Lite hjälp här?
Hade kaninuppfödning för något år sen, har nu fått upp intresset igen, men mamma verkar inte så på med den iden, Något tips? om hur jag kan övertala henne? Vill värkligen ha kaniner igen, och hon vet att jag sköter dom bra och att jag betalar allt med mina egna pengar!
Hon kanske har en anledning till varför hon tycker så?
#1 - Kan vara för att vi bara är borta 1 vecka varje år och hon inte orkar fixa kaninvakt, som jag redan sj har fixat!?
Säjer som #3.

Skulle tro att hon har något i sitt bakhuvud som gör att hon är tveksam.
Har ni plats för en uppfödning? Har Du tid så det ej går ut över skola m.m?
Har du verkligen pengar till allt, julklapps/present/kullpengar räcker inte för att driva en kaninuppf oftast då det kan komma oförberedda veterinär besök som kan kosta skjortan.
Vi gör ett exempel:
Du får en Dvärg vädurs kull (som exempel ras) på 4 ungar. Du säljer samtliga ungar för 200-250kr/st då får du alltså 800-1000kr i "kullpengar". I födelsedags present får du ca: 1500kr då har du alltså 2300 - 2500kr att röra dig med/år. I julklapp får du 1500-2000kr då har du alltså 3800- 4500kr att röra dig med/år.
Då ska minst 500kr gå åt till mat/år beroende vad för pellets du köper. Sen kan det bli ännu dyrare beroende på antalet kaniner du har.
Sedan ska du renovera burar, köpa spån/halm/hö/matskålar/Vattenskålar el flaskor.
Sedan är en idé att lägga bort runt 500-1000kr för ev veterinär avgifter.
Denna teori inkluderar inte månadspeng!
Skulle kunna tänka mig att din mor är lite orolig över kostnaderna, för denna uträkning vad bara beräknad med en kull/år och tar du fler så får du räkna med högre utgifter samtidigt som du kan få in lite mer. Du måste tänka rent ekonomiskt om du verkligen har råd, tid och utrymme för en uppfödning. Som minderåring kan det vara väldigt svårt att hålla kolla på kostnader och ev utgifter. Sen måste du hålla koll på vilka pengar som Du får leka med och vilka pengar som ska gå till kaninerna.
Detta var bara mina egna teorier.
Allt är helt beroende på vad för ras du tänkt och vad för sorts uppfödning du tänkt och antalet kaniner.
Ska du ha större raser så går det åt mer pengar till burbygge.
Som sagt, tänk ekonomiskt, tid, utrymme foch finns verkligen intresset om du redan lagt av en gång?
Har man lagt av en gång kan det vara svårare den andra gången att hålla reda på pengar osv.
Mat och hö och allt annat får jag gratis av min farbror som är bonde, det är endast veterinär som skulle kunna kosta

Jag tycker inte att du ska förklara det för oss utan gå och prata med dina föräldrar istället och fråga varför du inte får. Det blir nog mycket lättare att fråga dem än att fråga vad vi tror dem tycker. :P
Svårt när man bara får ett därför till svar
#5 Haha, gör du upp en kalkyl över hennes ekonomi? 
Tror hon letade efter övertalningstips.
Naturligtvis hänger allt ihop, men om vi utgår ifrån att tjejen tänkt på detta redan…