer att komma fram. gör inga rörelser utan sitt stilla och låt henne ta allt i sin takt. du ska knappt andas ;P
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

det är inte direkt massa kaniner och marsvin:P en till kanin och tre marsvin:Pmen har tyvärr ingen möjlighet att flytta undan henne:/ har börjat sitta inne hos henne och mata henne ur min hand, börjat klappa på henne och än så länge är det lungt:P är nog olika perioder hon är sådär sur och arg…
Jenny

Kanske det är vid brunsten? Då kan en del honor bli sura av sig.

#11 det är jätte vanligt!!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

#11 a det är det nog för nu är hon ju lung igen:P men hur ofta brunstar kaniner ?
Jenny
Hon kanske är rädd för meniskor du bör kanske sitta och bara prata med henne varje dag ett tag så hon vänjer sig med din röst..
kan nog ha att göra med brunsten ja.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Min kanin håller också på med sånt…..