Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 286 ggr
Matilda_91
0

väga kaninen

Jag vägde mina kaniner idag och tro det eller ej, båda två vägde exakt 2.1! Jag börjar undra om det inte var fel på vågen.. Albin som är så liten.. och så det att båda vägde exakt lika, kan det vara möjligt?

Tina-A
0

Det är klart det är möjligt om vågen visar så :) Kan du inte lägga upp ett kort med båda 2 på samma plats, eller med samma bakrund så man har något att jämnföra med.. Så kan man se lite hur stora dom är!

Eller om båda sitter brevid samma blomkruka ex..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Lotta_A
0

Såklart dom kan väga lika mycket :)

Du kan ju prova att väga något som du vet vad det väger. En lite mjölk kanske. Då ser du om vågen visar rätt

Noa-Nisse
0

men man tror nog att gizmo eller hur det stavs, eller om hon fortfarande heter så, att hon är större för hon har ju en sådan härlig och stor fin päls liksom! ;9 ögat lurar en kanske.?!? :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

Matilda_91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, kanske det men Albin är ju rätt liten och 2.1 kilo är ju väldigt mycket för en sån liten kanin! Men det kanske är musklerna efter hans eviga springande i hagen som väger, hihi

Hur mycket ska en dvärgvädur väga egentligen?

Albin är inte stor inte,.

Frida-L
0

En dvärgvädur (utställningskanin) "ska" väga 1,4-1,9 kg. Detta tycker jag är lite för lite. Skruttan väger betydligt mycket mer, när jag vägde elvis hos vet vägde han 1,8. Men då hade han varit sjuk och inte ätit så mkt heller.

KajsaM
0

#4 Tycker att Albin ser lika stor ut som Hampus :)

Vad väger ni med?

Matilda_91
0

#6: ja dom är nog ungefär lika stora :) Har du vägt honom nångång?

KajsaM
0

#7 Joo, före jul nångång. Och jag vet inte om vägen stämde men ca. 1,5-7 ;)

Lotta_A
0

Molle väger typ 1,5 kg. Men han är blandras hermelin/ dvärgvädur så han är rätt liten. Leah är dvärgvädur, men väger betydligt mycket mer. Vi har inte vägt henne dock, men jag skulle gissa att hon vägde 2,5 kanske..

Zvintos
0

Tja, min Fia är väldigt liten och hon väger 2,1kg. Zvinto väger 2,4 och känns ändå väldigt liten… De väger mer än man tror, om man kollar på dem.

Matilda_91
0

Okej, ja då stämmer det väl :) Och det är ju inte speciellt stor skillnad mellan 2.1 och 1.9..

Clariiz
0

det går helt klart dom väger lika mkt. hur kan man väga kaninen på bästa sättet?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Noa-Nisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag väger skalman i gämna mellanrum, men han brukar ligga på 2,2 - 2,3 kg, men jag tyckte att han inte var så stor, men då är han visst det endå! (A)

Clariiz
0

hehe

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Cherry
0

Min kanin väger 1,4 är det för lite?

Noa-Nisse
0

#15, vad är det för ras? om det är en belgisk jätte väger den nog för lite. hhahahaha skoja! :p

Matilda_91
0

#12: Jadå, visst kan Gizmo och Albin väga lika. Det var så skumt bara att det var så exakt när jag haft Albin hur länge som helst och Gizmo i en vecka :P

Pappa tog hem en degvåg från bageriet som jag ställde en liten kartong på och nollade vågen. Sen satte jag ninerna i den, lätt som en plätt :D